Download af fil (pc/mac)
Fra : Jannie

Dato : 12-11-03 08:05

Er der nogen der kan svare mig på hvordan koden til download af
fil til henholdsvis pc og mac ser ud og om der overhovedet er
forskel??

Når jeg linker til pc-filen virker det fint, men mac-filen bliver
downloadet som *.txt.

Min kode ser således ud:

target="_blank">PC</a> (Zip-fil)<br>

target="_blank">Mac</a>

Nogen gode råd???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-11-03 10:01

Jannie wrote:

> target="_blank">PC</a> (Zip-fil)<br>

> target="_blank">Mac</a>

Du mangler en extension på Mac-filen, f.eks. hvis den er pakket i Zip-
eller Sit-format, så skal den hedde henholdsvis .zip eller .sit til
efternavn (som pc-filen).

Ellers ved webserveren/browseren ikke hvilken filtype det er. Hvis filen
ikke er pakket, kan det anbefales at pakke den. Stuffit Expander er mest
udbredt til Mac og den kan åbne Zip-filer, men Sit-filer (som er dens
eget format) er dog mest benyttet. Husk at filen skal pakkes på en Mac,
for at indeholde korrekt filtype information.

--
Michael Rasmussen, mir (at) irczone.dk http://macintosh.irczone.dk
»To see tomorrow's PC, look at today's Macintosh«, Byte.