MS Windows
briani 27239
Dumpreg
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 11-11-03 22:06

Hej

Jeg har lige været inde hos min nabo.
De har 3 maskiner. 2 stationære og en labtop.
De kører alle Windows XP pro. eller home.

De to stationære PC'er havde fået et eller andet, som fik dem til at
genstarte lige ved det sted, hvor man kan vælge bruger.
Først troede jeg, at de havde fået blaster virus (selvom der på den ene af
de to maskiner er installeret Norton AntiVirus 2003 med alle opdateringer,
samt alle opdateringer fra MS).

Jeg fandt så ud af, at hvis jeg slukkede deres access point, kunne de begge
starte op uden at genstarte (også havde de selvfølgelig ingen netadgang).

På den første maskine blev der under opstart af Windows loaded en masser
mærkeligt lort.
Derfor hentede jeg SpyBot (fra en anden maskine) og installerede dette
program (lidt ala AdAware).
Jeg kørte det, og fandt tonsvis a AdAware, Spyware etc.
Jeg afhjalp problemet og genstartede med Access point tændt.
Stadigvæk genstart.

Så kiggede jeg i MSConfig, og slog alt fra.
Så virkede det på den første maskine (Som jeg får over til mig en af dagene
for at ominstallere totalt. Og samtidigt lærer brugeren lidt om antivirus
software, adaware m.m.).

Den anden startede jeg så i fejlsikret tilstand uden netadgang.
Jeg kig med det samme ind i MSConfig.
her startede der kun ganske få programmer, og dem kendte jeg alle undtagen
et.
Der startede et program som hedder Dumpreg i System32 folderen.
Jeg slog dette ene program fra, og så virkede alt igen.

Er der nogen der ved, hvad Dumpreg er for noget ?

--
Best Regards / Med venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Fra : Pico

Dato : 11-11-03 22:47

Michael Vilhelmsen wrote:
> Hej
>

> Er der nogen der ved, hvad Dumpreg er for noget ?

Nej, men jeg prøvede lige et søg på nettet og der var flere hit,
det første er dette:

http://www.somarsoft.com/
Pico
Fjern SPAM i adressen.