Ang. skifte fra tiscali til tele2
Fra : Jens

Dato : 11-11-03 12:37

Hej gruppe

vi skal skifter fra tiscali til tele2.
Vi har nu en soho 77 router med indbygget modem.
Den gang vi fik sat det op kom der en tekniker ud fra TDC og satte et ADSL
stik op, med en rj11 (tror jeg den hedder) udgang.
Den satte vi i soho 77 routerne på og det kørte.

Nu har vi fået et brev fra tele2 at vi får et skille filter og et modem og
at vi så selv skal købe en router. det har vi så gjort.

Men sammen tid skrev de at alle telefonstikne skal gå igennem skille
filteret eller virker de ikke, og vi skal have en tekniker ud fra TDC og
laver det. hvis vi vil bruge resten af stikne i huset !

Men kan vi ikke bare bruge det ADSL stik som TDC allerede har lavet og så
sætte skille filteret på det stik. Så modemet og routern.

Så burde de andre stik da stadig virke !?
Hvis ikke, hvad har TDC manden så lavet første gang da han satte ADSL
stikket op?

Mvh Nikolas

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-11-03 13:21

Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares i gruppen.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-11-03 13:29

Jens wrote:
> Men kan vi ikke bare bruge det ADSL stik som TDC allerede har lavet
> og så sætte skille filteret på det stik. Så modemet og routern.

Nej - ikke uden videre, da Tiscali har haft sin egen linie ind i
uset - dvs når Tiscali afbryder linien, så er dette stik dødt.

> Så burde de andre stik da stadig virke !?

Nej - for det er det andet stik, der er signal i.

> Hvis ikke, hvad har TDC manden så lavet første gang da han satte ADSL
> stikket op?

Oprettet en helt ny linie uafhængigt af din telefon-linie.

Med TDC (og dermed også Tele2) kommer ADSL på samme linie som dit
telefon-signal.

Det kommer så ind i skillefilteret og bliver så splittet op i tlf og
adsl.

D.v.s. at for at det skal virke fra de andre stik skal det første stik i
huset afbrydes FØR stikket - og derefter ind i skillefiltret - og
derefter tilbage i det nu afbrudte interne kredsløb - så virker det hele
igen.

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 11-11-03 15:01

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg havde samme problem. Jeg havde en gammel linie der blev delt i 4
forskellige i en dåse ude på huset hvor ledningen kommer ind.
Den nye ledning bliver trukket ind i huset og bliver delt der.
Jeg har så gjort det, at den nye ledning (der lige er blevet trukket ind )
bliver trukket ud til den gamle ledning og bliver koblet på der ! Totalt
molbo-agtigt...

Altså: jeg har en linie der først kommer ind i et skillefilter og bliver
delt. Den har jeg trukket ud og sat på min gamle ledning der så igen kommer
ind...

Selv om det lyder flollet, var det faktisk rimeligt nemt at lave. Jeg fandt
blot 2 ubrugte ledere (ledninger) i det kabel der alligevel var trukket fra
ude til inde og brugte dem til at føre signalet tilbage igen....

Forvirret ??? Så skriv igen - så må jeg lave en tegning ??!?!