Cyborg 009 japanske tegnefilm, hvor finder~
Fra : Seth

Dato : 11-11-03 11:15

Hejsa!

For mange år siden, da jeg var en lille knægt så jeg alle afsnit på dansk på
VHS.
Nu står jeg og savner disse, især da jeg gerne ville kunne vise mine børn
dem.

Såååeee ved nogen hvor jeg får fat i dem i Danmark? Vhs er udelukket, så det
er som DVD enten region 1 eller 2. Om det er dansk eller engelsk er
underordnet, men helst dansk.

Mvh
Bo

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 11-11-03 12:50

Seth wrote:

> For mange år siden, da jeg var en lille knægt så jeg alle afsnit
> på dansk på VHS.

Alle afsnit? You lucky bastard. Jeg havde omkring 10 af båndende fra
Westcon Home Video - og jeg fortryder den dag i dag, at jeg benyttede
dem til at optage TV-udsendelser så snart jeg var træt af de enkelte
episoder. Dumt.

> Nu står jeg og savner disse, især da jeg gerne ville kunne vise
> mine børn dem.

I så fald bør du nok prøve at opstøve nogle engelsksprogede udgaver -
de danske er da til at krumme tæer over. Jeg mener, hvor mange
tegnefilmserier lider den skæbne at få samtlige figurers stemmer
indtalt af én og samme person? Selv kvindernes og børnenes stemmer
var indtalt af den samme fuldvoksne mand med særdeles uheldige
resultater.

> Såååeee ved nogen hvor jeg får fat i dem i Danmark? Vhs er
> udelukket, så det er som DVD enten region 1 eller 2. Om det er
> dansk eller engelsk er underordnet, men helst dansk.

Jeg har prøvet at søge lidt på det. Amazon.com har kun filmen (Legend
of the Supergalaxy) på VHS. Ellers er der vist kun de rent japanske
DVD-udgivelser (uden tekster). En fordel ved de DVDer er dog, at
musikken skulle være lidt mere up-to-date og produceret af bl.a.
Tetsuya Komuro - skønt den oprindelige intro ellers er en klassiker.

<http://www.cdjapan.co.jp/anime/topics/009/>

Argh, hvor jeg dog ærgrer mig over at have optaget over mine egne
Cyborg 009-bånd.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Seth

Dato : 11-11-03 13:44

<snip>
Be nice to people on your way up, coz you meet them on your way down...
"Anders Thorsen Holm" <zoolook@daimi.au.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

> <http://www.cdjapan.co.jp/anime/topics/009/>
>
> Argh, hvor jeg dog ærgrer mig over at have optaget over mine egne
</snip>

Hehe min bror kendte en som pakkede de danske vhs udgaver og gud hvor jeg
hyggede mig med de film.
Kan godt forstå du ærgrer dig, hvilket jeg også gør....man skulle have
beholdt dem!!! :´(
Synes også den danske version er lidt kikset, men det er jo mest for
børnenes skyld, men selvfølgelig foretrækker jeg også selv de engelske.
Har også søgt en del og som dig fandt jeg også kun japanske udgaver og lidt
engelske....ah man det stinker!
fandt dog denne: http://www.animetoysonline.com/the_cyborg_soldier_009.htm
men 41 $ er lidt krydret...der kommer jo både fragt og det ene og andet på.
ellers er der denne:
http://www.zoommovie.com/dvd/series.asp?SearchResult=The+Cyborg+Soldier+009
vil bare helst købe den gennem en mere kendt forhandler...
well the hunt goes on....cyborg sensei!

/Bo

Fra : Seth

Dato : 11-11-03 13:55

hmm jeg fandt noget!
http://shop.hkdvdstore.com/product_info.php?products_id=1742

Alle 52 afsnit fordelt på 6 skiver! til 66$
dog men japansk tale og engelske/japanske subs...

hmmm er fristet, men vil lige se om jeg ikke kan finde de engelsk talende
udgaver.

/Bo

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 11-11-03 18:52

Seth wrote:

> Alle 52 afsnit fordelt på 6 skiver! til 66$
> dog men japansk tale og engelske/japanske subs...

Engelske+kinesiske undertekster og regionsfri? Det er med 95%
sandsynlihed en bootleg (læs: piratkopi).

Og jeg kan se at udgiveren af ovennævnte sæt er "Anime Cartoon", som
ifølge The Pirate Anime FAQ netop *er* en DVD-pirat:
   <http://www.digital.anime.org.uk/piratefaq.html>
   <http://www.digital.anime.org.uk/piratefaq.html#dvd>

Jeg ville *ikke* købe det.

> hmmm er fristet, men vil lige se om jeg ikke kan finde de engelsk
> talende udgaver.

Under alle omstændigheder ville jeg, som med al anden animme, gå efter
udgaven på originalsproget. Desværre ser der ikke rigtig ud til at være
udgivet noget udenfor Japan.