Billige region 3-dvd'er - kvalitet?
Fra : Jacob Gunness

Dato : 11-11-03 12:13

Hej alle,
Cd-Wow sælger en masse engelsksprogede film på region 3-dvd'er. De er typisk
billigere end region 1-,2- og 4-udgaverne. Men er der nogen, der har
erfaring med kvaliteten? Jeg har fx set The Others som R3, og det var sgu'
ikke noget kønt syn. Masser af pixellering og et generelt udetaljeret
billede. Men hvis kvaliteten normalt er god, og lydsporet er DD eller DTS,
vil jeg da ikke have noget mod at spare lidt håndører

Mvh.
Jacob Gunness

Fra : ML-78

Dato : 11-11-03 12:27

> Cd-Wow sælger en masse engelsksprogede film på region 3-dvd'er. De er typisk
> billigere end region 1-,2- og 4-udgaverne. Men er der nogen, der har
> erfaring med kvaliteten?

Det kan man ikke sige noget generelt om. Lige som de andre regioner varierer det
fra titel til titel, og der er ikke rigtig andet at gøre, end at læse
anmeldelser af den enkelte udgivelse. F.eks. er www.dvd-basen.dk et god sted at
finde oversigter over anmeldelser af forskellige udgaver af samme titel.

ML-78

Fra : Jacob Gunness

Dato : 11-11-03 20:37

> [...]
> varierer det fra titel til titel, og der er ikke rigtig andet at
> gøre, end at læse anmeldelser af den enkelte udgivelse. F.eks. er
Jeg kender godt DVD-Basen, men jeg synes, at den er meget mangelfuld mht.
antallet af R3-anmeldelser.

- Jacob

Fra : Martin Møller

Dato : 11-11-03 13:40

"Jacob Gunness" <jmgunness@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billede. Men hvis kvaliteten normalt er god, og lydsporet er DD eller DTS,
> vil jeg da ikke have noget mod at spare lidt håndører

Jeg var også skuffet over The Others R3, men til gengæld er jeg glad for
mine Superbit udgaver i R3 af The Patriot(Gibson), Hollow Man og Gattaca.
Og de kostede under 100 kr.

Martin