Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Koncertbillede
Fra : Espen

Dato : 11-11-03 23:27

http://www.suell.dk/album//displayimage.php?pos=-226

Første aften med mit nye dimage7Hi til koncertbelysning. Good or bad?

Mvh Espen

--
http://www.suell.dk - my online photogallery
http://www.neilbrophy.com - the bands webpages

Fra : Espen

Dato : 11-11-03 23:30

Og denne her?

Fra : rosenauer.dk

Dato : 12-11-03 08:01

Espen, synes billedet var ganske flot - og det klassiske "meget støj" agtige
problem vi vist alle døjer med nu og da :') .. var koncerten så fed ? =)
Check gerne hvad jeg har taget af koncertfotos, og kommenter endnu
hellere, --> http://rosenauer.dk/photography.php?gallery=Music

Med venlig hilsen

Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : Espen

Dato : 12-11-03 19:08

"rosenauer.dk" <spambuster@rosenauer.dk> wrote in message
> [...]
> problem vi vist alle døjer med nu og da :') .. var koncerten så fed ? =)
> Check gerne hvad jeg har taget af koncertfotos, og kommenter endnu

Jeg takker. Ja, støjen er nosvær at undgå på ISO 400 - men måske jeg en dag
får fintunet kameraet så jeg kan klare mig med en lavere ISO?

Dine koncertbilleder ser interessante ud på forsiden, men jeg får kun en
lilla firkant, når jeg vil se dem?

Mvh Espen

Fra : KNL DtP

Dato : 12-11-03 16:37

"Espen" <abc@cdef.gh> skrev i en meddelelse

> Første aften med mit nye dimage7Hi til koncertbelysning. Good or bad?

Synes faktisk du er sluppet ret godt fra det. Billederne er meget
støjfyldte, men sådan er det jo nu engang med digitalkameraer og høje
ISO-værdier. På film er der jo også grove korn ved meget følsomme film...

Jeg kan godt lide, at du flere steder har fået scenebelysningen med (altså
at røgen bliver oplyst af farvet projektørlys) - det giver den rigtigt
koncertstemning. Nogle af billederne er desværre en smule rystede og det er
lidt synd. Prøv og se om du ikke kan vælge en hurtigere lukketid eller hold
kameraet lidt mere stille (svært til koncert...)

Var selv ude og prøve koncertfotografering for første gang her i mandags.
Var til Steffen Brandt (fra TV-2) og Tina Dickow intim-koncert i Aalborg:

www.knl-dtp.dk Galleri > Art > Koncert

Sad et par rækker nede og tog af og til et par billeder. Brugte Canon EOS
10D, 28-105 og 80-400 mm objektiver. Prøvede først med 550EX flash (dæmpet
til -3 EV), men jeg syntes at den tog lidt for meget af stemningen, så jeg
satte følsomheden op til 1600 og 3200 ISO og skød i det eksisterende lys.
Kunne lige klare det med 1/90 - 1/180 og f/4,5. Fotograferede på RAW, og
kunne derved selv justere farvetemperaturen og eksponeringen, så billederne
fik det rette look.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Espen

Dato : 12-11-03 19:15

> [...]
hold
> kameraet lidt mere stille (svært til koncert...)

For mig er det vigtigt at fange stemningen på scenen, prøve at videregive
den, som jeg selv oplever det - og der er belysningen så også iberegnet

> [...]
> Kunne lige klare det med 1/90 - 1/180 og f/4,5. Fotograferede på RAW, og
> kunne derved selv justere farvetemperaturen og eksponeringen, så

Du har et par fine nærbilleder af både Steffen Brandt og Tina Dickow der -
jeg ville nok heller ikke ha' brugt flash i den situation .

Mvh Espen

Fra : Anders F

Dato : 12-11-03 18:05

"Espen" <abc@cdef.gh> wrote in message
> http://www.suell.dk/album//displayimage.php?pos=-226
>
> Første aften med mit nye dimage7Hi til koncertbelysning. Good or bad?

Good! God stemning - jeg tror faktisk støjen er et plus...
Jeg havde iøvrigt selv haft kriller i fingrene for at skære guitaristens
skulder væk og lyse hans guitar ud i glemslen. Eller nu det er digitalt:
bare fjerne ham

Mvh.
Anders

Fra : Espen

Dato : 12-11-03 19:16

"Anders F" <andersfr@spam.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg havde iøvrigt selv haft kriller i fingrene for at skære guitaristens
> skulder væk og lyse hans guitar ud i glemslen. Eller nu det er digitalt:

Ja - avsen da, det var sgu lige en smutter; jeg har da vist redigeret det
billede med lukkede øjne?

Mvh Espen