Kastrering priser?
Fra : Kenneth Mortensen

Dato : 11-11-03 19:56

Har for nyligt fået en kat der egentlig skulle aflives. Bor i den tidligere
ejers lejlighed. (Han smed katten i containeren da han flyttede).

Det er en hankat, og vi mener den skal kastreres - hvad koster det ca at få
gjort.

Vi fik et "tilbud" der hed ca. 1200 kr for kastrering + øremærkning +
vaccination. Er det helt hen i vejret eller er det en fair og alm. pris?

Mvh Kenneth Mortensen

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-03 20:38

"Kenneth Mortensen" <Newsreader@vidur.dk> skrev i en meddelelse

> Vi fik et "tilbud" der hed ca. 1200 kr for kastrering + øremærkning +
> vaccination. Er det helt hen i vejret eller er det en fair og alm. pris?

Det er en udemærket og fair pris !

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : anja rasmussen

Dato : 11-11-03 20:42

> [...]
>
> Vi fik et 'tilbud' der hed ca. 1200 kr for kastrering + øremærkning +
> vaccination. Er det helt hen i vejret eller er det en fair og alm. pris?

Hej
Jeg ved ikke helt hvad det koster for hankatte, men hos vores dyrlæge
for hunkatte koster det omkring 1500kr (uden vaccine)......
Hvad er det dog for en måde den tidligere ejer har behandlet den
stakkels mis på????

Med venlig hilsen
anja rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Nina Søgaard

Dato : 11-11-03 21:30

> [...]
> for hunkatte koster det omkring 1500kr (uden vaccine)......
> Hvad er det dog for en måde den tidligere ejer har behandlet den

Hej Kenneth.

Først vil jeg sige at det er rigtig dejligt at høre, at i har taget
katten til jer (svineri at smide dyr ud som legetøj!!!).
Det er en rigtig fair pris i har fået; men hvis i vil gøre det billigere
endnu koster kastration og øremærkning 520 kr,- hos Inges kattehjem.
Det kan godt betale sig. Fortsat held og lykke!

Med venlig hilsen
Nina Søgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : maz

Dato : 11-11-03 21:31

Kenneth Mortensen wrote:
> Vi fik et "tilbud" der hed ca. 1200 kr for kastrering + øremærkning +
> vaccination. Er det helt hen i vejret eller er det en fair og alm.
> pris?
Dejligt at du tog katten til dig

Jeg giver 690,- for en kastration, 225,- for øremærkning og 125,- for
revaccination og rabies vacc. 125,-: ialt 1165,- (ell. 1040,- ex.
rabiesvacc.)

Man behøver ikke rabiesvaccination, det er kun hvis de skal til udlandet
(jeg vælger at gøre det alligevel)

Så 1200,- er okay, men ikke mere

Maria (som lige skal betale 2 x kastration, øremærkning, vaccinationer og
tjek!!)

Fra : Ann K

Dato : 12-11-03 01:08

"maz" <mackMOVE@THISmail.dk> skrev i en meddelelse
> Man behøver ikke rabiesvaccination, det er kun hvis de skal til udlandet
> (jeg vælger at gøre det alligevel)

Hej Maria.
Hvorfor vælger du at rabiesvaccinere?
Bor du i et område, hvor katten kan blive udsat for at blive inficeret
eller...???
Din kat er vist heller ikke udekat... jeg mener, du går da kun tur med den
i sele - ikk'? På den måde har du jo mulighed for at holde den væk fra
"spændende ting og sager" som fx selvdøde flagermus...
Dette er ikke en kritik... men jeg undrer mig over dit valg
Bla. fordi jeg har 4 udekatte + 2 indekatte + 2 hunde, der _ikke_ bliver
rabiesvaccinerede... Vi bor jo ikke i en del af landet, hvor man for nyligt
har fundet rabiesinficerede flagermus - faktisk er der temmelig få
flagermus her, og det er heller ikke lige det bytte mine drenge + Saga vil
gå efter

Men nu vi alligevel taler om "væmmelige sygdomme, så vil jeg lige advare
katteejere i Kbh's området og især på Amager... der er fundet 1 ræv med
Skab se evt hos netdyredoktor for symptomer og behandling... og vær
opmærksomme på dette, hvis I har udegående katte eller fritløbende hunde...
Skab er en rædselsfuld sygdom, hvis den ikke behandles! Og så forholdsvis
let at behandle i dag, hvor der er kommet nye, bedre og mere effektive
midler i handlen...

--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Fra : maz

Dato : 12-11-03 10:49

Ann K wrote:
> Hej Maria.
> Hvorfor vælger du at rabiesvaccinere?
Just in case. Ved aldrig om jeg lige pludselig skal have dem med til
udlandet

> Bor du i et område, hvor katten kan blive udsat for at blive inficeret
> eller...???
Aner det ikke, Ann. Her er mange vilde katte og en del ræve i området (+ en
masse åndssvage hunde ). Gider bare ikke tage nogle chancer...

> Din kat er vist heller ikke udekat... jeg mener, du går da kun tur
> med den i sele - ikk'? På den måde har du jo mulighed for at holde
> den væk fra "spændende ting og sager" som fx selvdøde flagermus...
Passer ikke helt. Zeus løber frit, når han er i sommerhus og andre steder -
det er kun her, at Zeus tager mig med ud i sele... Han bestemmer i øvrigt
selv hvor han går og hvad han snuser til (pånær rottefælderne!!). Jeg følger
bare med (det ser sjovt ud, når jeg kravler gennem buske!!)

> Dette er ikke en kritik... men jeg undrer mig over dit valg
Helt i orden

> [...]
> man for nyligt har fundet rabiesinficerede flagermus - faktisk er der
> temmelig få flagermus her, og det er heller ikke lige det bytte mine
Jeg ved da godt, hvad din "beholdning" består af, Ann Og skulle du være
i tvivl, er min "beholdning" udvidet til tre: Zeus, Zeke (terroristen!) og
min lille nye havana-orientaler, Zero

> Men nu vi alligevel taler om "væmmelige sygdomme, så vil jeg lige
> advare katteejere i Kbh's området og især på Amager... der er fundet
> 1 ræv med Skab
Jep, I know - det har jeg hørt - ganske forfærdeligt.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 12-11-03 20:55

"maz" <mackMOVE@THISmail.dk> writes:

> [...]
> selv hvor han går og hvad han snuser til (pånær rottefælderne!!). Jeg følger
> bare med (det ser sjovt ud, når jeg kravler gennem buske!!)

Synes jeg kender glæden ved at være snorholder for rovdyret, det er
bare en oplevelse som ikke er så lige til at beskrive..

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Ann K

Dato : 15-11-03 01:03

Hej Maria
> Just in case. Ved aldrig om jeg lige pludselig skal have dem med til
> udlandet

Åhhh - nå, javel, ja...fint nok... jeg syntes ellers der var tale om lidt
"overkill" ved at rabiesvaccinere en indekat, som kun blev lufter i snor

> ... Her er mange vilde katte og en del ræve i området (+ en
> masse åndssvage hunde ). Gider bare ikke tage nogle chancer...

Normalt ville dyrlæger sende advarsler ud om at et område er blevet
rabiesinficeret... og det ville helt sikkert blive blæst godt op i pressen!
Så derfor ville jeg ikke vælge vaccination blort fordi katten er
udekat....
Det der med de åndssvage hunde... tja... du _kan_ da også bare lade være
med at lufte den stakkels kat!!! Har man hørt noget så idiotisk!!!! Du
beder da selv om at din kat skal møde åndssvage hunde - som for resten slet
ikke ville være åndssvage, hvis det ikke lige var fordi de møder _din_ kat
;-D
(OBS! Dette er selvfølgelig både ironisk og humoristisk ment - hvilket
Maria nok godt ved! - men det er desværre også essensen i et svar Maria
engang fik i hundegruppen! dengang brokkede hun sig over at "folk"!
ikke gik med deres hund(e) i snor på offentlig vej... tal lige om at stikke
hånden i en hvepserede

> [...]
være
> i tvivl, er min "beholdning" udvidet til tre: Zeus, Zeke (terroristen!)

Nåhhh - så fik du din orientaler... det er du da gået stille med! Eller er
det bare mig som har været uopmærksom ???

> Jep, I know - det har jeg hørt - ganske forfærdeligt.

Egentlig har jeg ingen kommentar til dit svar - vælger dog at lade
advarslen om Skab stå her... tænk, hvis nogen ikke har set det!!!

Fra : maz

Dato : 15-11-03 16:37

Ann K wrote:
> [...]
> idiotisk!!!! Du beder da selv om at din kat skal møde åndssvage hunde
> - som for resten slet ikke ville være åndssvage, hvis det ikke lige
Blah, blah, blah!!

> [...]
> "folk"! ikke gik med deres hund(e) i snor på offentlig vej... tal
> lige om at stikke hånden i en hvepserede
Ja, okay Ann Kunne ligesom ikke vide, at der var SÅ mange ignoranter i
den gruppe, vel?
Men de fleste tager det faktisk pænt, når jeg beder dem tage deres åndssvage
hunde i snor ! Men der er selvfølgelig et par idioter indimellem
herude!!

> Nåhhh - så fik du din orientaler... det er du da gået stille med!
> Eller er det bare mig som har været uopmærksom ???
Har ikke nævnt det her i gruppen, men Zero er da blevet oprettet på
hjemmesiden Så du er vist lovligt undskyldt

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 11-11-03 21:48

"Kenneth Mortensen" <Newsreader@vidur.dk> writes:

> Har for nyligt fået en kat der egentlig skulle aflives. Bor i den tidligere
> ejers lejlighed. (Han smed katten i containeren da han flyttede).

Gid lopperne fra 1000 kameler vil bosætte sig i skridtet på ham og
hans arme blive lamme så han ikke kan klø sig...*hvæs*

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-11-03 23:55

In article <m365hqzl5x.fsf@henrik.misbamsen>, Henrik Pedersen
<misbams@edb.inv> wrote:

> Gid lopperne fra 1000 kameler vil bosætte sig i skridtet på ham og
> hans arme blive lamme så han ikke kan klø sig...*hvæs*

Hæ - her kunne jeg altså ikke lade være med at grine midt i min
forargelse. Meeeget rammende udtrykt!

Fra : Nielsen

Dato : 13-11-03 21:07

> [...]

> Vi fik et "tilbud" der hed ca. 1200 kr for kastrering + øremærkning +
> vaccination. Er det helt hen i vejret eller er det en fair og alm. pris?

Jeg har lige betalt 450 kr. til et eller andet "katteværn". Så sender de en
rekvisition til en dyrlæge her i nærheden og så kan jeg få den kastreret,
øremærket og vaccineret.

Lisbeth