Har nogle gode/dårlige efaringer med en D-~
Fra : Michael Hansen

Dato : 10-11-03 21:10

Jeg har nemlig problemer med oventstående, ville så høre om jeg er den
eneste?
Jeg synes den laver nogle mærkelig, når det gælder ip adresser og lokal
netværk.

Fra : Jan Bachman

Dato : 10-11-03 21:30

>Jeg har nemlig problemer med oventstående, ville så høre om jeg er den
>eneste?
>Jeg synes den laver nogle mærkelig, når det gælder ip adresser og lokal
>netværk.

Jeg har en på vej i posten. Kan du ikke fortælle lidt mere?

/Jan

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 10-11-03 21:53

Kan man tilslutte en alm. Lexmark 3200 printer til den parallelle port og
få det til at virke med XP og Win98?
Hvilken printer har du evt. tilsluttet?

Fra : Michael Hansen

Dato : 10-11-03 22:46

Jeg har en HP DJ 815C, det er ikke så meget den jeg har problemer med, men
selv switchdelen og det trådløse, fx kan jeg ikke sende filer computere i
mellem der koblet direkte på 714´eren, men sagtens andre som er uplinket via
andre switche...
Her de sidste 2 dage er jeg begyndte at miste forbindelen til AP´en i et par
sekunder.
Det skal lige siges at jeg slet ikke bruger WAN delen, jeg vi har fælles
internet forbindelsen på kollegiet.
Håber nogle andre ligger inde med nogle gode ideer?
Michael

Fra : Jan Bachman

Dato : 11-11-03 07:30

>Det skal lige siges at jeg slet ikke bruger WAN delen, jeg vi har fælles
>internet forbindelsen på kollegiet.

Hvorfor bruger du ikke WAN delen til det fælles internet/netværk?
Så kan du f.eks. lukke alle portene (og holde nysgerrige fra døren) og
sidde uforstyrret og arbejde.

/Jan

Fra : Michael Hansen

Dato : 11-11-03 16:13

Fordi vi har en fælles firewall og der står en dchp- server, som deler
fasteip ud efter netkortenes macadresser, så kan jeg ikke se hva jeg skal
bruge wan-delen til.
Michael

Fra : Jan Bachman

Dato : 11-11-03 17:36

>Fordi vi har en fælles firewall og der står en dchp- server, som deler
>fasteip ud efter netkortenes macadresser, så kan jeg ikke se hva jeg skal
>bruge wan-delen til.

Du kunne beskytte dig mod evt. snushaner på kollegiet.

/Jan