iframe vil ikke åbne side med css???
Fra : pernille_r

Dato : 11-11-03 13:27

hej venner...

håber i kan hjælpe mig med at opklare et mysterie (ihvertfald for
mig....)
jeg har lavet en index fil, hvori der er en iframe hvor alle siderne på
sitet skal åbnes i..
problemet er at når den henter en side, hvori der er en baggrund lagt i css,
så viser den bare
en hvid baggrund??? hvorfor gør den det? hvis jeg på siderne ligger
baggrundsbilledet ind i tabellen
uden hjælp af css vil den godt vise den rigtige baggrund frem??
hva gør jeg forkert??? ( %%&¤pis..#¤%¤)

kh
pernille

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-11-03 14:35

"pernille_r" <nik@kobra.dk> escribió

> problemet er at når den henter en side, hvori der er en baggrund
lagt i css,
> så viser den bare
> en hvid baggrund??? hvorfor gør den det?

Fordi du g´r et eller andet forkert, men indtil du viser os koden
(helst et sted man kan se problemet "live") er det umuligt at gætte
årsagen.

Fra : Per Rasmussen

Dato : 12-11-03 08:59

Lars Hoffmann wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Fordi du g´r et eller andet forkert, men indtil du viser os koden
> (helst et sted man kan se problemet "live") er det umuligt at gætte
> årsagen.

Jeg vil gætte på at siden hedder kobra.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-11-03 11:40

"Per Rasmussen" <post@8-hk.dk> escribió

> Jeg vil gætte på at siden hedder kobra.dk

Hvad får dig til at tro det?

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-11-03 14:38

Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> skrev:

> Hvad får dig til at tro det?

I dit eget indlæg står der:

"pernille_r" <nik@kobra.dk> escribió

.... og så er det bare at gætte sig frem

Efterfølgende viser

http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?query=kobra.dk&pageid=82&action=cms
view&lang=da

at der sikkert er gættet rigtigt.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-11-03 15:30

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> escribió en el mensaje

> I dit eget indlæg står der:
>
> "pernille_r" <nik@kobra.dk> escribió
>
> ... og så er det bare at gætte sig frem

jaja, men jeg ser ingen iframe på kobra.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-11-03 20:59

Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> skrev:

> jaja, men jeg ser ingen iframe på kobra.dk

Det ligger måske i et testkatolog. Det må Pernille hellere
selv svare på når hun kommer her igen.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : p_r

Dato : 14-11-03 21:38

hej igen igen...

godt gættet - MEN det var forkert - kobra.dk er en helt anden historie

siden hedder monocrom.dk og der kan i se min iframe, - undskyld jeg ikke har
svaret før nu,
men min harddisk var fucked, men nu virker det hele heldigvis igen, men det
har taget sin tid...
jeg håber stadig i er derude og stadig gider at svare - hvis i kan....
altså.. hvorfor bliver min side hvid, når den henter en iframe ind med en
baggrund som er sat i CSS? -

thanx--
pernille

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-11-03 22:10

p_r <pernille@kobra.dk> skrev:

> godt gættet - MEN det var forkert - kobra.dk er en helt
> anden historie

Det var jo også bare et gæt der var relateret til dit navn.

> men min harddisk var fucked

Det sker - godt det ikke var dig

> altså.. hvorfor bliver min side hvid, når den henter en iframe
> ind med en baggrund som er sat i CSS?

Hos mig ser

http://monocrom.dk/siderne/omos.htm
http://monocrom.dk/siderne/dit%20websted.htm
http://monocrom.dk/siderne/vores%20kunder.htm
http://monocrom.dk/siderne/vi%20tilbyder.htm
http://monocrom.dk/siderne/paa%20tryk.htm
og
http://monocrom.dk/siderne/kontakt.htm

ud som de ser ud - og der er ingen forskel på dem om de står
uden for din iframe eller i den.

Jeg vil dog anbefale dig at undlade mellemrum i filnavne. Som
du kan se her er mellemrummet erstattet af %20.

Jeg får slet ikke noget billede på
http://monocrom.dk/why/billeder/kasser_bg.gif
Hvor har du lagt det?

I øvrigt burde al din formatering ligge i css-filen i stedet for
Helvetica, sans-serif">kontakt os... </font> og så videre -
der er nok at tage fat på.

Prøv også at validere din kode. På
http://htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fmonocrom.dk&warnin
gs=yes&spider=yes
ser jeg en masse der bør rettes op.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : p_r

Dato : 15-11-03 09:59

hmm... ja der er sgu nok at tage fat på - men nu spør jeg sikkert dumt -
hvorfor ville du lede efter
den fil http://monocrom.dk/why/billeder/kasser_bg.gif , det er meningen den
skal lede efter http://monocrom.dk/bg_billeder/kasser_bg.gif
har jeg skrevet forkert i min kode eller hva? - pis..
- tak for dit svar iøvrigt!

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-11-03 10:50

p_r <pernille@kobra.dk> skrev:

> hvorfor ville du lede efter den fil
> http://monocrom.dk/why/billeder/kasser_bg.gif

I din css-fil på
http://monocrom.dk/css/tekstbg.css
står der:

background-image: url(../../../why/billeder/kasser_bg.gif);

> har jeg skrevet forkert i min kode eller hva?

Tilsyneladende! Det er jo der jeg har "why" fra.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : p_r

Dato : 16-11-03 16:28

TAK! - for din tålmodighed!
det var en stor hjælp....problemet er nu løst