Kunstige sten...
Fra : Tonny S.

Dato : 11-11-03 11:32

Jeg har siddet og tænkt lidt over om man ikke ville kunne lave nogle
Kunstige sten af Pu skum.
Det eneste problem jeg har ved det er bare opdriften af pu-skum den må være
halv stor men hvordan skal man komme det til live??
Har tænkt på at ligge noget jern ind i skummet mens det hærder men kan man
gøre det uden at det vil ødelægge vandet´s hårdhed og ph?

Er der nogen der har prøvet at lave kunstige sten så vil jeg da vældig gerne
høre fra dem...

Mvh. Tonny S.
mail Akvarie @ 2nny.dk (uden mellemrum selvfølgelig)

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-11-03 18:15

"Tonny S." <tonny@e-privat.dk> wrote in message
> [...]
> kan man gøre det uden at det vil ødelægge vandet´s hårdhed og ph?
>
> Er der nogen der har prøvet at lave kunstige sten så vil jeg da

Når jeg laver baggrunde plejer jeg også at lave nogle "sten" af
flamingo/PU-skum. Disse laves direkte på bunden. De får så samme overflade
som baggrunden - og setuppet virker meget mere naturligt, fordi sten og
baggrund er har samme overflade. Naturlige sten ser tit kunstige ud.

Jeg har faktisk også prøvet at lave løse kunstige sten for at få sten med en
masse hulrum i. Her bliver jeg bare ved med at hælde fliseklæber på til de
er tunge nok til at synke. Eneste ulempe er at de stadigvæk er så lette, at
der ikke skal ret meget til før de vælter.
Har jeg ikke specielle krav til hulrum har jeg ved flere lejligheder brugt
alm sten, som jeg blot har givet en omgang fliseklæber, hvorved overfladen
er blevet god.
I øvrigt smider jeg altid grus på det sidste lag fliseklæber, mens det
stadig er vådt. Herved får det en rigtig god sandstensagtig overflade.

vh
Jan