Shampoo hunde
Fra : Børge

Dato : 10-11-03 22:18

Hej Gruppe!

Er der nogen af jer der har et godt råd til en billig hunde-shampoo. Min
store hund skal jo vaskes en gang imellem (især i den kommende tid), men jeg
bruger rakst væk en flaske af Kvickly's hunde-shampoo til 36,95 kr ved hver
hundevask, og et eller andet siger mig at det ikke burde koste så meget. Såe
er der nogle der kender et billigere produkt, eller kan man bruge alm.
shampoo evt. som første vask og så anden gang den dyre hundeshampoo ?

hilsen
Børge

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 10-11-03 22:29

"Børge" <Borget@msn.com> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe!
>
> Er der nogen af jer der har et godt råd til en billig hunde-shampoo.

<snip>

Hej Børge

Husk at jo oftere du vasker din hund jo oftere skal den faktisk vaskes!
Grunden til det er at du fjerner det naturlige fedtlag fra pelsen og så
beskytter pelsen ikke sig selv imod skidt. Er hunden blevet beskidt en dag
er det nok at skylle den hvis du gør det med det samme. Skal du så absolut
vaske den, hvilket jeg mener man kun bør gøre feks. lige op til udstilling
og ellers max. 1-2 gange i ugen, så brug en ordenlig shampoo der ikke
ødelægger hundens naturlige fedtlag. De billige er gerne meget hårde ved
huden. Det lydder måske en anelse snobbet, men det er bestemt ikke ment
sådan, for betaler du for en god shampoo der "støtter" hundens naturlige
beskylttende lag, så skal du vaske tilsvarende sjældnere.

Jeg bruger KW shampoo med minkolie til mine. Den er drøj i brug, dufter
dejligt og går ind og "støtter" det naturligt beskyttende fedtlag. Du kan
også få en pulver som du kan "puffe" ud over hunden. Den trækker skidtet til
sig som så er lige til at børste ud. På den måde skal hunden ikke vaskes så
tit heller. Der er flere pleje-produkter i KW-serien. De virker umiddelbart
ret dyre, men som sagt er de drøje i brug og du skal ikke vsaje så tit. Jeg
kan vaske 2 Flatcoated Retrievere med ½ liter færdigblandet KW shampoo!!

Rinnie

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-11-03 08:55

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> wrote in message

> [...]
> sådan, for betaler du for en god shampoo der "støtter" hundens naturlige
> beskylttende lag, så skal du vaske tilsvarende sjældnere.

Jeg vasker vores hund 2 gange om året normalt, og hvis vi har trænet i mose
eller andet som lugter fælt bliver hun også vasket. Eller ikke. Hun har en
meget flot og blank pels.

Vasker du dem 1-2 gange om UGEN ?

> [...]

Jeg
> kan vaske 2 Flatcoated Retrievere med ½ liter færdigblandet KW shampoo!!

Det er også den vi bruger.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 11-11-03 10:02

> Vasker du dem 1-2 gange om UGEN ?

Nej, mente i _måneden_!

Det passer med hun bliver vasket om natten inden en udstilling, ca. 6 timer
inden hun skal i ringen. Vi er afsted så tit som muligt... Ja, der er en
kalender over hvor vi skal hen inde på hendes side. Ellers bliver hun vasket
hvis hun har skidtet sig rigtig gement til og det ikke kan skylles af.

Rinnie

Fra : k.j.k

Dato : 10-11-03 23:18

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-11-03 23:33

> [...]
> er der nogle der kender et billigere produkt, eller kan man bruge alm.
> shampoo evt. som første vask og så anden gang den dyre hundeshampoo ?

Hej Børge

Prøv at tage den du bruger nu. Tag så 1 dl, og bland med lige så meget
vand. Kan den tåle dette, så kan du måske tynde den endnu mere op

Fra : Per

Dato : 11-11-03 00:27

On Mon, 10 Nov 2003 22:18:01 +0100, Børge wrote:

> [...]
> er der nogle der kender et billigere produkt, eller kan man bruge alm.
> shampoo evt. som første vask og så anden gang den dyre hundeshampoo ?

Hej
Jeg har set i en gårdbutik med uldvarer, at de anbefaler en uldvask til
hunde. Du kan se den her, men der er desværre ingen pris på hjemmesiden.
Jeg har ikke selv prøvet det, min hund er så korthåret at den meget
sjældent bliver vasket. Det er kun sket da hun havde fundet et ådsel at
rulle sig i

http://www.krogshoj.dk/uld/uld.htm

Se nederst på siden om Woolmix

MVH Per

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 11-11-03 10:03

"Per" <per.dk@mailBox.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
> Jeg har set i en gårdbutik med uldvarer, at de anbefaler en uldvask til
> hunde.

<snip>

> http://www.krogshoj.dk/uld/uld.htm
>
> Se nederst på siden om Woolmix

Det ser' spændende ud! Kender du nogen der har personlig erfaring med det?

Rinnie

Fra : Per

Dato : 11-11-03 12:14

On Tue, 11 Nov 2003 10:03:19 +0100, Rinnie Ilsøe wrote:

> "Per" <per.dk@mailBox.dk> skrev i en meddelelse

> <snip>

> Det ser' spændende ud! Kender du nogen der har personlig erfaring med det?
>
> Rinnie

Hej
Jeg kender ikke til erfaringer, jeg kom bare i tanke om at jeg havde set
det.
Jeg tror det er et af de uldvaskemidler, der ikke fjerner uldens lanolin
(fedt?), det kunne måske gælde hundens natulige fedtlag også.
Jeg kan kun anbefale dig at kontakte dem hvis du er interesseret, de vil
gerne fortælle om deres produkter.
Per

Ps. Jeg har ikke noget med butikken at gøre, har bare været der en enkelt
gang

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-11-03 17:08

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:boq8uh$2apq$2@jarjarbinks.mobilixnet.dk...

> "Per" <per.dk@mailBox.dk> skrev i en meddelelse
>

> Det ser' spændende ud! Kender du nogen der har personlig erfaring med det?
>
> Rinnie

Hej Rinnie

Bare lige for en sikkerheds skyld....Så Husk at en Flatter er strygefri

M.V.H.....Benny..

Fra : Pia J

Dato : 11-11-03 08:17

"Børge" <Borget@msn.com> wrote in message
> Hej Gruppe!
>
> Er der nogen af jer der har et godt råd til en billig hunde-shampoo. Min

Mine hunde bliver højst vasket med shampoo 2 gange om året. Vintermudder
skylles blot af med vand. Og jeg bor altså på landet og mine hunde er
bestemt ikke sarte når det gælder valg af tumleplads...

Noget siger mig at du bruger for meget sæbe - prøv at fortynde som Benny
foreslår. Jeg har netop smidt det meste af en flaske allergishampoo ud fordi
den var et år over udløbsdatoen! (noget med hvedekim og andet til tør hud)

:Pia

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 11-11-03 17:36

On Tue, 11 Nov 2003 08:16:38 +0100, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

> [...]
>den var et år over udløbsdatoen! (noget med hvedekim og andet til tør hud)

Nu jeg tænker over det har min schæfer faktisk ikke trængt til at
blive vasket efter at vi er flyttet på landet, og det er 8 måneder
siden, bortset fra med vand når hun har mudret sig til.
I byen kunne hun godt nogen gange give den der beskidte følelse når
man strøg hen over pelsen, og så blev hun vasket. Jeg tror det er det
skidt og forurening som er i luften i byen.

Mvh
Søren

Fra : Pia J

Dato : 11-11-03 17:33

"Søren Lausten-Hansen" <slh@DELETEcity.dk> wrote in message

> I byen kunne hun godt nogen gange give den der beskidte følelse når
> man strøg hen over pelsen, og så blev hun vasket. Jeg tror det er det
> skidt og forurening som er i luften i byen.

Det er da muligt. Mine hunde er meget sjældent fedtede i pelsen, de lugter
heller ikke, end ikke når de er våde.

:Pia

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 11-11-03 18:22

On Tue, 11 Nov 2003 17:33:28 +0100, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

>Det er da muligt. Mine hunde er meget sjældent fedtede i pelsen, de lugter
>heller ikke, end ikke når de er våde.
>
>:Pia

Nej, min heller ikke, pelsen er ligeså lækker at røre ved og stikke
næsen ind i efter over et år uden shampoovask.

Mvh
Søren

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-11-03 18:18

"Søren Lausten-Hansen" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man strøg hen over pelsen, og så blev hun vasket. Jeg tror det er det
> skidt og forurening som er i luften i byen.

Hej Søren

Diesel os fedter også pragtfuldt, og er da heller ikke lige den bedste aroma
at have i stuen, så inde i byen, med masser af busser og lastbiler, det er
ikke lige det bedste sted for en hundepels. Så er det endda blevet meget
bedre. Dieselolien fedter ikke nær det den gjorde før, samt at mange busser
nu er blevet forsynet med partikel filtre, samt energioplagring til opstart
( Hvis dette stadig bruges ) har gjort luften meget bedre. Ikke fordi man
umiddelbart oplever den store forskel, for man syntes lugten er lige slem,
men nu er det personbilerne man lugter. Blyfri benzin lugter altså ikke
godt, det er bare meget sundere

M.V.H.....Benny..

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 11-11-03 19:27

>Hej Søren
>
>Diesel os fedter også pragtfuldt, og er da heller ikke lige den bedste aroma
>at have i stuen,
Helt klart, det var også den væsentligste grund til at jeg flyttede,
altså sammen med støjen, parkeringsproblemerne og menneskers adfærd i
byen generelt.
>så inde i byen, med masser af busser og lastbiler, det er
>ikke lige det bedste sted for en hundepels.
Og tænk, jeg har altid troet at det var en naturlov at skjortekraver
blev sorte på en dag, men hvor jeg bor nu bliver de ikke sorte
overhovedet. Og alt det skidt har man gået og indåndet.........
> [...]
>men nu er det personbilerne man lugter. Blyfri benzin lugter altså ikke
Jeg kan nu fortsat ikke tro at det er særlig sundt, og det er jo ikke
er små mængder udstødning man får indåndet, f.ex. på en tur ad
motorvejen.

Mvh
Søren

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-11-03 00:53

> Jeg kan nu fortsat ikke tro at det er særlig sundt, og det er jo ikke
> er små mængder udstødning man får indåndet, f.ex. på en tur ad
> [...]

Hej igen Søren

Det kan man nu forholdsvis nemt regulere. Holde en god afstand, så får man
næsten kun frisk luft. Medmindre man møder en gammel Golf . Det giver
også en ekstra fordel, man skal sjældent bremse særligt kraftigt, og så
undgår man højlydte protester fra indehaverne af de tolv poter bagi bilen.
Men indrømmet, mange kører godt nok som om, at de ville køre i grøften, hvis
ikke bilen foran giver deres brilleglas et rødt skær.

M.V.H......Benny..

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 12-11-03 18:51

> [...]
>Men indrømmet, mange kører godt nok som om, at de ville køre i grøften, hvis
>ikke bilen foran giver deres brilleglas et rødt skær.

Hej Benny,

Det er lige det der "næsten" - du siger jo selv at man kan lugte en
gammel Golf, det vil jo sige at alle dem som ikke lugter, dem indånder
man også. Jeg vil fortsat mene sådan en motorvejstur er ikke særlig
sund.

God afstand skal også være med måde - hvis alle forøger afstanden til
det dobbelte falder vejens kapacitet til det halve, så hvor vi ellers
kunne klare os med en tosporet vej må vi nu bygge en firsporet......

Mvh
Søren

Fra : Joker

Dato : 12-11-03 22:00

On Wed, 12 Nov 2003 17:50:48 GMT, Søren Lausten-Hansen wrote:

> [...]
> det dobbelte falder vejens kapacitet til det halve, så hvor vi ellers
> kunne klare os med en tosporet vej må vi nu bygge en firsporet......

Eller køre hjemmefra 5 minutter før

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-11-03 22:01

> [...]
> det dobbelte falder vejens kapacitet til det halve, så hvor vi ellers
> kunne klare os med en tosporet vej må vi nu bygge en firsporet......

Hej Søren

Det er et argument jeg har hørt før. Men din bil fylder præcist lige meget,
hvad enten du kører bag en anden, eller kører alene.
Der kommer en række biler, et stort tomt hul, og en ny række biler. I
samtlige rækker køres der alt for tæt, så du skal ikke bruge mere plads. Du
skal bare begynde at udnytte den plads du har. De Danske veje har en langt
større kapacitet end der er brug for, men den bliver som regel brugt, som
havde det været en scene fra Klods Hans.

M.V.H......Benny..

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 13-11-03 06:30

Hej Benny

>Det er et argument jeg har hørt før. Men din bil fylder præcist lige meget,
>hvad enten du kører bag en anden, eller kører alene.
Den plads du optager når du kører i en række er længden af din bil +
afstanden til den forankørende.

>Der kommer en række biler, et stort tomt hul, og en ny række biler. I
>samtlige rækker køres der alt for tæt, så du skal ikke bruge mere plads.
Jeg taler om hvis alle forøger afstanden til det dobbelte

> [...]
>større kapacitet end der er brug for, men den bliver som regel brugt, som
>havde det været en scene fra Klods Hans.

Jo, jo, men nu ikke alle veje. Har du prøvet motorringvejen omkring
København eller sydmotorvejen ind i København i myldretiden?

Mvh
Søren

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-11-03 13:48

> [...]
>
> Jo, jo, men nu ikke alle veje. Har du prøvet motorringvejen omkring
> København eller sydmotorvejen ind i København i myldretiden?

Hej Søren

Ja jeg har prøvet dem, men det er heldigvis længe siden. Man kan undre sig
over, at det kan blive ved med bare at gå nogenlunde godt. Rigtigt mange
derovre snorksover. Det er så udpræget, at de faktisk burde gå en time
tidligere i seng hver dag. Men førhen kom jeg der jævnligt, men jeg
foretrak da at undgå myldretiderne. Folk er ikke særligt forstående, hvis
man ikke er kendt i området, og er lang, og temmelig tung, så skal man være
i besiddelse af en vis frækhed, for at komme derhen hvor man gerne vil, for
det er ikke mange der prøver at hjælpe en ud eller ind. De har for den sags
skyld heller ingen respekt for store biler. Det er åbenbart ikke gået op for
dem, hvor hårdt den slår, hvis den rammer. Folk føler sig åbenbart
ufatteligt sikre i deres nye biler. Man skulle næsten tro de tænker, jeg
har airbags, så jeg kommer ikke til skade )... Men kommer man op at slås
med sådan et bæst, så er hverken sikkerhedssele eller airbags meget bevendt,
hvis lastbilen ikke stopper.
Men vi må nok heller stoppe her, ellers får vi bare på puklen for at være
off topic, men vi er da lidt on topic, for det gælder jo om at få den
bagved langt væk, så han ikke forsøger at flytte ind til hundene.

Forresten, er det blevet tilladt at have hunde med i Zoo i København ???....
For så kunne man da få en undskyldning for at komme derover til sommer.

M.V.H.....Benny..

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 13-11-03 20:20

>Forresten, er det blevet tilladt at have hunde med i Zoo i København ???....
>For så kunne man da få en undskyldning for at komme derover til sommer.

Jeg ved ikke, Benny, efter at have fået hund har man jo fået en anden
indsigt i hvad dyr indeholder, og personlig kan jeg ikke finde meget
glæde i at se højt udviklede dyr være indspærret på alt for lille
plads med alt for få adspredelsesmuligheder. Jeg går helst ikke i Zoo,
hvis jeg kan slippe.

Hvis du bor i Jylland har I jo nogle meget bedre alternativer derovre,
løveparker, ulveparker og meget andet, så det er nok snarere mig som
skulle bevæge mig vestover ved lejlighed.

Mvh
Søren

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-11-03 08:26

Hej igen Søren

Ja på det felt har du da ret. Vi har da også en pragtfuld Zoo i Aalborg,
Desværre / heldigvis skærer de ned på antallet af dyrearter i disse år. Nu
lyder det jo som om jeg ikke kan beslutte mig, om det er desværre, eller
heldigvis. Heldigvis fordi, at de enkelte arter kan få mere plads, og
desværre fordi vores Zoo ikke har chancer for at udvide, arealmæssigt set.
Den er blevet omringet af byen. Men vi kommer der da gerne 5-10 gange om
året. Man kan selvfølgelig sige for og imod Zoo's, dyrene ville jo måske
have det bedre i det fri, men for mange arter er " I det fri " jo ved at
være fortid, så Zoo's faktisk er en del af redningen for disse arter. I
øvrigt skulle vi rejse så pokkers langt, for at komme til at se dyrene, hvis
vi ikke havde dem i Zoo. Men ja, vi har rigtigt mange fine steder herovre,
men husk, hvis du skal ned og se Ulvene, at have jordspyd og kæde med, for
der må hunden ikke komme med ind. Så det kan godt være, at der er flere
grunde til invasion fra øst , men derfor er det jo også meget sjovt at
se hvordan der egentligt ser ud ovre hos jer. Vi skal jo vide hvordan i har
det, for at se hvor godt vi selv har det ).... Men København's Zoo har
jo nogle dyr, som vi ikke har i Aalborg. Men bare for lige også at være
lidt On Topic....Så kors for en beskidt hund hun nu kommer slæbende med, og
den har lige være i bad. "Det er ikke til at se det, hvis man ikke lige ved
det", nå den næste så sgu ikke bedre ud, nu ved jeg hvorfor jeg altid har en
sandkasse, heroppe på gulvet, men det gemmer jeg, til jeg skal bruge et godt
argument for et eller andet, eller jeg selv er trængt op i en krog )..

M.V.H.....Benny..