bortløben kat :( erfaringer vedr. hjemkoms~
Fra : Kurt Hawthorn Sørens~

Dato : 09-11-03 19:23

Hej gruppe.

Vi havde i dag vores ene kat med på besøg hos svigerforældrene.
Uheldet ville at katten slap fri, og ikke umiddelbart kunne findes igen. Vi
har været der 8 timer efter han slap fri.... gentagne gange gået ud for at
kalde på ham, men han kom ikke.
Stedet han slap fri var på en gård som ligger ca 18 km. hjemmefra.

Vi ville bare høre om andre der har set / hørt om katte der har fundet hjem
ukendte steder fra.

NB.:(Vores kat sover inde, og render meget rundt udenfor om dagen. Vi bor
midt i Skive (7800) by.)

Mvh Betina og Kurt Sørensen

Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 09-11-03 19:53

"Kurt Hawthorn Sørensen" <khsNOSPAM@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh Betina og Kurt Sørensen
>
> Ikke for noget - men hvorfor pokker tager I en kat med på besøg?? Den har
da altid bedst med at være hjemme.

Karin

Fra : Ragna

Dato : 09-11-03 20:19

Hej Betina og Kurt!

Prøv at vende tilbage til stedet om aftenen, hvor der er blevet mere ro
rundt omkring.
Medbring et eller andet, som katten er meget glad for at få - helst noget
der kan give lyd fra sig, f. eks. tørfoder, der kan rasles med, eller prøv
at åbne en dåse af dens yndlingsmad.
I skal ikke regne med, at katten finder hjem selv, for tvært imod det man
hører, så har katte faktisk en dårlig stedsans, og de historier man hører om
mirakuløse hjem"findelser" er mere undtagelsen end reglen.
Det mest sandsynlige er, at katten sidder og trykker sig forholdsvis tæt på
det sted, hvor den løb ud, så jeg ville tage tilbage til gården og blive ved
med at prøve at lokke den frem nu i aften, hvis jeg var i jeres sted.

--
Venlig hilsen, Ragna.

Fra : Louise Viborg

Dato : 09-11-03 20:22

Hej Betina & Kurt!
For mange år siden, fik mine forældre og jeg en voksen kat. Samme dag
som vi fik hende, var hun ude i sele i haven for at lærer hendes nye
territorie at kende. Hun var i en lang snor og på et tidspunkt gik hun
ind i en busk og så var hun væk. Så var hun gået ud af selen og rendt
sin vej. Vi regnede bestemt ikke med at hun ville komme tilbage. Men
det gjorde hun.
Så mit bud er at hvis jeres kat kommer tilbage, så går den tilbage til
det sted den kom fra. Så må dine svigerforældre lige holde øje med
hende.

Mvh. Louise
Louise Viborg & Jakob Jensen
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Hunkilling salgsklar NU

Fra : Lisbeth Kiel Larsen

Dato : 10-11-03 14:21

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så mit bud er at hvis jeres kat kommer tilbage, så går den tilbage til
> det sted den kom fra. Så må dine svigerforældre lige holde øje med

Da min kat for et par uger siden løb bort, fik jeg det geniale tip, at strø
noget af dens brugte kattegrus rundt i nærheden af huset. Det er så kraftig
en lugt, som katten kan genkende, at det muligvis kan lokke den hjem.
Ellers op med løbesedler med billede og tlfnr i hele området - gerne også i
folks postkasser.
Gå ofte rundt og kald på den - lav lyde med madskåle, legetøj osv.
Tjek evt træer i området - måske den sidder et sted og kan ikke komme ned?

Held og lykke,
Lisbeth