Bideri og mad spørgsmål
Fra : EnjoyNews

Dato : 10-11-03 21:49

Vores lille westie hvalp på 8 uger bider efter os når vi leger. Vi har
prøvet at sige AV og NEJ, men det virker ikke. Vi har også prøvet at rejse
os og gå fra hende når hun gør det.
Men jeg har læst et sted, at man kunne prøve at pive lidt ligesom når det
gør ondt på en hvalp. Det virker tilsyneladende. Hun standser op når hun
hører pivelyden, og kigger sådan lidt rundt. Virker lidt som om at hun tror
der er en anden hund. Og det virker også som om at hun bliver deprimeret.
Er det normalt.?
Og er det en OK metode.?

Vi har fra opdrætteren fået en seddel om hvad hun skal spise, samt at hun
skal spise mellem 70-80 gram om dagen. Hun har i de sidste 2 dage ikke spist
særlig meget. Den ene dag ville hun ikke røre aftensmaden, og i dag har hun
hverken spist op til morgen eller frokost, og vil ikke røre aftensmaden. Hun
har spist godbider i løbet af dagen, når hun har besørget ude (men det var
godbider fra de 80 gram). Her til aften vil hun heller ikke røre godbiderne.
Hun virker en smule nedtrykt. Kan det være fordi hun savner mor og
søskende.. Vi hentede hende lige i Fredags.

Tak for en god nyhedsgruppe.
Og tak for alle jeres gode svar.

Heidi & Michael

Fra : EnjoyNews

Dato : 10-11-03 21:55

Glemte lige at nævne en ting.

Vi har været hos dyrlægen idag kl 15:00, og her fik hun et sundhedstjek, og
her var intet galt.
Derudover blev hun ID mærket via chip.

Fra : Firstname Lastname

Dato : 11-11-03 17:29

EnjoyNews wrote:
> [...]
> hører pivelyden, og kigger sådan lidt rundt. Virker lidt som om at hun
> tror der er en anden hund. Og det virker også som om at hun bliver
Ja det er en fremragende metode. Du må endelig ikke skælde hvalpen ud for at
bide det er jo bare hendes måde at undersøge verden på. Hvis du bliver træt
af bideriet kan du give hende et stykke bidelegetøj i stedet for fingeren.

> [...]
> spist særlig meget. Den ene dag ville hun ikke røre aftensmaden, og i dag
> har hun hverken spist op til morgen eller frokost, og vil ikke røre
Det er vist meget normalt at hvalpe ikke spiser de første dage. Bare roligt
hun dør ikke af sult.

Fra : EnjoyNews

Dato : 11-11-03 18:21

Tak for svarene..
Hun har fået det meget bedre i dag, så vi er rolige nu

Heidi

Fra : karsten hansen

Dato : 11-11-03 19:41

hej
prøv at lån bogen hundelytterne den er virkelig god og har nogle gode tips
til hvordan man opdrætter sin hund

mvh
karsten