Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CF kort til A80
Fra : Torben R

Dato : 09-11-03 21:54

Hej NG,

Nu er valget faldet på Canon's Powershot A80 som jeg regner med at
bestille online fra Midtdata imorgen mandag (pt. de billigste).

Skal selvfølgelig have et ekstra ram-kort og er egentlig mest
varm på at købe Ridata 512 MB.

Midtdata forhandler ikke Ritek/Ridata, men Kingston, PNY og PQI.

Her kender jeg kun Kingston af navn. Der står ikke nævnt nogle steder
hvor hurtighed hastighed de enkelte cf-kort kører, men mon det spiller
den store rolle, bare det ikke er et Sandisk (som har fået dårlige test
resultater alle de steder jeg har læst).

Ridata 512 MB koster ca. kr. 1350,00 + forsendelse og Kingston 512 MB
kr. 999,00 (her sparer jeg forsendelsen ved køb af kameraet).

Er Ridata's cf-kort de ca. kr. 400,00 mere værd end Kingstons ?

På forhånd tak.

PS: Jeg har læst de forskellige tests på dpreview.com / tomshardware
etc. men er ikke blevet væsentligt klogere da de fleste kort er testet
med kortlæser eller dyre semi-prof. digi kameraer. Samtidig har de
forskellige mærker af testede cf-kort forskellige hastigheder så det er
svært at sammenligne, især når der ikke står på de danske netbutikkers
hjemmesider hvilken hastighed deres kort har !

Mvh (en forventnings fuld kommende A80 ejer)

--
Torben R

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 09-11-03 22:20

Torben R wrote:
> Nu er valget faldet på Canon's Powershot A80 som jeg regner med at
> bestille online fra Midtdata imorgen mandag (pt. de billigste).

Vær opmærksom/sikker på at manual-sproget matcher dine forventninger, så
vidt jeg husker har Midtdata tidligere solgt digicams uden Dansk manual

> Midtdata forhandler ikke Ritek/Ridata, men Kingston, PNY og PQI.

Jeg har gode erfaringer med PQI, men kan ikke udtale mig om de præcise
kort i Midtdatas sortiment.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : KNL DtP

Dato : 09-11-03 22:38

"Torben R" <ravnkilde@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Er Ridata's cf-kort de ca. kr. 400,00 mere værd end Kingstons ?

I dit tilfælde tror jeg ikke det har det helt store at sige. Ja, RiData er
lidt hurtigere end Kingston i benchmarktests - men den extra hastighed vil
du kun kunne mærke, hvis du har taget 9 billeder i streg i 6,5 MegaPixels i
RAW-format, og vil ha' hele bufferen tømt hurtigst muligt. Med A80'eren
kommer du næppe ud i en sådan situation.

Spar du de 400 kr. og køb Kingston'en (og spar derved extra portoudgifter
og bøvl). Det bliver jo næsten til et backup-kort på 256 Mb - eller en USB
2.0-kortlæser : )

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Torben R

Dato : 10-11-03 09:45

> [...]
> og bøvl). Det bliver jo næsten til et backup-kort på 256 Mb - eller en USB

Tak for svar til Jesper og Kristian. Jeg holder mig til Kingston 512MB
kortet.
Har lige spurgt på mail til Midtdata og A80 er med dk manual og hvilken
hastighed
Kingston kortet har.

Torben R

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-11-03 14:47

Torben R wrote:
> Har lige spurgt på mail til Midtdata og A80 er med dk manual og
> hvilken hastighed
> Kingston kortet har.

Som Kristian er inde på, så har hastigheden ikke den store betydning,
hvis du ikke skal tage en længere serie billeder i rap i højeste
opløsning og RAW.

Ved almindelig fotografering har den ingen større betydning - og
forskellen mærkes kun på de helt dyre kameraer.

Jeg har et Canon G3 og der er 512 mb Kingston ganske udmærket.

Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares i gruppen.

Fra : Torben R

Dato : 10-11-03 15:49

> Ved almindelig fotografering har den ingen større betydning - og
> forskellen mærkes kun på de helt dyre kameraer.
>
> Jeg har et Canon G3 og der er 512 mb Kingston ganske udmærket.

Har nu bestilt A80 + Kingston 512MB cf-kort + Canon taske.
(hmmm, glæder mig til imorgen - håber jeg)

--
Torben R

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-11-03 15:52

Torben R wrote:
> (hmmm, glæder mig til imorgen - håber jeg)

Det forstår jeg godt

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød