Diablo
Fra : arc@na

Dato : 10-11-03 03:43

Jeg fik lige lyst til at installere min Diablo 2 - men den vil ikke
acceptere den CD-key der står på boksen.

Den beder om et navn??? og CD-key. Det får den, og det æder den ikke.

(

<flamesuit on>
For en ordens skyld: Jeg har købt, betalt og haft spillet stående i årevis,
så det drejer sig IKKE om at få en warez-key (jeg HAR en key), men om at
finde en løsning på problemet.
<flamesuit off>

arc@na
Last time we mixed politics with religion,
people got burned at the stake.

Fra : Ding-Dong

Dato : 10-11-03 07:27

arc@na skrev i en meddelelse
> Jeg fik lige lyst til at installere min Diablo 2 - men den vil ikke
> acceptere den CD-key der står på boksen.
>
> Den beder om et navn??? og CD-key. Det får den, og det æder den ikke.
>
> (

For en go' ordens skyld, så har du vel både læst og tastet rigtigt ik'?
Min kære bror kunne nemlig heller ikke få sit installeret fordi han havde
taget fejl af nul og bogstavet O

> [...]
årevis,
> så det drejer sig IKKE om at få en warez-key (jeg HAR en key), men om at

Go' humor, men trist det er ved at være en nødvendighed at skrive det....

Med hygsom hilsen

Ding-Dong

Fra : arc@na

Dato : 10-11-03 13:54

"Ding-Dong" <dingdong@noanalheroes.dk> wrote in

> For en go' ordens skyld, så har du vel både læst og tastet rigtigt
> ik'?

Jo. Flere gange.

> Go' humor, men trist det er ved at være en nødvendighed at skrive
> det....

Er der andre der kender problemet?

Fra : Jane

Dato : 11-12-03 14:26

arc@na skrev i <news:3faf8a60$0$30076$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>:

> Er der andre der kender problemet?

Jeg havde en masse bøvl med min gamle pc om og kun
når jeg afindstallerede mit brænderdrev kunne diablo2
finde mit cd drev og gøre sig færdig og spille hver
gang brænderen kom på gik maskinen amok, men jeg fandt
aldrig helt ud af hvad det var da min pc blev ramt
af lynet og udskiftet med en ny hvor tingene virker
fint.

Jane - har oplevet det samme
--
sorry det sene svar men en brækket arm gør jeg sjældent
får tændt min pc efterhånden

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 10-11-03 14:13

In news:3faefb41$0$30079$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
arc@na <this.is@n.invalid.adress.com> carefully typed:
> Jeg fik lige lyst til at installere min Diablo 2 - men den vil ikke
> acceptere den CD-key der står på boksen.
>
> Den beder om et navn???

/snip

Hvad for et navn, skal du skrive dit eget navn?
Det må da have noget med dét at gøre, at det ikke virker?

Ikke at der er noget galt med dit navn

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Ding-Dong

Dato : 10-11-03 15:02

Sune Mika Salminen skrev i en meddelelse
> Hvad for et navn, skal du skrive dit eget navn?
> Det må da have noget med dét at gøre, at det ikke virker?
>
> Ikke at der er noget galt med dit navn

Det er helt bedøvende hvilket navn man skriver.

Fra : arc@na

Dato : 10-11-03 16:09

"Ding-Dong" <dingdong@noanalheroes.dk> wrote in news:boo5oi$1msv$1
@news.cybercity.dk:

> Det er helt bedøvende hvilket navn man skriver.

Jeg har opgivet - den står på hylden igen.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 10-11-03 20:36

In news:3fafaa14$0$30079$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
arc@na <this.is@n.invalid.adress.com> carefully typed:
> "Ding-Dong" <dingdong@noanalheroes.dk> wrote in news:boo5oi$1msv$1
> @news.cybercity.dk:

> Jeg har opgivet - den står på hylden igen.

Det var sgu da underligt. Har du aldrig haft det installeret før? Har du
købt det brugt?

Har du prøvet at søge efter om der skulle være andre der er rendt ind i
det samme?
Tja, det har du vel.
Har du set http://www.blizzard.com/support/?id=adt0636p ?

Jeg har forresten Diablo II og LOD med æsker, manualer og det hele.
Hvis du kan finde på noget interessant at bytte med så er jeg da frisk.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : arc@na

Dato : 11-11-03 16:05

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> wrote in

> Det var sgu da underligt. Har du aldrig haft det installeret før? Har
> du købt det brugt?

Nej, det er købt sprit-nyt i Betafon, og jeg har haft det installeret på en
af mine tidligere PC'er.

> Har du prøvet at søge efter om der skulle være andre der er rendt ind
> i det samme?
> Tja, det har du vel.

Njah, det er faktisk det jeg efterlyser her. Men jeg har kontaktet
Blizzard's support, obg indtil videre modtaget et svar fra en bot med et
link til deres supportsider (som ender i det link du gav mig).

> Har du set http://www.blizzard.com/support/?id=adt0636p ?

- hvor de skriver, at jeg skal sende æsken til USA, så de kan se at jeg har
købt spillet. Hvorfor f***** skal jeg have en masse bøvl på grund af en bug
i deres installer? Nå, men jeg har skrevet til dem, at det er selve
installationen af spillet, som er umulig at gennemføre, samt at jeg ikke er
interesseret i Battlenet, så må vi jo se hvad de kommer med.

> Jeg har forresten Diablo II og LOD med æsker, manualer og det hele.
> Hvis du kan finde på noget interessant at bytte med så er jeg da
> frisk.

Nu HAR jeg jo Diablo, så... og desuden har jeg stort set kun spil, som
jeg er glad for - jeg samler på CRPG'er og har gjort det siden 1990.

arc@na
Blessed are the Fundamentalists, for they shall inhibit the earth.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 11-11-03 19:01

In news:3fb0faa0$0$30081$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
arc@na <this.is@n.invalid.adress.com> carefully typed:
> "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> wrote in

> Nej, det er købt sprit-nyt i Betafon, og jeg har haft det installeret
> på en af mine tidligere PC'er.

Okay, det bliver altså mere og mere mystisk...

> Njah, det er faktisk det jeg efterlyser her. Men jeg har kontaktet
> Blizzard's support, obg indtil videre modtaget et svar fra en bot med
> et link til deres supportsider (som ender i det link du gav mig).

Jeg tænkte på Google. Jeg prøvede selv i går aftes, men alle søgninger
ender i key-generatorer og alt muligt andet. Har du egentlig prøvet en
key generator, hvis du ikke skal spille online var det måske et forsøg
værd.

> [...]
> at det er selve installationen af spillet, som er umulig at
> gennemføre, samt at jeg ikke er interesseret i Battlenet, så må vi jo

Ja, det er jeg klar over hehe! Men.... )

og desuden har jeg stort set kun
> spil, som jeg er glad for - jeg samler på CRPG'er og har gjort det
> siden 1990.

Hold da op..du må have et par hyldemeter efterhånden.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : arc@na

Dato : 11-11-03 21:23

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> wrote in news:bor7pg$60m$1
@news.cybercity.dk:

> Hold da op..du må have et par hyldemeter efterhånden.

Hehe - hvad har jeg af rollespil: (du har selv været ude om det)

Temple of Elemental Evil
The Elder Scrolls: Arena
The Elder Scrolls 2: Daggerfall
The Elder Scrolls 3: Morrowind (Collector's ed.) +Tribunal +Bloodmoon
Deus Ex
Gothic 1&2
Fallout 1&2
Baldurs Gate
Divine Divinity
Arx Fatalis
Planescape: Torment
Arcanum
Ultima 6 (5 1/4" disketter)
Ultima 7, The Black Gate + U7 Forge of Virtue
Ultima 7/2, Serpent Isle + U7/2 The Silver Seed
Ultima 8 + Ultima 8 Speechpack
Ultima 9
The Complete Ultima 7 (kompilering)
The Ultima Collection (alle Ultima fra 1-8)
Stonekeep
Betrayal at Krondor
Return to Krondor
Baldur's Gate 2 (2 versioner, box og DVD-æske)
Diablo 2
Summoner
Might and Magic 6
Might and Magic 7
Might and Magic 8
Wizards and Warriors
Wizardry 8

- allesammen originale med manualer, småsten, kort, medaljoner og hvad
der ellers hører til.

Fra : arc@na

Dato : 11-11-03 22:50

"arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com> wrote in news:3fb14529$0$30082
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> - allesammen originale med manualer, småsten, kort, medaljoner og hvad
> der ellers hører til.

Jeg glemte Dark Stone...

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 11-11-03 23:09

In news:3fb15980$0$30089$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
arc@na <this.is@n.invalid.adress.com> carefully typed:
> "arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com> wrote in news:3fb14529$0$30082
> $edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Jeg glemte Dark Stone...

Imponerende samling! Har du gennemført dem allesammen?!?
Så er det ud! hehe

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : arc@na

Dato : 11-11-03 23:31

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> wrote in news:bormbt$r7l$1
@news.cybercity.dk:

> Imponerende samling! Har du gennemført dem allesammen?!?

Jeg mangler at gennemføre Deus Ex og M&M8 (den sidste p.g.a. en irriterende
bug sidst i spillet).

OK, og Ultima 1 til 3 kan jeg ikke få noget fornuftigt ud af - det går
simpelthen for hurtigt, og jeg gider ikke at sidde og fiddle med mo'slo...

arc@na
"These guys are cool - for a bunch of mimes."
Beavis & Butthead (about Kiss)

Fra : arc@na

Dato : 11-11-03 23:42

> Jeg mangler at gennemføre Deus Ex og M&M8 (den sidste p.g.a. en
> irriterende bug sidst i spillet).

- og jeg er midt i Arcanum og er kun lige startet på ToEE efter patchen er
kommet ud i dag....

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 12-11-03 00:07

In news:3fb165d1$0$30078$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
arc@na <this.is@n.invalid.adress.com> carefully typed:
> "arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com> wrote in

Ja, så sidder man der med håret i postkassen og venter på en patch. Synd
skråstreg fryd!!

> - og jeg er midt i Arcanum og er kun lige startet på ToEE efter
> patchen er kommet ud i dag....

Hårdt arbejde men det skal jo gøres!

Jeg er slet ikke inde i RPG. Diablo II holdt mig fanget i en lang
periode, jeg tror faktisk ikke jeg har tilbragt så mange timer med noget
andet spil overhovedet. Men til sidst syntes jeg det blev for monotont.
Jeg delte lejlighed med en ven dengang, og vi drog tit ud på sletterne
sammen og kæmpede. Han spiller det sikkert endnu! For det meste har jeg
kun lige temperament til 'det hurtige fix', dvs en gang Bomb Jack,
R-Type, Gyruss osv osv i MAME, et projekt jeg går meget op i og har
fulgt de sidste 5 år. Jeg er meget velbevandret p å diverse
emulator-sites og forummer samt især news:alt.games.mame - "mit
andet hjem" plejer jeg at kalde det.

Men Halo gennemførte jeg da og Tron 2.0 er jeg tæt på at have kørt
igennem. Hold kæft hvor er det et fedt spil. Og jeg som gik og
troede at det var slut med fede spil.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 11-11-03 23:58

In news:3fb16336$0$30078$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
> [...]
> @news.cybercity.dk:

> Jeg mangler at gennemføre Deus Ex og M&M8 (den sidste p.g.a. en

Deus Ex gad jeg ikke, så det solgte jeg igen. Men det kørte også dårligt
på min gamle computer.

> OK, og Ultima 1 til 3 kan jeg ikke få noget fornuftigt ud af - det går
> simpelthen for hurtigt, og jeg gider ikke at sidde og fiddle med
> mo'slo...

Har du altrig hørt om underclocking? lol

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : arc@na

Dato : 12-11-03 00:09

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> wrote in news:borp8f$vbj$1
@news.cybercity.dk:

> Har du altrig hørt om underclocking? lol

Nej, men jeg har hørt om (jeg kender dem ikke! Ikke tale om - jeg kender
heller ingen som samler på frimærker!!!) fanatikere, som har en Amiga, C64,
Spectrum, 386, 486 og Pentium 66 stående ud over deres egne systemer, for
at kunne spille gamle spil sådan som de SKULLE spilles... )

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 12-11-03 01:02

In news:3fb16c11$0$30079$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
> [...]
> en Amiga, C64, Spectrum, 386, 486 og Pentium 66 stående ud over deres
> egne systemer, for at kunne spille gamle spil sådan som de SKULLE

Bortset fra PC'erne, så er det lige nøjagtigt hvad jeg har. Samt en
vaskeægte Atari Asteroids arkademaskine fra 1980, med vektorskærm og
møntindkast og det hele, stående i kælderen.
Som jeg har udbredt mig om et par gange, så har jeg min kærestes gamle
bærbare sluttet til min C64 med et specielt kabel (XE-1541), den kører
så noget software (Nicolas Coplin's 64HDD) så den kan agere filserver
for C64'eren. På den måde kan jeg så downloade alle de klassikere jeg
vil, lægge dem over på den bærbare, og spillle dem på min 27"
videomonitor på en rigtig 64'er. Jeg har også et lignende setup til
Amigaen.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : arc@na

Dato : 12-11-03 02:01

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> wrote in news:bortn4$1659$1
@news.cybercity.dk:

> Bortset fra PC'erne, så er det lige nøjagtigt hvad jeg har. Samt en
....(cut selvforherligelse)...
> Amigaen.

Blærerøv! ))

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 12-11-03 11:57

In news:3fb18644$0$30084$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
arc@na <this.is@n.invalid.adress.com> carefully typed:
> "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> wrote in news:bortn4$1659$1
> @news.cybercity.dk:

> Blærerøv! ))

Øh.. Kaldte du?

lol

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-11-03 17:48

In article <bortn4$1659$1@news.cybercity.dk>, efternavn@doktor.dk
says...
> Bortset fra PC'erne, så er det lige nøjagtigt hvad jeg har. Samt en

Har du også en Spectrum ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 12-11-03 18:10

In news:MPG.1a1c82aea316558c98a928@news.tele.dk,
Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> carefully typed:
> In article <bortn4$1659$1@news.cybercity.dk>, efternavn@doktor.dk
> says...
>
> Har du også en Spectrum ?

Hvad snakker du om? Jeg har ALTID haft Spectrum!! )

Jeg har en Spectrum 48K, det er en gammel 16K model der har fået en
ram-opgradering. UHF modulatoren opfører sig lidt mærkeligt så der er
ikke altid farver på billedet. Jeg kan ikke finde ud af hvor den løse
forbindelse er. Den har fået ny keyboard membran fra Sintech i Tyskland
og fungerer ellers fint.
Desværre har jeg mistet min originale Sinclair strømforsyning, det er
jeg ret bitter over. Jeg har heller ikke noget Joystick-interface pt, så
jeg bliver nok nødt til at købe en Spectrum mere. Aller, aller helst
ville jeg gerne have fat i Sinclairs sidste Spectrum inden Amstrad købte
hele lortet - Sinclair ZX Specrum 128.
Billede her: http://www.old-computers.com/museum/computer.asp?st=1&c=35
Den ser sgu så flabet ud med den heatsink dér på siden!

Hvorfor spørger du?

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-11-03 20:34

In article <botp6r$g80$1@news.cybercity.dk>, efternavn@doktor.dk
says...
> Hvad snakker du om? Jeg har ALTID haft Spectrum!! )

Det var min første computer og jeg har den stadig.

> Jeg har en Spectrum 48K, det er en gammel 16K model der har fået en
> ram-opgradering. UHF modulatoren opfører sig lidt mærkeligt så der er

Min er modificeret med en video-udgang.

> Hvorfor spørger du?

Se ovenfor

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 13-11-03 01:12

In news:MPG.1a1ca9849bec2cc98a933@news.tele.dk,
Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> carefully typed:
> In article <botp6r$g80$1@news.cybercity.dk>, efternavn@doktor.dk
> says...
>
> Det var min første computer og jeg har den stadig.

Måske har vi byttet spil med hinanden engang i 1985 gennem Den Blå Avis.
Sjovt at tænke på.

> Min er modificeret med en video-udgang.

Nejjj...Jeg har selv forsøgt at bygge en video udgang ind i et joystick
interface jeg havde lånt - der kommer videosignal ud på expansion-porten
også. Det virkede desværre overhovedet ikke, og jeg kunne ikke lure af
hvad jeg havde gjort forkert, men Joystick-interfacet så kanon cool ud
med et phonostik på siden

Har du selv lavet dit? Der er noget med at man også kan trække et
Composite Video signal direkte fra UHF modulatoren. Hvordan er dit
lavet?

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-11-03 16:24

In article <bouhuj$1iui$1@news.cybercity.dk>, efternavn@doktor.dk
says...
> Måske har vi byttet spil med hinanden engang i 1985 gennem Den Blå Avis.

Det har vi med garanti ikke

> Har du selv lavet dit? Der er noget med at man også kan trække et

Ja.

> Composite Video signal direkte fra UHF modulatoren. Hvordan er dit
> lavet?

Det er et Composite Video signal der sendes ind i UHF-modulatoren.

Vi er vist off-topic, nu

Fra : Arcana Dragon

Dato : 13-11-03 22:58

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in

> Vi er vist off-topic, nu

I har i hvert fald fået lukket munden på mig... ))

--
Arcana Dragon -==(UDIC)==-
d++e++N++T+++Om-KAWML!34567'!S'!8!9!u+uC+uF+++uG-u

Fra : Brian Lund

Dato : 13-11-03 03:19

> [...]
> Spectrum, 386, 486 og Pentium 66 stående ud over deres egne systemer, for
> at kunne spille gamle spil sådan som de SKULLE spilles... )

Er man nu fanatiker bare fordi man har en C64? :P

Brian

Fra : arc@na

Dato : 13-11-03 05:49

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> wrote in

> Er man nu fanatiker bare fordi man har en C64? :P

Kun hvis man også går med anorak og Jacoform-sko.

arc@na

Fra : Brian Lund

Dato : 13-11-03 13:22

> Kun hvis man også går med anorak og Jacoform-sko.

Sådan noget har jeg ikke... Men jeg har en krokodille t-shirt et sted...

Brian

Fra : arc@na

Dato : 13-11-03 14:48

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> wrote in news:3fb3774f$0$95057
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Sådan noget har jeg ikke... Men jeg har en krokodille t-shirt et sted...

Så er det ved at være tæt på, meeen...

arc@na

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-11-03 17:49

In article <3fb14529$0$30082$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
this.is@n.invalid.adress.com says...
> Hehe - hvad har jeg af rollespil: (du har selv været ude om det)

Har du Diablo Battle Chest ?

Fra : Highlander

Dato : 11-11-03 09:17

"arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com> wrote in message
> "Ding-Dong" <dingdong@noanalheroes.dk> wrote in news:boo5oi$1msv$1
> @news.cybercity.dk:

> Jeg har opgivet - den står på hylden igen.

det er sikkert ozze et lorte spil ...

men hvis du ikke skal spille på BN kan du jo bruge en hvilken som helst
Key - find en anden og prøv den -
Hvis det har virket før må det jo være en fejl 40

Highlander
--
If it ain't broke, try changing your grip.

Fra : arc@na

Dato : 11-11-03 16:06

"Highlander" <Highalnder_dk@hotmail.com> wrote in news:3fb09aee$0$9791
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Hvis det har virket før må det jo være en fejl 40

Nu er jeg professionel IT-supporter, så mon ikke jeg skulle kunne finde ud
af proceduren ved at installere et spil. Men du er da velkommen til at
komme forbi og forsøge dig...

Fra : Simon Nejmann

Dato : 10-11-03 16:09

On 10 Nov 2003 02:43:13 GMT, "arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com>
wrote:

>Jeg fik lige lyst til at installere min Diablo 2 - men den vil ikke
>acceptere den CD-key der står på boksen.

Umm, er det under installationen det sker, eller er det først når du
connecter til battle.net?

Det lyder som om det er det første, og det syntes jeg virker
underligt.

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : arc@na

Dato : 10-11-03 16:28

Simon Nejmann <snejmann@worldonline.dk> wrote in

> Umm, er det under installationen det sker, eller er det først når du
> connecter til battle.net?

Det er under installationen! Jeg er slet ikke interesseret i Battlenet -
spiller kun singleplayer.

> Det lyder som om det er det første, og det syntes jeg virker
> underligt.

Det synes jeg også...

Fra : Michael Thomsen

Dato : 10-11-03 18:14

Hej Arc@na

Det er meget simpelt. Det er den forkerte kode. Da Diablo 2 ligger på en CD
bliver koden kontrolleret via en "generator" som findes i installationen, og
derfor vil koden ikke kunne være forkert hvis du tidligere har brugt den. Du
læser forkert. eller bruger forkert kode

--
Gichael

Fra : Simon Nejmann

Dato : 10-11-03 21:10

On 10 Nov 2003 15:28:11 GMT, "arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com>
wrote:

>Simon Nejmann <snejmann@worldonline.dk> wrote in

>Det er under installationen! Jeg er slet ikke interesseret i Battlenet -
>spiller kun singleplayer.

Du kunne prøve at disconnecte fra internettet under installationen -
det kunne (teoretisk set) være at den checker din key op mod en server
et sted. Ok, jeg syntes selv det lyder lidt søgt, men...

Ellers, så prøv at vise kassen til en anden person og bed ham/hende om
at læse CD-keyen - måske har du set dig blind på et eller andet tegn.

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann