CD rom drevet vil ikke læse fra CD'en ?
Fra : Kim

Dato : 11-11-03 18:39

På min gamle mors PC sidder der et gammelt MB som hedder:
82C580VPX ( APOLLO VPX ) P54C/MMX www.soltek.com.tw
med en klods 64 Mb SD ram og Win 98 Se.
MB er ikke med en opdateret BIOS.
Jeg kan ikke huske hvor stor CPU'en er, og
heller ikke hvilket CD Rom drev det er, men det er gammelt.

Problemet var da vi skulle installere et program der hedder
" Det Levende Søkort" http://soecd.kms.dk/ så ville CD-rommen
pludselig ikke læse fra skiven, selvom den lige havde gjort det.
Og har gjort det mange gane bl.a. med Win98SE, Office +
andre små programmer og spil. Hjemme hos mig virker den
fint både på min og min kones maskine.

Kunne nogen her give mig nogle forslag på hvad jeg evt. kunne gøre,
så CD rom drevet kan læse fra CD'en ?

Mvh Kim
FUT fra dk.edb.hardware.drev.cd-rom