Hjemmearbejdsplads ?
Fra : Work all day

Dato : 11-11-03 08:27

Hej

For en god ven, skal jeg forsøge at lave en løsning hvor han kan arbejde
hjemme fra hans egen computer på den computer han har stående på jobbet.

Det som han ønsker, er at kunne sidde og lave fakturaer / regnskab på C5 som
ligger på firmacomputeren, men hjemmefra.

Både hjemme og på firmaadressen er der adsl forbindelse.

Windows 98 på begge maskiner.

Kim

Fra : HHJ

Dato : 11-11-03 09:25

> [...]
som
> ligger på firmacomputeren, men hjemmefra.
>
> Både hjemme og på firmaadressen er der adsl forbindelse.

OK, du er god til at konstatere ;) har du brug for hjælp ?

--
Henrik

Fra : Work all day

Dato : 11-11-03 09:37

Du har helt ret Henrik. Det er sku ikke sådan at sidde på jobbet og forsøge
at lave en posting i NG, imens telefoner kimer og alle river i dig.

Det som jeg ville var jo bare at høre om der var nogle som sad med en
kreativ løsning på hvordan han kunne hente "skrivebordet" fra hans
arbejdscomputer hjem på sin egen og derved afvikle programmerne på
firmacomputeren hjemmefra ?

Kim

Fra : HHJ

Dato : 11-11-03 11:36

> [...]
> kreativ løsning på hvordan han kunne hente "skrivebordet" fra hans
> arbejdscomputer hjem på sin egen og derved afvikle programmerne på

En hurtig løsning er at installere VNC/DAMEWARE/PCANYWARE på den PC som skal
over overtages, Åbne firewallen og oprette en connection hjemmefra.

løsningen er ikke køn eller sikker, men den kan virke..

ALternativt kan der oprettes en VPN tunnel mellem arbejde og hjemmet
--
Henrik

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 11-11-03 12:56

Der skal helt sikkert oprettes en VPN-tunnel mellem hjem og arbejde. Ellers
kan man ikke være sikker på hvem, som retter i de C5 data, som der tales om.

Når tunnellen er oprettet, skal man have en vis båndbredde for at undgå at
falde i søvn. C5 bruger meget båndbredde. Derfor skal man satse på en
løsning, som alene sender skærmbillederne til fjernbrugeren. Der er mange
programmer, som tilbyder det. RealVNC er billig, PCanywhere og Netop er
andre mere kommercielle og selvfølgelig mere kostbare.

Den skitserede løsning er lidt pseudo. Man vil normalt satse på et
terminal-server produkt af en art, men med kun to computere med 98 taler vi
nok om et begrænset budget. Men løsningen kan virke.

Hvis man vil have print ud derhjemme, så sæt en printbox op derhjemme med
support for IP-print og opret en printer på host-computeren, som har en
IP-port.

Carsten Overgaard

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 12-11-03 02:22

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis man vil have print ud derhjemme, så sæt en printbox op derhjemme med
> support for IP-print og opret en printer på host-computeren, som har en

Eller brug PCAnywhere der kan printer via den forbindelse du har oprettet.
Desuden er VPN ikke nødvendigt til PCanywhere, der er krypterings muligheder
indbygget i programmet. Hvilket burde øge sikkerheden betydeligt.

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 11-11-03 11:18

"Work all day" <No@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> kreativ løsning på hvordan han kunne hente "skrivebordet" fra hans
> arbejdscomputer hjem på sin egen og derved afvikle programmerne på

Symantec PCanywhere :
htttp://enterprisesecurity.symantec.com/products/products.cfm?ProductID=2
eller den gratis løsning VNC http://www.realvnc.com/
Begge klarer opgaven, så det er nok mest et spørgsmål om smag og behag
(måske også sikkerhed og features)

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus