/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Ping Madsen: Processor-opgradering
Fra : arc@na


Dato : 11-11-03 22:18

Jeg har lige opgraderet mit mobo fra et ECS med en 1 GHz Athlon til et Asus
med en P4 2.4 GHz. Efter en reboot og diverse fiddlen med BIOS'en og
opgradering af lydkortdriverne fungerede det hele som før.

Nu kommer en af mine venner så og bilder mig ind, at jeg bør reinstallere
Win2000, da jeg ellers kan risikere, at systemet går uhjælpeligt ned på et
eller andet tidspunkt. Det kan være om et par dage eller om et halvt eller
helt år.

Er det noget forblæhet vrævl, eller har manden fat i noget? Jeg vil være
MEGET ked af at skulle bruge det meste af en uges fritid på at retablere
mit system...

--
Med venlig hilsen
arc@na
Blessed are the Fundamentalists, for they shall inhibit the earth.

 
 
Martin Kirschmeyer (11-11-2003)
Kommentar
Fra : Martin Kirschmeyer


Dato : 11-11-03 22:33

arc@na wrote:
> Er det noget forblæhet vrævl, eller har manden fat i noget? Jeg vil
> være MEGET ked af at skulle bruge det meste af en uges fritid på at
> retablere mit system...

Det tror jeg nu ikke er så sandsynligt. Hvis du /har/ kørt en repair af
systemet så nye chipset drivere er kommet ind og gamle ud, så burde det være
ligeså stabilt som det plejer. Jeg er dog af samme overbevisning som din
ven. Efter en mobo skift, er en format c: altid en god ting, for du får ikke
fuld valuta for pengene. Systemet får ikke den performance det skal have,
før end du får taget dig sammen til at formatere

Held og lykke med projektet...

--
Martin K
www.lemansarea.dk - Motorløbet Le Mans i koncentreret form!



arc@na (11-11-2003)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 11-11-03 22:40

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> wrote in
news:3fb15584$0$94873$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> ikke den performance det skal have, før end du får taget dig sammen
> til at formatere
> Held og lykke med projektet...

AAARGH! Nåmen.... øh - tak...

--
Med venlig hilsen
arc@na
Blessed are the Fundamentalists, for they shall inhibit the earth.

Kurt B. Andersen (11-11-2003)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 11-11-03 22:54


"arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com> skrev i en meddelelse
news:3fb15712$0$30082

Efter en reboot og diverse fiddlen med BIOS'en og
opgradering af lydkortdriverne fungerede det hele som før.

Generelt anbefaler jeg også geninstallering, men når ovenstående er fakta,
kan man vel sige, at du har været heldig. Når det virkede i går og virker i
dag, er der ingen grund til at tro, at det ikke også virker i fremtiden.
Problemer ved udskiftning af hardware kommer typisk med det samme. At de
skulle komme efter et halvt år, vil jeg betegne som vrøvl.

Kurt



Jens (12-11-2003)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 12-11-03 00:02


"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse

> Problemer ved udskiftning af hardware kommer typisk med det samme. At de
> skulle komme efter et halvt år, vil jeg betegne som vrøvl.


Det kommer an på om man tager den sjældent brugte dims i anvendelse efter et
halvt år, som ikke har opdaget det nye bundkort, så det kan forekomme.
(min døde efter en måned da jeg ville se text tv på mit tvkort.)

Desuden mister xp og w2k en del af sin ydelse ved reparation.

Jeg ville helt klart ofre den halve dag på at installere fra bunden.

Mvh Jens



arc@na (12-11-2003)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 12-11-03 00:05

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> wrote in
news:3fb15a6c$0$9801$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Generelt anbefaler jeg også geninstallering, men når ovenstående er
> fakta, kan man vel sige, at du har været heldig. Når det virkede i går
> og virker i dag, er der ingen grund til at tro, at det ikke også
> virker i fremtiden. Problemer ved udskiftning af hardware kommer
> typisk med det samme. At de skulle komme efter et halvt år, vil jeg
> betegne som vrøvl.

Ja, min gode ven, som er næsten lige så nørdet som mig (hrm) var til
stede under hele operationen. Han forberedte mig også på, at nu skulle
jeg tage backup af alt hvad jeg ville gemme på systemdrevet (gemmer alle
data på seperat HD), køre FDISK og starte helt forfra.

Ikke desto mindre startede dyret op i første forsøg (ok, de obligatoriske
5-6 reboots med tilretning af BIOS), jeg havde lidt knas med lydkortet,
som er ordnet, opgraderede mine chipset-drivere - og min kammerat var
meget forundret over at det gik så smertefrit. Murphys lov taget i
betragtning, og alt det der...

--
Med venlig hilsen
arc@na
Blessed are the Fundamentalists, for they shall inhibit the earth.

Martin Kirschmeyer (12-11-2003)
Kommentar
Fra : Martin Kirschmeyer


Dato : 12-11-03 13:47

arc@na wrote:
> Ikke desto mindre startede dyret op i første forsøg (ok, de
> obligatoriske 5-6 reboots med tilretning af BIOS), jeg havde lidt
> knas med lydkortet, som er ordnet, opgraderede mine chipset-drivere -
> og min kammerat var meget forundret over at det gik så smertefrit.
> Murphys lov taget i betragtning, og alt det der...

Det er sq også meget vildt, at det bare sådan er lykkedes, når du er gået
fra et AMD til et Intel system (hvorfor fatter jeg ikke

Men formateringen er nu svær at komme udenom IMO...

--
Martin K
www.lemansarea.dk - Motorløbet Le Mans i koncentreret form!



Jesper G. Poulsen (13-11-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 13-11-03 18:54

In article <3fb16b2d$0$30079$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
this.is@n.invalid.adress.com says...
> Ikke desto mindre startede dyret op i første forsøg (ok, de obligatoriske

I 2000 eller 98 ?


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

arc@na (13-11-2003)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 13-11-03 23:29

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in
news:MPG.1a1de3928a6d457c98a946@news.tele.dk:

> I 2000 eller 98 ?

2000 SP4.

--
Med venlig hilsen
arc@na

Jesper G. Poulsen (14-11-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 14-11-03 05:42

In article <3fb40595$0$30070$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
this.is@n.invalid.adress.com says...
> > I 2000 eller 98 ?
> 2000 SP4.

Okay. Har bare en kammerat der ikke kunne gøre sådan et stunt, men det
var med SP3. Mon der er sket noget på den front med SP4 ?

- Skifter selv bundkort/processor en af de nærmeste dage, når jeg har
hevet alle indstillinger ud af registry. Ved du hvor jeg skal lede?


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

arc@na (14-11-2003)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 14-11-03 17:21

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in
news:MPG.1a1e7b6a18b1f9de98a948@news.tele.dk:

> Okay. Har bare en kammerat der ikke kunne gøre sådan et stunt, men det
> var med SP3. Mon der er sket noget på den front med SP4 ?

I dunno...?

> - Skifter selv bundkort/processor en af de nærmeste dage, når jeg har
> hevet alle indstillinger ud af registry. Ved du hvor jeg skal lede?

Lede efter hvad? Registreringsnøgler? Jeg flyttede bare indmaden over på
det nye bundkort. Nu har jeg iøvrigt formateret og flashet bios,
foranlediget af rygter om, at jeg kunne risikere at den pludselig ville
crashe, hvis jeg ikke gjorde det... Godt jeg har to harddiske...

--
Med venlig hilsen
arc@na
Blessed are the Fundamentalists, for they shall inhibit the earth.

Jesper G. Poulsen (14-11-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 14-11-03 19:52

In article <3fb500d9$0$30065$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
this.is@n.invalid.adress.com says...
> Lede efter hvad? Registreringsnøgler? Jeg flyttede bare indmaden over på

Ja, som backup i tilfælde af at systemet ikke kommer op igen.

> crashe, hvis jeg ikke gjorde det... Godt jeg har to harddiske...

Jeg har 3. Én til mail, én til data/backup og én til system.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

arc@na (14-11-2003)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 14-11-03 21:34

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in
news:MPG.1a1f42a8f1e58fe298a959@news.tele.dk:

> Ja, som backup i tilfælde af at systemet ikke kommer op igen.

Det gjorde jeg så altså ikke. Call me "The Daredevil".

>> crashe, hvis jeg ikke gjorde det... Godt jeg har to harddiske...
> Jeg har 3. Én til mail, én til data/backup og én til system.

OK, jeg har en til system/programmer og en anden en til alt mit arbejde,
downloads, min website og hvad har vi.

--
Med venlig hilsen
arc@na

Jesper G. Poulsen (14-11-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 14-11-03 22:05

In article <3fb53c43$0$30080$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
this.is@n.invalid.adress.com says...
> > Ja, som backup i tilfælde af at systemet ikke kommer op igen.
> Det gjorde jeg så altså ikke. Call me "The Daredevil".

Min 2000 måtte lade live for under 2mdr siden pga. virus
Klog af skade har jeg nu lavet 2 mapper på min storage-disk - én med
installationsfilerne til det jeg har installeret og én med
indstillingerne til de programmer jeg har installeret. Det er p*sse
irriterende at skulle igennem hele møllen med at ændre
standardindstillingerne, fordi man ikke er en standardbruger...

> OK, jeg har en til system/programmer og en anden en til alt mit arbejde,
> downloads, min website og hvad har vi.

Jeg vil ikke ha' noget på min systempartition der gør re-fdisk umuligt.
Derfor ligger de værdifulde data på en disk der ikke skal ha' et
bestemt drevbogstav og ikke har mere end én partition.

Mail har jeg af hastighedshensyn "forvist" til en Seagate Cheetah


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

arc@na (14-11-2003)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 14-11-03 23:15

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in
news:MPG.1a1f60d9e317634a98a95e@news.tele.dk:

> Jeg vil ikke ha' noget på min systempartition der gør re-fdisk
> umuligt. Derfor ligger de værdifulde data på en disk der ikke skal ha'
> et bestemt drevbogstav og ikke har mere end én partition.

Hvordan undgår du at lægge registreringsdatabasen på systemdrevet?

--
Med venlig hilsen
arc@na

Jesper G. Poulsen (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 16-11-03 02:13

In article <3fb553fb$0$30084$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
this.is@n.invalid.adress.com says...
> Hvordan undgår du at lægge registreringsdatabasen på systemdrevet?

Det gør jeg desværre ikke. Det er også derfor jeg har brug for at vide
hvilke nøgler jeg skal lave backup af.

Backup'en gemmes på storage-disken.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Jens (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 16-11-03 02:50


"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse


> Det gør jeg desværre ikke. Det er også derfor jeg har brug for at vide
> hvilke nøgler jeg skal lave backup af.

Kan alle ikke bruges ?

regedit - filer - gem som ?
Jeg formoder regbasen er iorden når der laves backup.

Mvh Jens



Jesper G. Poulsen (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 16-11-03 18:14

In article <bp6krs$shb$1@news.net.uni-c.dk>, mkg@jellingnet.dk says...
> Kan alle ikke bruges ?

Der er jo ikke den samme hardware i maskinen bagefter.

> regedit - filer - gem som ?

Jeg har reinstalleret nu og jeg har mistet alle regler i OE, til trods
for at jeg havde gemt nogle nøgler desangående...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Thomas Madsen (12-11-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Madsen


Dato : 12-11-03 16:18

arc@na skrev:

> Er det noget forblæhet vrævl, eller har manden fat i noget? Jeg
> vil være MEGET ked af at skulle bruge det meste af en uges fritid
> på at retablere mit system...

Du kan være heldig at det kører uden problemer, men jeg ville med
100 % sikkerhed vælge at geninstallere styresystemet. Så slipper
man nemlig for at spekulere på om skidtet mon går ned, fordi at
man ikke valgte at geninstallere. Den tanke gider jeg ikke at
sidde med, på samme måde som jeg heller ikke gider at spekulere
på om det mon kører dårligt, fordi at jeg valgte at installere
oveni en ældre Windows-version, så det gør jeg heller aldrig.

Jeg reparerer heller aldrig en Windows-installation.
I stedet vælger jeg at genindlæse et ældre image fra dengang hvor
det fungerede. Hvis det ældre image heller ikke fungerer (hvilket
jeg kun har oplevet en enkelt gang), så starter jeg forfra med en
tom harddisk.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

arc@na (12-11-2003)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 12-11-03 16:36

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in
news:Xns9431A5BD66874.thomas@madsen.tdcadsl.dk:

> Du kan være heldig at det kører uden problemer, men jeg ville med
> 100 % sikkerhed vælge at geninstallere styresystemet. Så slipper
....(snip)...

Det ender det nok også med.

--
Med venlig hilsen
arc@na
Blessed are the Fundamentalists, for they shall inhibit the earth.

arc@na (14-11-2003)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 14-11-03 04:43

"arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com> wrote in news:3fb2534f$0$30070
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Det ender det nok også med.

Fik også lige flashet biosen, nu jeg var i gang. Det hjalp lidt...

--
Med venlig hilsen
arc@na

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste