MS Windows
briani 27239
Logge på Windows XP Pro
Fra : Per Rønne

Dato : 10-11-03 15:53

Jeg har installeret Windows XP Pro på en laptop. Her er det sket over en
gammel Windows 98 [eller 2000 Pro?] installation, og når jeg starter
maskinen bliver jeg automatisk logget på som »Per Erik Rønne«; der er
oprette flere brugerprofiler«.

Hvordan får jeg Windows XP Pro til at forlange indtastning af løsen og
evt bruger-id? Det virker hvis jeg logger ud, men ellers ikke.

Det modsatte problem har jeg i en Windows XP Pro installation under
VirtualPC på min store G4/867 Macintosh, der kører UNIX-systemet MacOS X
10.3. Her forlanger XP indtastning af bruger-id og løsen [bruger-id'et
klares ved at klikke på en ikon]. Hvordan får jeg den til at opføre sig
som laptoppen?

Det er jo sådan at det i sig selv er godt med den sikkerhed på en
laptop. Men ikke på en virtuel maskine, som kører på en faktisk maskine,
hvor der i forvejen er en sådan kontrol ...

--
Per Erik Rønne

Fra : Jens

Dato : 11-11-03 07:06

"Per Rønne" <doesnt.work@spam.filter.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvordan får jeg Windows XP Pro til at forlange indtastning af løsen og
> evt bruger-id? Det virker hvis jeg logger ud, men ellers ikke.

Start - kør / "control userpasswords2" , der kan du lave de indstillinger du
vil have i xp og w2k.

Mvh Jens

Fra : Per Rønne

Dato : 11-11-03 07:47

Jens <mkg@jellingnet.dk> wrote:

> Start - kør / "control userpasswords2" , der kan du lave de indstillinger du
> vil have i xp og w2k.

Tak skal du have. Jeg prøvede først med »control userpasswords« da
2-tallet kunne have været en tyrkfejl, men det var det tydeligt ikke.

Jeg retter nu både i VPC og på min laptop, så der opnås /optimal/
sikkerhed. Ikke maksimal.
--
Per Erik Rønne