Automatisk åbning af nyt web sted
Fra : Arno

Dato : 11-11-03 19:06

Hej NG
Er der nogle der kan hjælpe.
Jeg har lavet et nyt web sted med, en add.
Mit gamle web sted skal ned lægges men jeg vil gerne have at folk der kommer
ind på min gamle hjemmeside bliver automatisk hendvist til den nye.
Det vil sige at der kommer til at gå 10 sek før den skifter
Kan dette lade sig gør?
Hvis dette er tilfældet hvordan gør jeg så?

Mvh Arno
Home page: go/to.firemann

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-11-03 19:29

"Arno" <arno@oncable.dk> skrev :

>Mit gamle web sted skal ned lægges men jeg vil gerne have at folk der kommer
>ind på min gamle hjemmeside bliver automatisk hendvist til den nye.
>Det vil sige at der kommer til at gå 10 sek før den skifter

På den gamle side indsætter du i <head> (i htmlvisning):

10 er antal sekunder inden siden skifter, men sørg for også at
have et link på siden, da det i enkelte (gamle) browsere ikke
virker.
--
Knud

Fra : Jørgen Graae Jensen

Dato : 11-11-03 19:36

> [...]
> Det vil sige at der kommer til at gå 10 sek før den skifter
> Kan dette lade sig gør?
> Hvis dette er tilfældet hvordan gør jeg så?

Hej Arno
Scriptet herunder kan benyttes, der medfølger en forklaring til scriptet.
Jørgen

Hvordan sender jeg automatisk folk videre til en ny side?
Hvis du automatisk vil sende alle besøgende på en side videre til en anden
web-side, kan følgende HTML sættes ind i HEAD:

<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="1; URL=http://indsæt.url.her/">

"1" kan erstattes med det antal sekunder du ønsker der skal gå inden brugeren
sendes videre (den korrekte adresse - som også kan angives relativt - sættes
selvfølgelig også ind på det angivne sted).

Bemærk dog også at det ikke er alle browsere der forstår dette "trick" og at
det derfor er god tone at inkludere en besked på den pågældende side, med
adressen på den side folk bliver sendt videre til.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Arno

Dato : 11-11-03 20:21

Hej igen

Tak for hjælpen det virker dejligt med en hurtig hjælp.

--

Mvh Arno
Home page: http://home20.inet.tele.dk/firemann/

Fra : Jørgen Graae Jensen

Dato : 13-11-03 10:48

> Hej igen
>
> Tak for hjælpen det virker dejligt med en hurtig hjælp.

Det var godt at du kunne bruge hjælpen.

Jeg har været inde på din hjemmeside og har et spørgsmål til dig i den
anledning.
Hvis du kunne sende mig din mail vil jeg kontakte dig direkte.
Jørgen