Musik i samme genre..
Fra : Jacob Nielsen

Dato : 09-11-03 22:43

Ja endnu én, men det skader jo aldrig at spørge.

Jeg hører meget The Strokes, Black Rebel Motorcycle Club, Baby Woodrose,
Eels, The White Stripes og The Dandy Warhols lige for tiden, men jeg vil nu
gerne lige høre om der er nogen der kan anbefale noget i samme genre.
Ikke nødvendigvis noget nyt, det må såmænd også gerne være "ældre" musik
såsom The Pixies, bare det er nogenlunde i denne genre :) Og hvis i kunne
nævne nogle specifikke albums ville det være helt perfekt :)

Mvh. Jacob

PS. min musik-samling kan i øvrigt ses på http://tchami.com/cd der måske
giver et lidt bedre overblik over min smag.

Fra : Steen

Dato : 09-11-03 23:04

Jeg ville daffe ned på det lokale bibliotek, og låne "Pushing
Scandinavian Rock To The Man" volume 1+2+3.....så er der en del af samme
skuffe at vælge imellem.

Du ku' fx osse købe den direkte hos pusheren himself
http://www.badafro.dk/

Andre (ældre) ting jeg lige kan huske:

Iggy Pop
The Stooges
Velvet Underground
Hanoi Rocks
The Vines
Jesus And Mary Chain
Raveonettes

God jagt

Steen

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 10-11-03 09:54

"Jacob Nielsen" <jacob.nielsenREMOVE@REMOVEget2net.dk> wrote in message
> [...]
nu
> gerne lige høre om der er nogen der kan anbefale noget i samme genre.

Nyere bands:
The Makers (USA)
The Hives (Sverige)
Refused (Sverige), mest "The Shape of Punk to Come" da resten er mere
hardcoreagtigt
The Datsuns (New Zealand)
The Defectors (Danmark)

Men du kan jo også gå tilbage i tiden og høre The Who og The Kinks.

Kasper

Fra : Hans Huttel

Dato : 11-11-03 11:49

Jacob Nielsen skrev:

> [...]
>såsom The Pixies, bare det er nogenlunde i denne genre :) Og hvis i kunne
>nævne nogle specifikke albums ville det være helt perfekt :)

Nu er jeg ikke så stor en fan af Spædbarn Skovrose, at det gør noget,
men pyt - de andre navne, Jacob nævner, er interessante. Der var dog
også garagerock, længe inden The Strokes borede deres første knallert.

Jeg vil anbefale The Replacements, den forlængst hedengangne amerikanske
gruppe med Paul Westerberg som sanger og sangskriver. Deres første
albums (frem til og med "Hootenanny") var slasket garagerock, men
efterhånden lagde de vægt på de gode melodier. Køb "All for Nothing -
Nothing for All", en dobbelt opsamlings-cd med numre fra deres sidste
fire albums, og "Let It Be", deres fjerde album - som er godt, men ikke
er at finde på opsamlingen, da den udkom på andet pladeselskab.

Jeg vil også slå et slag for gode gamle The Clash. Jeg kan se at Jacob
ikke har "London Calling" i sin samling. Det er en mangel af de rigtig
alvorlige!

--
Hans Hüttel | email: hans@cs.auc.dk
BRICS, Dept. of Computer Science | WWW: http://www.cs.auc.dk/~hans/

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 11-11-03 19:05

"Hans Huttel" <hans@cs.auc.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg vil også slå et slag for gode gamle The Clash. Jeg kan se at Jacob
> ikke har "London Calling" i sin samling. Det er en mangel af de rigtig

Mange tak for de mange forslag alle tre :)

Mvh. Jacob