MS Windows
briani 27239
Computeren fryser
Fra : Christian Catu

Dato : 12-11-03 09:17

Hejsa
Vi har en computer, hvor der er installeret Windows XP. Når den har været
tændt i et stykke tid, fryser billedet lige pludsselig, forstået på den
måde, at musen "sætter sig fast", og man kan ikke anvende den mere. Lyset i
hard disk led'en lyser konstant, så jeg går ud fra at den kører. Den eneste
måde man kan få gang i den igen, er at afbryde strømmen.
Jeg prøver at gå ind og se i Window loggen hvad der er galt, men den
skriver ikke noget. Måske kigger jeg det forkerte sted. Skulle der sidde en
med en idé om hvad der kan være galt, så vil jeg da meget gerne høre fra
dig.

Catu
(fjern NOSPAM fra e.mail adresse hvis du besvarer via mail)

Fra : Jens

Dato : 12-11-03 09:26

"Christian Catu" <c@NOSPAMcatu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
en
> med en idé om hvad der kan være galt, så vil jeg da meget gerne høre fra

Hvad er cpu`temperaturen ifølge bios når den genstartes. ?

Hvilken cpu, disk , bundkort, størelse strømforsyning ?

Mvh Jens

Fra : Vidal

Dato : 12-11-03 13:29

In news:bosqij$95l$1@news.net.uni-c.dk,
Jens <mkg@jellingnet.dk> typed:

> Hvad er cpu`temperaturen ifølge bios når den genstartes. ?

Du mener, den fryser ikke, den sveder?

Vh

Vidal

Fra : Jens

Dato : 12-11-03 14:03

"Vidal @webspeed.dk>" <<vidal> skrev i en meddelelse

> Du mener, den fryser ikke, den sveder?

Har du det varmt når du har feber ?

Mvh Jens

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 12-11-03 12:55

> [...]
> med en idé om hvad der kan være galt, så vil jeg da meget gerne høre fra

Da min computer gjorde det du snakker om, var det fordi jeg ikke brugte de
originale grafikkorts drivere...

mvh. Torben

Fra : Mikael Andresen

Dato : 12-11-03 16:14

min fik dine symptomer da den havde det for varmt...

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:qcpsb.27967$jf4.1599945@news000.worldonline.dk...

Fra : Jens

Dato : 13-11-03 00:44

"Mikael Andresen" <mikaelandresen@FJERNstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> min fik dine symptomer da den havde det for varmt...

Nogle bundkort beskytter jo cpuèn udfra temperaturen, ved at slukke cpuèn
når den bliver for varm.

(min frøs også pga 72grader på cpuèn, eller brændte fast ?)

Mvh Jens

Fra : Vidal

Dato : 13-11-03 13:35

"Jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote in message news:<bougc0$u4m$1@news.net.uni-c.dk>...

> (min frøs også pga 72grader på cpuèn, eller brændte fast ?)

På engelsk bruger man også verbet 'locks', egentlig
ville det være en rimelig neutral betegnelse.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 13-11-03 13:35

"Jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote in message news:<bougc0$u4m$1@news.net.uni-c.dk>...

> (min frøs også pga 72grader på cpuèn, eller brændte fast ?)

På engelsk bruger man også verbet 'locks' = 'låser', egentlig

Fra : Jens

Dato : 13-11-03 13:52

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> På engelsk bruger man også verbet 'locks' = 'låser', egentlig
> ville det være en rimelig neutral betegnelse.

Ganske enig.

Mvh Jens

Fra : Vidal

Dato : 13-11-03 10:30

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> wrote in message news:<qcpsb.27967$jf4.1599945@news000.worldonline.dk>...

> Da min computer gjorde det du snakker om, var det fordi jeg ikke brugte de
> originale grafikkorts drivere...

Min gjorde det, indtil jeg skruede ned for hardware accellerationen(?),
Findes det overhovedet ved XP.

Vh

Villy Dalsgaard