Et par sikkert lette spørgsmål...
Fra : Tazman

Dato : 10-11-03 19:54

Hejsa

Skal lige være sikker på en ting:

jeg har et k7s5a bundkort og har aldrig updatet bios.I min manual står
det at den understøtter athlon xp op til 2000+. men på ecs homepage
står der følgende i den ene bios update :

Release Note 1. Support AMD Athlon XP 2400+ and 2600+ CPU

Vil det sige at jeg kan sætte det i hvis jeg updater bios?

en lille anden ting: kan i fortælle mig forskellen på alle de
forskellige amd cpu'er man kan få, jeg er ved at blive godt og
grundigt forvirret.

På forhånd tak

Tazman

Fra : Claus Hansen

Dato : 11-11-03 00:27

Ja det betyder at du kan smide en større cpu i...
Prøv at gå ind på www.midtdata.dk og find AMD cpu'er så kan du se lidt info
om dem....

/Claus

Fra : Søren Larsen

Dato : 11-11-03 12:23

Køre selv med en 2400 XP, på det kort

"Claus Hansen" <claushansendkSLETMIG@SLETMIGhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3fb01d47$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 11-11-03 13:10

In article <cbnvqvc5i4kcdp7nb28grv35kk3hirmtav@4ax.com>, Tazman wrote:

> en lille anden ting: kan i fortælle mig forskellen på alle de
> forskellige amd cpu'er man kan få, jeg er ved at blive godt og
> grundigt forvirret.

En lille smule info:

AMD Athlon = original athlon, 0.18u
AMD Duron = Athlon med halv cache og mindre FSB (populert sagt) , 0.18u
AMD Athlon XP = Foerste Athlon med Performance rating, 0.18u
AMD Athlon XP, thougbred = Anden generation XP, 0.13u (bliver ikke saa varm)
AMD Barton, = Athlon med en del tweaks i coren, 0.13u
AMD Athlon MP = XP certficieret til at koere i multiprocessor setups

Og saa er der kommet en ny 0.13u duron, men den kan vist
kun koebes i oestlandende.

0.13u cpuerne kan det vaere et problem at faa til at koere paa et gammelt
board idet disse ikke altid kan levere spaendinger der er lave nok.

Thomas

Fra : Tazman

Dato : 15-11-03 15:59

hvad er det her så for en?

AMD Athlon XP 2400+ Thorton

bedre eller dårligere end thougbred?

Tazman

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 15-11-03 17:16

In article <2ofcrv45ucq1g8j3164o80kmm7a0gd3hjj@4ax.com>, Tazman wrote:
> AMD Athlon XP 2400+ Thorton

Aldrig hoert om den. Hvor har du fundet den henne? Der er en AthlonFX Thorton
eller en AthlonXP AP

Thomas

Fra : Tazman

Dato : 15-11-03 18:09

On Sat, 15 Nov 2003 16:16:11 +0000 (UTC), "Thomas S. Iversen"
<zensonic@zensonic.dk> wrote:

>Aldrig hoert om den. Hvor har du fundet den henne? Der er en AthlonFX Thorton
>eller en AthlonXP AP

det er en der sælger den på qxl.dk, kan være at han tager fejl...

Tazman

Fra : Tazman

Dato : 11-11-03 20:56

Rigtig mange tak for de gode svar..