Perl regular expr. i php
Fra : Jesper

Dato : 10-11-03 09:36

Er der nogen der har haft held med at bruge perls søg og erstat funktion i
php regular expression (tænker specielt på tr///) ?

mvh jesper

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 10-11-03 11:38

Jesper wrote:
> Er der nogen der har haft held med at bruge perls søg og erstat funktion i
> php regular expression (tænker specielt på tr///) ?

Der er ikke nogen direkte ækvivalent til tr i php, men preg_replace gør
ca. en blanding af s/// og tr/// - f.eks:

<?php
$j='nezar';
$j=preg_replace(array('/n/','/a/'), array('f','e'), $j);
print $j;
?>

giver : 'fezer'

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 11-11-03 01:11

On Mon, 10 Nov 2003 11:37:53 +0100, Nezar Nielsen <tumpen@fez.dk>
wrote:

>Der er ikke nogen direkte ækvivalent til tr i php, men preg_replace gør
>ca. en blanding af s/// og tr/// - f.eks:

strtr() ?

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: gider (og ikke gidder)

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 11-11-03 18:16

Peter Brodersen wrote:

> strtr() ?

Nogle gange hadder jeg php for at ha' for mange funktioner - især når
jeg ikke kan holde styr over dem allesammen ;)

--
Mvh. Nezar Nielsen

Ugens sprogtip: hadder (hader skal staves bevidst forkert)

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 11-11-03 18:21

Nezar Nielsen wrote:

> Nogle gange hadder jeg php for at ha' for mange funktioner - især når

Og iøvrigt for at tillade både arrays og strenge som parametre - mit
(ekstremt dårlige) eksempel kunne vist være skrevet lisså "fint" med
str_replace(), og stadig ikke gøre det rigtige som strtr.

--
Mvh. Nezar Nielsen

Ugens progtip: Nogle gange er det sjovt at undlade ørste bogstav i ord.

Fra : Jesper

Dato : 11-11-03 23:26

Tak Nezar, det var lige det jeg ledte efter.

mvh jesper