Fjerning af Brun-Alger!!!
Fra : Dark Raver

Dato : 15-04-01 15:00

Hej!!

Jeg har søgt lidt på nettet efter information om brun-alger og fjernelse af
disse! Jeg har dog ikke kunnet finde ret meget. Men jeg har da fundet ud af
at de ikke er meget for lys og at de skulle forsvinde hvis de fik meget lys.
Jeg vil nu gerne vide om det er ligemeget hvad for noget lys man bruger. Og
hvor meget lys der skal til at fjerne dem fra mit 430 liters akvarium!!
Desuden kunne jeg godt tænke mig at vide om der er nogle andre måder at få
disse alger væk på og samtidig få dem til at blive væk.
Det er et malawi-akvarium uden planter eller andet "lysslugende" materiale!

PFT

Kenneth

Fra : Torben

Dato : 15-04-01 16:29

Hej,

nu skriver du ikke om det er et ny anlagt akvarie. Hvis det er tilfældet er
det fuldstændigt normalt at du vil få brunalger i starten. Når dit akvarie
er blevet "kørt ind", vil de hutigt blive til grønalger.

Hilsen
Torben

Fra : Dark Raver

Dato : 15-04-01 17:01

Det er faktisk ikke så længe siden at jeg startede akvariet op på ny! Da jeg
for ikke så længe siden havde et mindre uheld med mit filter tømte jeg
kummen og rensede det totalt. Dvs. at jeg både rensede selve akvariet og
hvad der nu var deri men også rensede filteret! Jeg kan da også sige at der
et lille stykke af min baggrund som er ved at blive grøn istedet for brun.
Så Torben du har sikkert ret i at det er normalt. Men dem har jeg ikke haft
før. Altså de grønne alger. Hvad skal jeg så stille op med dem?

Kenneth

Fra : Torben

Dato : 15-04-01 20:34

Hej,

Dem skal du ikke gøre noget ved. Hvis du har malawi cichlider vil de gnave
af algerne. Det er kun godt med grønne alger i et malawi akvarie. Du renser
så mænd bare ruderne i ny og næ, så du kan se dine fisk.