Ændring af BIOS Setup
Fra : slet M74DI

Dato : 11-11-03 12:41

--
Jeg har et ældre anlæg hvor jeg gerne vil have det til at starte med
at læse en CD Rom med WIN98, Harddisken er formatteret så anlægget er
fuldstændig tomt, men jeg kan ikke få BIOS til at starte op på WIN98
CD ROM en så jeg kan få indlæst styresystemet, er der nogen der gider
hjælpe mig med kommandoen til det. ??

Hilsen
Silver

Fra : Leony

Dato : 11-11-03 13:53

"slet M74DI" <Solvsten@M74DImail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fuldstændig tomt, men jeg kan ikke få BIOS til at starte op på WIN98
> CD ROM en så jeg kan få indlæst styresystemet, er der nogen der gider

Hvis din Windows 98 cd er bootable, så skal du ændre i bootrækkefølgen i
BIOS.
Her skal du vælge dit cd-rom drev som første boot device.

Du kan også starte med en Windows 98 startdiskette. når du kører den
skal du vælge at starte med cd-rom support.
Når diskettedrevet er færdigt med at køre, så skal du skrive install, så
skulle installationen gerne begynde.
Download startdiskette her:
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
(vælg OEM versionen til enten 98 eller 98 SE).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Bo Nielsen

Dato : 12-11-03 08:10

> [...]
> fuldstændig tomt, men jeg kan ikke få BIOS til at starte op på WIN98
> CD ROM en så jeg kan få indlæst styresystemet, er der nogen der gider

Din PC er sikkert for "gammmel" til at den kan boote på CD-ROM drevet.
Hvis du har bootdisketten som fulgte med Windows98, så bare i med den og
start din PC, så kommer der en menu frem hvor du kan vælge
installationsform.

Bo

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 12-11-03 11:17

slet M74DI wrote:

> [...]
> fuldstændig tomt, men jeg kan ikke få BIOS til at starte op på WIN98
> CD ROM en så jeg kan få indlæst styresystemet, er der nogen der gider

Hvad er det for et anlæg ?
Hvad viser den på skærmen når den tæller RAM op ?

Normalt skal der trykkes Delete eller F1 eller F10.

/klaus