Freddy blev kørt ned....(snøft)
Fra : Stine Hilskov

Dato : 12-11-03 08:55

Hej Gruppe

Jeg havde indtil for 3 timer siden en hankat, der hed Freddy.
Vi bor i en lejlighed i stueplan, ud til en "stillevej" som det hedder, men
folk kører altid 60-80 km/t selvom det anbefales, at man kører 30 km/t.
Det har nu resulteret i at min 5 år gamle hankat Freddy er blevet kørt ned
her i nat....

Mit problem var, og er stadigvæk da jeg har Katja en killing på 7 mdr., at
der i lejligheden kun er franske altandøre med udvendige karme af
metal/stål.
Jeg har længe overvejet at få sat noget net for dørene, men har ikke gjort
det da jeg ikke ved, hvordan man sætter sådan noget fast uden at ødelægge
noget (det er en lejet lejlighed)?
Har i nogle gode forslag, er i mere end velkomne til at skrive!!

Hvad angår min kære Freddy: Jeg fik ham oprindeligt fra inges kattehjem her
i foråret. De sagde han kom fra en lejlighed på 3. sal på islandsbrygge med
7 andre katte.
Men i al den tid han har været her har han villet ud, og hvis vi ikke
lukkede ham ud, kradsede han på dørene, hylede og hvæsede. Så måske har han
alligevel været udekat før?
Han blev først kastreret lige før vi fik ham som 4 årig.
Kan man have en fertil kat i en lejlighed med 7 andre katte på 3. sal?

Det havde nok ikke hjulpet at sætte net for dørene i Freddys tilfælde, han
havde helt sikkert splittet det hele ad!
Jeg burde nok have forsøgt at omplacere ham i tide, men synes det var synd
at han skulle flytte igen.

Nu skal jeg ikke have flere katte end Katja som jeg har nu, før jeg flytter
i hus m. have ell. lign, hvor de kan være i løbegård.

Nu fik jeg da lidt luft.

Hilsen Stine

Fra : Ragna

Dato : 12-11-03 20:17

Hej Stine!
Det var synd, at det gik sådan med Freddy, men jeg forstår godt, at du ikke
kunne holde ud at se ham plage for at komme udenfor.
For mig lyder det også som om du ikke har fået helt rigtig besked fra Inges
kattehjem om hans tidligere liv. Hvis han virkelig havde været en indekat,
lyder det usandsynligt, at han pludselig skulle ønske så stærkt at komme ud.
Det er frygteligt at miste sin kat på den måde, men du har i hvert fald
gjort dit bedste for ham.

--
Venlig hilsen, Ragna.

Fra : Stine Hilskov

Dato : 12-11-03 21:58

En ting har jeg efterhånden lært af dette: Skal jeg nogensinde købe en kat
igen, bliver det af en god/registreret opdrætter. Ikke for racens skyld, men
for at være sikker på kattens sundhed og fortid.
Og det bliver ikke mens jeg bor i denne lejlighed, som er så svær at sikre
imod farer for kattene!

Jeg synes Inges kattehjem gør et godt stykke arbejde for de små misser, men
det er for usikkert mht. kattens fortid og sundhed. Freddy havde ringorm da
vi fik ham og sandsynligvis også herpes. Men jeg var ikke klar over, kattene
kunne have det uden at være påvirket af det.

Folk siger åbenbart hvad som helst for at slippe af med katten, eller hva´?

Måske er jeg uretfærdig, men jeg er meget ked af det med min kat.

Hilsen Stine

meddelelse news:3fb28725$0$30073$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 13-11-03 01:59

"Stine Hilskov" <stine.nordlundSLET@DETTEget2net.dk> writes:

> [...]
> for at være sikker på kattens sundhed og fortid.
> Og det bliver ikke mens jeg bor i denne lejlighed, som er så svær at sikre

Lyder meget fornuftigt. Man kan nu godt have en tidligere udekat i en
lejlighed, men man skal være klar over at der kræves "lidt" mere som
fx at lade katten gå tur i sele og sådan. Så den ikke føler sig helt
spærret inde...
Men selvfølgelig er der også forskel på lejligheders egenthed som
kattehjem og der gives steder, hvor det bare er pløk umuligt at lave en
fornuftig sikring af døre/vinduer..

> [...]
> vi fik ham og sandsynligvis også herpes. Men jeg var ikke klar over, kattene
> kunne have det uden at være påvirket af det.

Heller ikke jeg mht ringorm, men en kat kan godt have herpes uden at
være berørt af det, der gives noget som holder herpesvirussen
nede. Men det koster en bondegård i danmark og kan købes i usa for en
brøkdel af de penge, selvom det er ulovligt at indføre i dk...

> Folk siger åbenbart hvad som helst for at slippe af med katten, eller hva´?

Ja, ganske enkelt...

> Måske er jeg uretfærdig, men jeg er meget ked af det med min kat.

Jeg kan godt forstå dine følelser lige nu, jeg har selv hentet to
misser på vejen. Min skyld !!!
Men jeg håber ikke at det afholder andre fra at "tage en chance" med
en mitter fra Inges Kattehjem, for kattene er uden skyld. Det er os
menneske som er nogle fjolser som ikke vil stå ved ansvaret, når det
er knap så fedt mere eller ikke lige passer ind i livsmønstret...

Ok så er jeg et sentimentalt fjols, men hvis jeg boede på et nedlagt
landbrug og havde penge til det, så ville jeg have mange misser. De
skulle så have en kæmpestor løbegård med alt hvad en kat kan begære og
naturligvis også kunne komme ind i huset, for det skulle ikke bare
være "opbevaring" men et meningsfyldt liv de skulle have...
Det ville nok også så være nødvendigt med en form for overvågning, så
folk som bare dumper deres kæledyr i min indkørsel kunne stilles til
ansvar for deres handlinger...

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Stine Hilskov

Dato : 13-11-03 22:39

Hej Henrik.

Ja, min drøm er også en dag at flytte på landet. ( er vokset op på en gård,
men bor nu i udkanten af Kbh. i lejlighed) og have flere katte med løbergård
eller indhegnet have til.

Det er svært at undvære helt at have kat, når man har haft det hele sit liv.
Det er jo også tilladt at have dyr i lejlighederne her, men de er svære at
sikre ordentligt

Jeg har som sagt franske altandøre med metalkarme. Så hvis nogen har gode
ideer til sikring af disse. Så man kan lufte ud uden at katten løber ud på
vejen/falder ud fra 1. sal, så er I mere end velkomne.

Hilsen Stine

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 14-11-03 00:27

> [...]

> men bor nu i udkanten af Kbh. i lejlighed) og have flere katte med løbergård

Uha da, noget af en forskel. Jeg ville ikke kunne holde et sådant sted
ud efter at have levet 12 år helt ude på landet, hvor busserne kommer
4 gange i løbet af en weekend og luften er frisk *suk*

> Det er svært at undvære helt at have kat, når man har haft det hele sit liv.
> Det er jo også tilladt at have dyr i lejlighederne her, men de er svære at
> sikre ordentligt

Jeg ville sige umuligt... alt leve uden..

> Jeg har som sagt franske altandøre med metalkarme. Så hvis nogen har gode
> ideer til sikring af disse. Så man kan lufte ud uden at katten løber ud på
> vejen/falder ud fra 1. sal, så er I mere end velkomne.

Hmm, det kan lade sig gøre, men det bliver nok ikke særlig pænt og
noget bøvl...

Hvis du forestiller dig en ramme svarende til lidt højere end døren
som har en ring i begge sider af overkanten, så kan du åbne døren og
skubbe den ind foran døren og hænge den op på ringene, forneden skal
du så have noget et eller andet som kan holde den, fx nogle kiler
eller noget lignende..
Skal selv have lavet noget lignende til sommer, for i sommers var
temperaturen oppe på 40 - 50 grader i min stue fordi naboen blev bange
for at hendes kanin (som ikke må være på svalegangen) blev skadet af
Anastacia som ellers havde det rigtig fedt derude...

Fra : Stine Hilskov

Dato : 14-11-03 19:20

Hej Henrik.

Jeg ville også gerne flytte på landet igen, men det kniber med økonomien.

Det med dørene, lyder umiddelbart som en idé der er til at bygge videre på.

Hilsen Stine

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 14-11-03 19:28

"Stine Hilskov" <stine.nordlundSLET@DETTEget2net.dk> writes:

> Hej Henrik.

Hej Stine

> Jeg ville også gerne flytte på landet igen, men det kniber med økonomien.

Ja kender det med nyt har vi haft - for et par år siden...;-/

> Det med dørene, lyder umiddelbart som en idé der er til at bygge videre på.

Det tror jeg ihvertfald og jeg skal helt bestemt have lavet det nu til
foråret, selvom det nok bliver mere sjældent end kønt..*S*
Men virker det, kan jeg jo male det grønt og skue op for musikken så
ser ingen noget *GG*

Fra : Kate

Dato : 16-11-03 00:18

Øv, Stine, hvor kedeligt at Freddy blev kørt ned.
Desværre er det ikke første gang jeg hører om katte fra Inge som ikke
er det de har fået at vide. Jeg kan godt nok undre mig over hvis folk
virkeligt lyver om den slags, for aå kan det da ikke være for at gøre
katten en tjeneste

Johan og Sofie var udekatte de to første år af deres liv. Det var først
da jeg flyttede herud og mistede en killing og næsten Johan at de blev
indekatte. Det var faktisk ret ukompliceret at tage dem ind og jeg har
sldrig gået tur med dem i sele. Jeg tror de begge ville betakke sig for
den slags
Senere fik Johan lov til at komme med ned i haven om sommeren når jeg
var der nede, det ku' han godt li'. Grunden til at det kun blev ham var
at han som den eneste kom når jeg kaldte, Oliwer og Sofie stolede jeg
gangske enkelt ikke på på samme måde.

Men det er ganske givet meget forskelligt hvordan en kat reagerer på at
blive taget ind hvis den først har kendt til udelivet. Kan godt forstå
at du vil holde Katja inde for det er bare ikke til at bære at miste
sin kat på den måde

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Stine Hilskov

Dato : 16-11-03 11:20

Hej Kate.

Jeg synes ikke jeg havde mulighed for at holde Freddy inde, da han gik helt
amok og kradsede på døre og vinduer og hylede op, når jeg ville holde ham
inde. Han opførte sig meget som en fertil hankat, nok fordi han først blev
kastereret som 4 årig.
Jeg havde overvejet at omplacere ham, men han havde jo ringorm og herpes så
det kunne jeg ikke, desværre.
(jeg kunne have løjet, men det ville ikke gavne katten eller den næste
ejer).

Sort uheld
men det kunne nok ikke være anderledes.

Hilsen Stine