Kattes favoritter?
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 11-11-03 14:15

Mine katte har min Hoplosternum thoracatum som deres ubetingede favorit
i mit 530L akvarie i stuen.
Det betyder at det er den eneste fisk der rigtigt kan få dem til at
stoppe op og i nogle tilfælde endda stå op foran akvariet i kattenes
særlige "du"-stilling

I akvariet er der en flok Rød Neon, Kobberpansermaller,
Dværgpansermaller, Dværgsugemaller, Discus og seks Nøglehulscichlider.

Hvad er jeres kattes favoritfisk?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Nielsen

Dato : 11-11-03 15:04

Hos mig var det især den store Ancistrus han-malle det kunne få kattene til
at bevæge deres underkæber og sige sjove lyde af bare spænding og
jagtinstinkt.
På trods af der lige svømmede en 12cm stor diskus forbi dem*GG*

*S*

Fra : Fly Christensen

Dato : 12-11-03 08:54

On Tue, 11 Nov 2003 14:14:39 +0100, "Steen Suder, privat"
<sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

>Mine katte har min Hoplosternum thoracatum som deres ubetingede favorit
>i mit 530L akvarie i stuen.
[snip]

>Hvad er jeres kattes favoritfisk?

Røget makrel.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Mogens Andersen

Dato : 13-11-03 07:58

Sugemallerne der drøner rundt på glasset

Fra : Jan Krag

Dato : 18-11-03 01:47

Mogens Andersen wrote:

> Sugemallerne der drøner rundt på glasset

Vi har også huset fuld af katte (pt. 16 inkl. killinger) og et 128L som
kattefjernsyn (og eneste menneskefjernsyn iøvrigt).
Uanset hvad vi gennem årene har haft af fisk, så har det altid været
vores ancistrus der tiltrak opmærksomhed.
Store orange slørhaler for mange år siden) var kedelige selv om de har
en farve der ofte tiltrækker katte (på f.eks. kattelejetøj).
Smerlinger (Leopard/YoYo) der ellers bevæger sig meget og sjovt er også
ligegyldige
men ancistrus, dem tænder de helt af på.
Den gang vi havde et lille 43L som stod på en større plade så kattene
kunne gå rundt om det kunne de af og til ses piskende rundt om akvariet
i ta-fat med en sugemalle.

En lokal fiskepusher fremkom engang med den teori at det kan skyldes at
mallerne rent faktisk "snakker" (infra-lyd) i et toneleje som vi ikke
kan høre, men som kattene måske godt kan?

Hilsen Jan