Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkaldelse af didgitale billeder!
Fra : KIM BECK

Dato : 15-04-01 09:54

Jeg har hørt, at man et eller andet sted på nettet kan få sine digitale
billeder fremkaldt.
Ved at maile de digitale billeder, betale online og så få dem tilsendt.
Er der nogen som ved, hvor det kan gøres og har erfaring med det.

Kim

Fra : "Hans Chr. Sørensen"

Dato : 15-04-01 10:15

------=_NextPart_000_0003_01C0C59D.0EA67060

Det kan bl.a. ved www.photocare.dk og www.gabs.dk=20

Med venlig hilsen
Hans Chr. S=F8rensen

Tlf. 4613 9061
Mobiltlf. 2679 9061

e-mail: hcs@tune.dk
homepage: http://www.tune.dk/hcs
homepage: http://www.hcstune.subnet.dk (Billedsiden)

------=_NextPart_000_0003_01C0C59D.0EA67060

<HTML><HEAD>
charset=3Diso-8859-1">
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=3D#ffffff>
<DIV><FONT face=3DTahoma size=3D2>Det kan bl.a. ved <A=20
href=3D"http://www.photocare.dk">www.photocare.dk og <A=20
href=3D"http://www.gabs.dk">www.gabs.dk </FONT></DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT face=3DTahoma size=3D2>Med venlig hilsen<BR>Hans Chr.=20
S=F8rensen</FONT></DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT face=3DTahoma =
size=3D2>Tlf.&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=20
4613 9061<BR>Mobiltlf. 2679 9061</FONT></DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT face=3DTahoma =
size=3D2>e-mail:&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <A=20
href=3D"mailto:hcs@tune.dk">hcs@tune.dk</A><BR>homepage: <A=20
href=3D"http://www.tune.dk/hcs">http://www.tune.dk/hcs
homepage: =
<A=20
href=3D"http://www.hcstune.subnet.dk">http://www.hcstune.subnet.dk=20
(Billedsiden)</FONT></DIV></BODY></HTML>

------=_NextPart_000_0003_01C0C59D.0EA67060--

--
Posted from [195.219.36.21]

Fra : Rune Baess

Dato : 15-04-01 10:28

> [...]
tilsendt.
> Er der nogen som ved, hvor det kan gøres og har erfaring med det.

Det blev diskuteret for *kort* tid i denne gruppe ...

- Det faktum at dette er en *nyheds*gruppe, gør det ikke ulovligt at
læse de gamle indslag...

Rune

Fra : Erik Aalund

Dato : 15-04-01 11:47

Rune Baess <rune@(removethisthing)baess.dk> wrote:

> [...]
>
> Det blev diskuteret for *kort* tid i denne gruppe ...
>
> - Det faktum at dette er en *nyheds*gruppe, gør det ikke ulovligt at

......men vel heller ikke at stille nye spørgsmål. Har man været
væk et stykke tid, kan det godt være svært at overskue alle
nyhedsgruppernes indslag.

--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Agelby

Dato : 15-04-01 10:59

Hejsa,

Gå ind på PhotoCares hjemmeside, printservice:
http://printservice.photocare.dk/index.jsp?987328431243

Dér kan du oprette dine egne mapper og bestille billleder. Du betaler v.h.a.
dit dankort og 3 arbejdsdage efter ligger resultatet, som i øvrigt er ganske
fortrinligt i din postkasse!

Det eneste du skal være opmærksom på er, at der sker en beskæring af
billedet - PhotoCare siger selv, at beskæringen svarer til 1-3
procent.....det passer nu ikke helt - beskæringen er lidt hårdere....måske
5-7 procent.

Dette problem løser du ved at gøre 'lærredet' større - d.v.s. lægge en kant
rundt om dit motiv, der nogenlunde svarer til beskæringen - på den måde er
du sikker på, at PhotoCare kun beskærer din ramme og IKKE motivet.

En anden lille fidus er, at i stedet for at lave rammen hvid, laver du
rammen grå (lys grå). Maskinerne hos PhotoCare har det med at lave en
mærkelig kompensation for hvide rammer, som betyder, at motivet bliver noget
mørkere end ønsket.....problemet løses med den grå ramme.

Nedenfor har jeg for god ordens skyld vedlagt en mail fra PhotoCare, da det
har vist sig, at der har været nogle generelle problemer:

Held og lykke med dine print!

Mange hilsner

Henrik Agelby
www.agelby.dk

Kære PhotoCare kunde

Da vi har oplevet at der kan være problemer med gennemførelsen af ordrer på
PhotoCare's Printservice, sendes derfor denne vejledning i hvordan problemet
kan undgås.

Problemet kan skyldes, at der anvendes cachede versioner af hjemmesiden -
dvs. en udgave af hjemmesiden som kundens PC på en måde har gemt og "
genbruger". De cookies som ligger på brugernes PC kan også skabe problemer.
En cookie er et slags fodspor som du efterlader dig på en hjemmeside. På den
måde husker hjemmesiden at du har været der. Måden det foregår på er, at der
automatisk bliver gemt små huskesedler på din PC.

For at undgå problemer, kan disse punkter udføres:

Slette dine cookies fra din PC
Slette dine temporary internet files
Slette din cachede version af hjemmesiden

Det kan være nødvendigt at udføre især punkt tre hver gang du starter
hjemmesiden op med henblik på køb med kreditkort.

Vejledning

Sådan sletter du dine cookies

Under "Start" finder du "Søg".
Vælg "Filer eller mapper."
Søg efter navn: *@*.*
Vælg "Denne computer" (evt. bare C-drevet eller det drev du har dit
styresystem liggende på, hvis din hard-disk er partitioneret)
Klik på "søg"
Markér de fundne filer
Tryk på delete-knappen

Sådan sletter du dine temporary internet files

Gå ind på C drevet
Gå ind i "Windows"
Find "Temporary Internet Files"
Åbn mappen og marker alle filer (Alt a)
Tryk på delete-knappen

Sådan sletter du din cache

Start din internet-browser op (F.eks. Internet Explorer 5.0)
"Shift" tasten holdes nede mens du klikker på "Opdatér" på værktøjslinien.

Hvis du oplever at dit kreditkort bliver afvist, bedes du vente inden du
prøver igen. Det kan ske, at betalingen er gået i gennem alligevel i hvilket
tilfælde du vil modtage en ordrebekræftelse pr. mail indenfor 1-1½ time. Du
er også velkommen til at skrive til os på: marketing@photocare.dk hvis du
er i tvivl om noget.

Vi håber ikke at du har haft/vil få ovennævnte problemer, men nu ved du
hvordan du skal forholde dig hvis de sker.

Med venlig hilsen

Katrine Villadsen
PhotoCare

Fra : Erik Aalund

Dato : 15-04-01 11:47

KIM BECK <kim-beck@get2net.dk> wrote:

> [...]
> Ved at maile de digitale billeder, betale online og så få dem tilsendt.
> Er der nogen som ved, hvor det kan gøres og har erfaring med det.

Der findes mange forskellige derude.
Photocare og Japan Photo har hver deres service, som koster
nogenluinde samme pris. JapanPhoto har gratistratgebyr i denne måned.

Jeg har også prøvet Eurofoto.no i norge, men samlignet med
JapanPhoto, var deres billeder enorm uskarpe. Jeg e-mailede de samme
forskellige billeder til Eurofoto, som jeg afleverede til JapanPhoto på
cd-rom. Hos JapanPhoto kan du også sende dem via Internet, hvis du har
en Windows Pc'er.