Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Godt råd vedr Flash
Fra : Alexandar [4200]

Dato : 11-11-03 22:00

Hej.

Jeg står i den situation og skal købe et nyt kamera. Jeg har her set på et
Canon EOS 300D. Jeg vil også gerne købe en ekstern flash til kameraet. Her
ved jeg ikke om jeg skal vælge 420ex eller 550ex fra canons speedlite serie.

Har I nogle råd for og imod det ene eller det andet?

Mvh
Alexandar

Fra : Alex W

Dato : 11-11-03 22:06

Hej Alexandar

Begge flash arbejder godt sammen med 300D
Der er et større ledertal på 550ex og så har kan den styre flash i serier...

Hvis du skal bruge den til fotografering i ikke for store rum er 420ex
ganske god.

/Alex W

Fra : Sten Bæk Sørensen

Dato : 12-11-03 12:49

"Alexandar [4200]" <alexandar@lackovic.dk> writes:

> [...]
> ved jeg ikke om jeg skal vælge 420ex eller 550ex fra canons speedlite serie.
>
> Har I nogle råd for og imod det ene eller det andet?

Jeg har 300D og 420EX og de fungerer som sådan fint sammen. Man skal
bare være opmærksom på at man ikke kan styre flash kompensation (FEC)
på hverken 300D'eren eller på 420EX'eren. Hvis man har brug for det,
så er 550EX'eren det bedste valg.

Der findes et "hack", der gør at man via software fra Breeze Systems
kan sætte FEC, men det er jo ikke helt så fleksibelt som man kunne
ønske sig.

--
Sten Bæk Sørensen

Fra : Jan F.

Dato : 12-11-03 17:32

> [...]
serie.

> Har I nogle råd for og imod det ene eller det andet?

Overvej at købe en 420EX og en ST-E2 transmitter, så har du et meget
fleksibelt udstyr, der rækker selv til de mest kreative sitiuationer. Med
ST-E2 kan du regulere lysmængden på selv en 300D og vigtigst af alt blitzen
kan flyttes væk fra blitzskoen.

Jan