Splatterfilm?
Fra : Rune Vestergaard

Dato : 10-11-03 21:30

Hej

Jeg kom til at tænke på om i filmnørder kunne remse nogle gode splatterfilm
op som jeg ikke har?
Filmene skal være udgivet på DVD.

Når jeg skriver splatter, så mener jeg splatter.
Ikke film som Mothers Day (skovhuggerne) og Suspiria....

Men derimod film som Braindead, Bad Taste, Alle Fulci film osv....

Kom med nogle bud.
Også gerne et link til hvor man kan købe dem.

Rune

Fra : Ole Kofoed

Dato : 10-11-03 21:42

"Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg kom til at tænke på om i filmnørder kunne remse nogle gode
splatterfilm
> op som jeg ikke har?
> Filmene skal være udgivet på DVD.

Jeg glæder mig meget til denne udgivelse:

www.venturadistribution.com/new_releases/serve/7246/Body+Melt+-+Director%92s
+Cut

Kanon underholdning.

Mvh.

Ole

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 10-11-03 21:46

"Ole Kofoed" <news@dvd-basen.dk> wrote in message

> "Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> splatterfilm
>
> Jeg glæder mig meget til denne udgivelse:

> [...]

Den har jeg på VHS
Den er helt kanon - vidste ikke den kom på DVD.

Tak Ole

Rune

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 11-11-03 09:08

"Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
> op som jeg ikke har?
> Filmene skal være udgivet på DVD.
>
> Når jeg skriver splatter, så mener jeg splatter.

Splatter er ret bredt defineret, og "Official Splatter Movie Guide"
indeholder også film som The Wall og Suspiria.

> Ikke film som Mothers Day (skovhuggerne) og Suspiria....

Her har du lidt inspiration. Flere af filmene kan måske ikke fås på DVD, men
det må du sgu selv checke:

Evil Dead 1+2 (3'eren er god men ikke rigtig splatter som sådan)
Re-Animator 1-3
From Beyond
Skinned Deep
Castle Freak
Dagon
Street Trash
Blood For Dracula
Flesh for Frankenstein
Meet the Feebles
Return of the Living Dead 1-3
Basket Case 1-3
Frankenhooker (Eksploderende ludere)
Brain Damage
Demon Knight
Bordello of Blood
Maniac
Combat Shock
Hellraiser
The Dead Next Door
Mucha Sangre
Scanners
Videodrome
The Fly
Demons 1-3
The Church
The Sect
Stage Fright
Dellamorte Dellamore
Texas Chainsaw Massacre 2
Ichi The Killer (som jeg selv hader)
Ebola Syndrome
Evil Dead Trap
Naked Blood
Organ
Junk
und so weiter...

Kasper

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 11-11-03 13:07

> Her har du lidt inspiration. Flere af filmene kan måske ikke fås på DVD,
men
> det må du sgu selv checke:
>
> Evil Dead 1+2 (3'eren er god men ikke rigtig splatter som sådan)
> [...]

Ok - du gør lige nøjagtigt som jeg prøvede at undgå at folk gør.
Jeg har selv 80% af de film du nævner.

Jeg snakker om hardcore splattere i Braindead stilen. Findes der slet ingen
derhen af?
for øvrigt ser jeg ikke ret meget splat i mange af de film du nævner.
Det er mest gyser og giallo.

Rune

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 11-11-03 13:43

> men

> Ok - du gør lige nøjagtigt som jeg prøvede at undgå at folk gør.

Så vær mere konkret i dit spørgsmål.

> Jeg har selv 80% af de film du nævner.

Hvorfor nævnte du ikke det? Det er jo umuligt ud fra dit spørgsmål at se om
du kun har set Braindead og vil se mere i den stil, eller om du er hærdet
horrorfan.

> Jeg snakker om hardcore splattere i Braindead stilen. Findes der slet
ingen
> derhen af?

Mucha Sangre er måske mit bedste bud.

Definer hardcore splatter. Braindead er vel stadig en af de mest gory film
nogensinde sådan på en tegneserieagtig måde, men den er nok mest en komedie.
Hvad er det helt præcist du fisker efter?

> for øvrigt ser jeg ikke ret meget splat i mange af de film du nævner.
> Det er mest gyser og giallo.

Nonsens. Læs "Official Splatter Movie Guide" og "Splatter- Breaking The Last
Taboos of the Screen". Alle ovenstående er splatter, da de indeholder
splattersekvenser. Hvor meget splatter skal der være før du vil tildele den
splatterprædikatet? Giallo og gyser udelukker da ikke at det er
splatterfilm. Og hvor mange af ovenstående er i øvrigt giallo?

Vær gerne mere konkret og konstruktiv i din kritik og spørgsmål. Nævn selv
nogle splatterfilm du kan lide og hvilke af ovenstående som ikke indeholder
splatter.

Jeg nævner tonsvis af splatterfilm og dine eneste kritik er, at det ikke var
dem du mente. Hvad fisker du efter?

Kasper

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 11-11-03 14:23

"Kasper Kristensen" <spam_me_senseless_khk@mindgroup.dk> wrote in message

> "Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> wrote in message
DVD,

> Så vær mere konkret i dit spørgsmål.

OK - sorry

> [...]
om
> du kun har set Braindead og vil se mere i den stil, eller om du er hærdet

Jeg er nok ikke hardcore horror fan, men jeg samler på gys/splat film på
DVD!
Har vel en 250 stykker.

> ingen
>
> Mucha Sangre er måske mit bedste bud.

Hvad er det for en film'? Har aldrig hør om den.

> [...]
> nogensinde sådan på en tegneserieagtig måde, men den er nok mest en
komedie.
> Hvad er det helt præcist du fisker efter?

OK - jeg prøver at næsne det jeg kalder splatter.

Re-animator
Braindead
Bad Taste
Society (til dels)
Street Trash
The Slime
Zombi (og mange andre zombie film)
The Beyond
House By The Cemetery
The Fly
Demon Knight
Evil Dead 1 (2'eren er for komedie og ikke ond som 1'eren)
The Prowler
Dawn og Day of the Dead
Cannibal Ferox og Holocaust
etc.....

> [...]
> splatterprædikatet? Giallo og gyser udelukker da ikke at det er
> splatterfilm. Og hvor mange af ovenstående er i øvrigt giallo?

De fleste italienske du nævner ser jeg som giallo. Måske bare mig der
opfatter giallo fanomenet forkert?

Er det splatter når den indeholder splatter sekvenser?
Dvs at følgende film også er splatterfilm?

Final Destination 2
Deep Rising
Saving Private Ryan
Childs Play 3
etc....

> Vær gerne mere konkret og konstruktiv i din kritik og spørgsmål. Nævn selv
> nogle splatterfilm du kan lide og hvilke af ovenstående som ikke
indeholder
> splatter.

Feks ser jeg ikke Basket Case som en splatter! Den er jo nærmest harmløs.
Meet The Feebles!! ok dukkesplatter....
Texas Chainsaw 2 er lige så harmløs
....og The Church.... + flere

Rune

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 11-11-03 14:48

> OK - sorry

Godt ord igen.

> Jeg er nok ikke hardcore horror fan, men jeg samler på gys/splat film på
> DVD!
> Har vel en 250 stykker.

Så er du vel også fan, ellers købte du dem vel ikke

> Hvad er det for en film'? Har aldrig hør om den.

Ny spansk splatter. Nok den blodigste siden Braindead, men om man kan lide
den er en smagssag. Har mødt folk som synes det er den bedste splatter siden
Braindead (f.eks Tony Timpane fra Fangoria) og folk der ikke brød sig om
den. Mener den er ude fra Manga Films i Spanien, men kunne ikke finde den
sidst jeg var der.

> [...]
> The Fly
> Demon Knight
> Evil Dead 1 (2'eren er for komedie og ikke ond som 1'eren)

Jeg er 100% enig i at disse er splatterfilm, og forstår nu slet ikke hvorfor
dem jeg nævner ikke er det i dine øjne.

> De fleste italienske du nævner ser jeg som giallo. Måske bare mig der
> opfatter giallo fanomenet forkert?

Det tror jeg du gør. Og så nævner jeg jo faktisk ikke ret mange italienske
film.

> Er det splatter når den indeholder splatter sekvenser?
> Dvs at følgende film også er splatterfilm?

> [...]

Det vil jeg bestemt mene, men der var en lang diskussion tilbage i 80erne om
hvad der gør noget til en splatterfilm, så tag ikke min mening som værende
universel sandhed.

> indeholder
>
> Feks ser jeg ikke Basket Case som en splatter! Den er jo nærmest harmløs.
> [...]

Tjah jeg synes nok du er lidt inkonsekvent i din karakterisering, men lad os
ikke træde mere i det. Personligt kan jeg ikke se at de film jeg nævner
adskiller sig væsentligt fra dem du selv kalder splatter. Men anyway, jeg
skal da gerne lægge hovedet i blød og prøve at komme i tanke om nogle bedre
bud.

Kasper

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 11-11-03 15:13

Rettelse:

Det tyder på at Mucha Sangre ikke er ude på DVD endnu, da den først lige har
haft premiere. Men mon ikke den kommer ud engang næste år.

Kasper

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-11-03 15:30

"Kasper Kristensen" <spam_me_senseless_khk@mindgroup.dk> escribió

> [...]
sig om
> den. Mener den er ude fra Manga Films i Spanien, men kunne ikke

Nu er splat sikkert en misforstået genre, men 3.5/10 på IMDB er ikke
et godt tegn. Anyway. Den er ikke udkommet på DVD hernede og de har
sikkert ikke alt for travlt med at få den udsendt.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 11-11-03 16:19

> Nu er splat sikkert en misforstået genre

Hvordan skal genren da forstås?

Hilsen en filmseer, som ikke forstår splattere

Mikkel

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 12-11-03 09:17

"Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> wrote in message
> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan skal genren da forstås?
>
> Hilsen en filmseer, som ikke forstår splattere
>
> Mikkel

Mener du hvad splatter er? Eller at du godt ved hvad splatter er, men
forstår det ikke?

Kasper

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 12-11-03 10:11

"Kasper Kristensen" <spam_me_senseless_khk@mindgroup.dk> skrev i en
meddelelse news:3fb1ec90$0$69963$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Mener du hvad splatter er? Eller at du godt ved hvad splatter er, men
> forstår det ikke?

At jeg ikke forstår, hvad der får folk til at se de film.

Mikkel

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 11-11-03 15:56

> Så er du vel også fan, ellers købte du dem vel ikke

Jo jo - jeg er fan - men ikke HARDCORE fan som jeg kan fornemme du er.
Jeg er bare en simpel samler

> Jeg er 100% enig i at disse er splatterfilm, og forstår nu slet ikke
hvorfor
> dem jeg nævner ikke er det i dine øjne?

Mange af dem er! Jeg har nok "fortalt" mig så.
Syntes feks bare ikke Basket Case, Texas chainsaw 2, The Church, Demons 1-3
(måske har jeg klippede udgaver), Frankenhooker og Evil Dead 2 er splatter.

....men det er jo en smagssag!

Lyder godt

Rune

Fra : Morten DH

Dato : 11-11-03 16:33

"Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kom til at tænke på om i filmnørder kunne remse nogle gode
> [...]

Prøv at kigge på Absurd-online.dk Kenneth har vist en hel del af det du
søger... Selv synes jeg Guneia Pig filmene er så langt ud som man kan
komme - jeg er í hvert fald ikke stødt på noget vildere... endnu

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 11-11-03 17:16

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in message
> [...]
> søger... Selv synes jeg Guneia Pig filmene er så langt ud som man kan
> komme - jeg er í hvert fald ikke stødt på noget vildere... endnu

Hehe - dem har jeg også!
For nogle år siden byttede jeg mange film med Kenneth fra absurd online -
længe før han lavede sin net butik

Rune

Fra : Morten DH

Dato : 12-11-03 17:14

> Hehe - dem har jeg også!
> For nogle år siden byttede jeg mange film med Kenneth fra absurd online -
> længe før han lavede sin net butik

Jeg hørte om butikken gennem en radioudsendelse svjh og siden har jeg i
hvert fald fået udvidet min horisont må man sige... Det var tider dengang
man troede fredag den 13. og den slags var det værste man kunne opstøve

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 12-11-03 17:39

> [...]
> hvert fald fået udvidet min horisont må man sige... Det var tider dengang
> man troede fredag den 13. og den slags var det værste man kunne opstøve

Hehe ja!
Har dog selv alle fredag den 13. på dvd - undtagen Freddy Vs. Jason
selvfølgelig..... men den skal også i samlingen

Guniea Pig er ond, men der er Men behind the sun også..... for ikke at
snakke om Aftermath!!!!!!

Rune

Fra : Morten DH

Dato : 13-11-03 20:25

> Guniea Pig er ond, men der er Men behind the sun også..... for ikke at
> snakke om Aftermath!!!!!!

Har Men behind the sun - den er rigtig nice... Har du set nummer 2 og 3? Kan
ikke rigtig finde ud af om jeg vil bruge penge på dem...

Aftermath - er det den her: http://www.imdb.com/title/tt0159241/ ?

Så iøvrigt Irreversible igår - ikke just splatter; men en dejlig
non-mainstream film...

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 13-11-03 21:57

> [...]
>
> Aftermath - er det den her: http://www.imdb.com/title/tt0159241/ ?
>
> Så iøvrigt Irreversible igår - ikke just splatter; men en dejlig

Nej, har ikke set 2 og 3 desværre!
Har kun 1'eren selv.

Jeps - det er den aftermath..... den er syg!

Rune

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 12-11-03 22:01

> [...]
> hvert fald fået udvidet min horisont må man sige... Det var tider dengang
> man troede fredag den 13. og den slags var det værste man kunne opstøve

Jeg bestilte også lidt film der i går (på DVD):

Higher and Higher (Ich - Ein Groupie)
Rolls Royce Baby
Barbed Wire Dolls
Ilsa - Shewolf of the SS
Ilsa - Haremkeeper of the Oilsheiks
Ilsa the Wicked Warden
Tenebrae
Phenomena

Higher and Higher bestilte jeg mest fordi jeg finder noget "nostalgisk" ved
groupies, drugs 'n' roll etc. De næste to mest fordi de lå under
sexploitation, og var positivt omtalt på nettet. Ilsa filmene for at have en
"komplet" samling (har She-tigress of Siberia på VHS), og endeligt et par
Argento film, for at stifte bekendtskab med ham.

--
Anders Vind Ebbesen
Ugebrevet Ignorant: http://www.webbesen.dk