Ethernet og Token ring
Fra : Peter Larsen

Dato : 15-04-01 10:27

Hej med jer

En kammerat og jeg har lige dikuteret om man kan bruge TCP/IP oven på både
Ethernet og Token ring??? og hvis man kan, hvordan kan det så lade sig
gøre???

Jeg mener ikke det kan, men min kammerat mener det kan, men han kan ikke
rigtig forklare det.
Jeg håber at der nogen der kan svare på det, da det er et lille vædemål om
hvem der har ret.

hilsen
Peter

--
mini@larsen.mail.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 15-04-01 11:20

"Peter Larsen" <mini@larsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kan ikke
> rigtig forklare det.
> Jeg håber at der nogen der kan svare på det, da det er et lille

Din kammerat har ret - om det er TR eller Ethernet er fuldkommen
ligegyldigt. TCP/IP er en protokol -hovedsageligt benyttet til
Internettet, men den kan naturligvis også benyttes internt.

Man gør det på samme måde som normalt: sørger for at protokollerne
er til stede og er forbundet til netværket via de forskellige kort.
--
ahw

Fra : Jesper Skriver

Dato : 15-04-01 11:22

On Sun, 15 Apr 2001 11:26:50 +0200, Peter Larsen wrote:
> [...]
>gøre???
>
>Jeg mener ikke det kan, men min kammerat mener det kan, men han kan ikke

Din kammerat har ret, IP er en L3 protokol, som kan kører oven på stort
set alle L1 og L2 medier, i praksis foregår det ved at der i ethernet og
tokenring headerne er et protokol felt, som fortæller at de data som følger
efter headeren er IP.

Man forbinder et ethernet segment med et tokenring segment, vha. en router
som så har et ethernet og et tokenring interface.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer