MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kan man knytte preview til et program?
Fra : Martin K. R.

Dato : 10-11-03 01:54

Hej gruppe,

Jeg har installeret Photoshop (7.0) og valgt at knytte ".jpg" endelsen til
den. Når man højreklikker på en jpg fil kan man udover "open" (som altså
starter Photoshop) også vælge "preview", men denne starter også Photoshop.
I den forrige version af Photoshop (6.0) blev "preview" ved med at være
knyttet til Windows Picture and Fax Viewer, selv om "open" blev knyttet til
Photoshop.
Jeg ved godt man kan ændre "open" til at starte et andet program, men det er
kun "preview" jeg vil ændre.

Grunden er, at det ofte er overkill at starte Photoshop for blot at checke
indholdet. Det drejer sig f.eks. om database foldere med flere tusinde
filer, så thumbnails er også alt for langsomt at arbejde med.

Nogen ideer udover at rode i Registry?

Martin

Fra : Leo.E

Dato : 10-11-03 08:09

"Martin K. R." <mr@fjerndette-get2net.dk> wrote in message news:<bomni3$2lea$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> indholdet. Det drejer sig f.eks. om database foldere med flere tusinde
> filer, så thumbnails er også alt for langsomt at arbejde med.

Er det sådan noget her:
Preview Image File Replaced by Common Tasks
In Explorer go to Tools, Folder Options, General and select Use Common
Tasks in Folders. Now go to any folder with images in it, and go to
the Explorer Toolbar and click the Folders button. The folder tree
will be replaced by a new pane, Common Tasks. At the bottom you'll be
able to see the preview of the image.
Leo

Fra : Martin K. R.

Dato : 10-11-03 11:17

"Leo.E" <le01@post9.tele.dk> wrote in message
> [...]
> the Explorer Toolbar and click the Folders button. The folder tree
> will be replaced by a new pane, Common Tasks. At the bottom you'll be

Ja, det var selvfølgelig en mulighed. Den havde jeg overset (men jeg vil nu
stadig hellere knytte et program til 'preview' kommandoen).
Tak for forslaget.

Martin

Fra : Thomas Damgaard

Dato : 10-11-03 08:18

Hej,

Du skulle tage at se min tidligere tråd med topic: ``[winxp] Åbne
billedfiler i stedet for at vise "Eksempel" ?´´

Thomas Damgaard

Fra : Martin K. R.

Dato : 10-11-03 11:23

"Thomas Damgaard" <tdn@sprex.dk> wrote in message
> Hej,
>
> Du skulle tage at se min tidligere tråd med topic: ``[winxp] Åbne
> billedfiler i stedet for at vise "Eksempel" ?´´

OK, den har jeg læst nu, men tråden og linket handler om hvordan man får
'open' kommandoen til at virke ordentligt (dvs. med det program man har
knyttet til den). Det har jeg sådan set ikke problemer med, for når jeg
vælger 'open' i højrekliksmenuen så starter Photoshop som den skal.
Jeg vil bare gerne knytte et andet - og simplere - program til 'preview'
kommandoen.

Nå, der er nok ikke nogen vej udenom at rode med Registry (eller bruge Leos
forslag)...

Tak for svaret,

Martin

Fra : Leo.E

Dato : 10-11-03 17:57

"Martin K. R." <mr@fjerndette-get2net.dk> wrote in message news:<bonotv$13al$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> kommandoen.
>
> Nå, der er nok ikke nogen vej udenom at rode med Registry (eller bruge Leos

Irfanview er simpelt og nemt: http://www.irfanview.com/
Hilsen: Leo