downloadprocent
Fra : Vibejke Hansen

Dato : 11-11-03 16:05

Hej gruppe
Jeg er en af de der åndssvage pensionister, der har tele2adsl 256/128,
Jeg bor ca 3 km fra centralen og kan bruge 10%, dvs at jeg downloader med
højst 25 kb/sek og uploader med 15. Og er også ramt af alpetoppe og dale.

Hvordan ser det ud for i andre ? Og burde jeg kunne forvente mere ?

mvh
Vibeke

Fra : Thomas Bowers

Dato : 11-11-03 16:16

"Vibejke Hansen" <vibsenhansen(minus dette) @get2net.dk> wrote in message
> [...]
> højst 25 kb/sek og uploader med 15. Og er også ramt af alpetoppe og dale.
>
> Hvordan ser det ud for i andre ? Og burde jeg kunne forvente mere ?

Hvis du har en 256/128 forbindelse, så passer det fint med download med 25
kb/s

Du skal huske at det hedder 256 kilobit. Der går 8 bit på en byte, altså
skal du dividere de 256 kilobit med 8 (= 32 kilobyte/sekund). Der går så
noget tabt i router etc. så rundt regnet plejer man at trække yderlig 10%
fra. På den måde passer det fint med download på ~25 kb(yte)/se du skriver.

Eftersom du har Tele2.....så giv da lige kundeservice en opringning og bed
om at blive opgraderet til 512/128, da det koster det samme (340 kr/måned).
Faktisk underligt at de ikke har gjort det automatisk ?!

http://www.tele2adsl.dk/produktinfo_priser.asp

Mvh. Thomas

Fra : Vibejke Hansen

Dato : 11-11-03 16:23

> [...]
kr/måned).
> Faktisk underligt at de ikke har gjort det automatisk ?!

Det gjorde jeg for nok 3 uger siden, men der er ingen mærkbare
orandringer - endnu. så de har nok problemer med at deres udstyr er for
småt.

mvh
Vibeke

Fra : Calle.

Dato : 11-11-03 17:12

Vibejke Hansen wrote:

> Det gjorde jeg for nok 3 uger siden, men der er ingen mærkbare
> orandringer - endnu. så de har nok problemer med at deres udstyr er
> for småt.

nej, ring igen, de burde kunne gøre det med øjeblikkelig virkning. Men det
er noget med, at du lige skal slukke dit ADSL i 5 min for at det virker.
Det kan jo være at de har rettet det. Prøv at skuk ADSLboksen 5 min

--
Calle

Fra : MJ

Dato : 11-11-03 17:43

On Tue, 11 Nov 2003 17:11:31 +0100, "Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote:

>nej, ring igen, de burde kunne gøre det med øjeblikkelig virkning. Men det
>er noget med, at du lige skal slukke dit ADSL i 5 min for at det virker.
>Det kan jo være at de har rettet det. Prøv at skuk ADSLboksen 5 min
Det er da klodset så det brager, hvis man skal slukke for modemet for
at deres opgradering virker.

Cybercity booster via en browser, og jeg tror ikke de forlanger at man
genstarter modemet før det virker ??

Det lugter nu mere som en fejl 40 Calle ?

MJ

Fra : Calle.

Dato : 11-11-03 17:49

MJ wrote:

> [...]
> genstarter modemet før det virker ??
>
> Det lugter nu mere som en fejl 40 Calle ?

Det vil jeg give dig helt ret i, men der var ingen fejl 40 i mit tilfælde.
Da jeg brokkede mig, over at min opgradering ikke virkede bad han min slukke
ADSL-boksen. Da jeg var ved at downloade noget ville jeg ikke gøre det
straks. Så jeg slukkede først
midt på natten, da jeg tændte igen var hastigheden oppe.
Så et eller andet må der da være sket. Kom nu ikke og sig, at han har ændret
på centralen lige på det tidspunkt.

--
Calle

Fra : Vibejke Hansen

Dato : 11-11-03 21:10

Det hjalp ikke at slukke for modemmet, så jeg ringer til dem igen i morgen.

Tak for svarene

mvh
Vibeke

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 11-11-03 16:18

> [...]

> højst 25 kb/sek og uploader med 15. Og er også ramt af alpetoppe og dale.

De 256/128 er angivet i kilobit. Dine 25/15 er nok ment som kilobytes.
Hvis jeg husker rigtig går der 8 bit til én byte.

Så 256/128 divideret med 8 svarer til 32/16 kilobyte.

Der til går ca. 15% fra til noget protokolstyrring.

> Hvordan ser det ud for i andre ? Og burde jeg kunne forvente mere ?

Alt i alt lyder det helt fint.

Morten Brynjolf

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-11-03 17:13