Araberne, Israel og bøsserne.
Fra : Per Rønne

Dato : 09-11-03 18:27

Jeg er blevet gjort opmærksom på følgende link:

http://www.indegayforum.org/authors/varnell/varnell97.html

som viser hvilket mellemøstligt land der kan kaldes det mest
progressive.

Til ærgrelser for en del danskere, der ser Israel som det store uhyre.

--
Per Erik Rønne

Fra : Per O. Madsen

Dato : 09-11-03 20:49

"Per Rønne" <doesnt.work@spam.filter.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> progressive.
>
> Til ærgrelser for en del danskere, der ser Israel som det store uhyre.

For det første kan man slet ikke bruge ord som progressiv om de
omkringliggende arabiske lande, de lever jo i et system som er 1000 år
bagefter den civiliserede verden, og for det andet tror jeg ikke at det e
ret mange danskere, som ser så negativt på Israel. De fleste kan læse
indenad og tænke selv, og så falder man da ikke på halen for noget af det
ensidige sludder som vi af og til ser i nyhederne. Det har jo altid været
velkendt, at de som råber højest ikke nødvendigvis er klogere eller har ret.
Det tror jeg er tilfældet i denne sag.
Hvis hovedparten af danskerne var så meget imod Israel, og så meget for
araberne, så ville Dansk Folkeparti ikke stå så stærkt i Danmark.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-11-03 04:47

Per O. Madsen <pomNEJTAK@osterbo-net.dk> wrote:

> Hvis hovedparten af danskerne var så meget imod Israel, og så meget for
> araberne, så ville Dansk Folkeparti ikke stå så stærkt i Danmark.

I en nylig opinionsundersøgelse af befolkningerne i EU udpeges Israel
til den største trussel mod verdensfreden /overhovedet/. Absurd.

DFerne får trods alt kun 12% af stemmerne.
--
Per Erik Rønne

Fra : PerX ...

Dato : 10-11-03 05:13

In article <1g46y2y.1pctty390rkusN%doesnt.work@spam.filter.invalid>,
doesnt.work@spam.filter.invalid says...

> I en nylig opinionsundersøgelse af befolkningerne i EU udpeges Israel
> til den største trussel mod verdensfreden /overhovedet/. Absurd.
De har trods alt ignorer UN resolutionerne stort set hvert år de sidste
30 år.

Fra : Lars Fischer

Dato : 11-11-03 01:01

doesnt.work@spam.filter.invalid (Per Rønne) wrote

> I en nylig opinionsundersøgelse af befolkningerne i EU udpeges
> Israel til den største trussel mod verdensfreden /overhovedet/.

Undersøgelsen er lidt underligt, da den mig bekendt kun nævner lande
(ikke gruperinger, folkeslag, etc). Det er derfor ikke muligt at sige
"palestinenserne". Jeg opfatter svaret som i høj grad at være udtryk
for, at mange opfatter *situationen i Israel* som enm trussel mod
verdensfreden - og det vil ingen vel bestride er tilfældet.
Undersøgelsen siger faktisk ikke, hvem de der har stemt mener har
skylden; vi kan derfor ikke automatisk udlede, at man mener Sharon (og
ikke Arafat), eller at man mener israelerne i almindelighed.

/Lars

Fra : Thomas

Dato : 10-11-03 09:24

"Per O. Madsen" <pomNEJTAK@osterbo-net.dk> wrote in message news:<bom5i3$e39$1@news.net.uni-c.dk>...
> For det første kan man slet ikke bruge ord som progressiv om de
> omkringliggende arabiske lande, de lever jo i et system som er 1000 år
> bagefter den civiliserede verden,

1000 år kan vel næppe gøre det. 10.000 år er vel nærmere det rigtige tal.

VH

Thomas

Fra : Per O. Madsen

Dato : 10-11-03 16:14

"Thomas" <th63@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> "Per O. Madsen" <pomNEJTAK@osterbo-net.dk> wrote in message
>
> 1000 år kan vel næppe gøre det. 10.000 år er vel nærmere det rigtige tal.

Jeg ville bare ikke beskyldes for at overdrive

Fra : Lars Fischer

Dato : 11-11-03 01:02

th63@ofir.dk (Thomas)

> 1000 år kan vel næppe gøre det. 10.000 år er vel nærmere det
> rigtige tal.

Har du nogen som helst ide om, hvordan der så ud her til lands (eller
noget som helst andet sted i "den civiliserede verden") for 10.000 år
siden?

/Lars

Fra : Michael Zedeler

Dato : 11-11-03 10:03

Thomas wrote:

> 1000 år kan vel næppe gøre det. 10.000 år er vel nærmere det rigtige tal.

Jeg kan osse skrive et stort tal. Se bare: 10000000000000000000000000.

M.

Fra : Lars Fischer

Dato : 11-11-03 00:57

"Per O. Madsen" <pomNEJTAK@osterbo-net.dk>

> For det første kan man slet ikke bruge ord som progressiv om de
> omkringliggende arabiske lande, de lever jo i et system som er
> 1000 år bagefter den civiliserede verden,

Kunne de ikke sådan i nogen få, fyndige sætninger forklare, hvordan du
når frem til de 1000 år? Du kan jo tage udgangspunkt i det faktum, at
i perioden 1000-1500 var de muslimske samfund på stort set enhver måde
de kristne overlegne. Når du vælger at kalde os "den civiliserede
verden" (åbenbart i modsætning til den muslimske del af verden), så
husk, at en stor del af grundlaget for den civilisation vi betragter
som vores, har vi fået gennem islam. Vores kendskab til den antikke
græske tænkere og deres videnskab ville have været stærkt begrænset,
hvis ikke islam havde bevaret disse ting i de mange år, hvor ingen i
den kristne verden interesserede sig for denslags. Hele det
videnskabelige gennembrud i Europa var i høj grad afhængigt af tekster
som kun eksisterede i arabiske oversættelser.

Du har naturligvis ret til have et politisk standpunkt, men det er
altid klædeligt at have styr på sine fakta. At slynge ud at araberne
er "1000 år bagefter den civiliserede verden" lyder måske smart, men
det er noget populistisk sludder. Vi opnår intet ved at fornægte
viden - med mindre vi da ønsker et samfund der er lige så isoleret og
fordummet som det vi ser i Saudi Arabien.

/Lars

Fra : Per O. Madsen

Dato : 11-11-03 07:24

"Lars Fischer" <nospam@suk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> viden - med mindre vi da ønsker et samfund der er lige så isoleret og
> fordummet som det vi ser i Saudi Arabien.

Jamen så lad os sige at de er 500 år bagefter (hvis det kan gøre dig mere
glad), men 500år er nu også en del i min tidsregning !
Vores diskussion går i øvrigt ikke på hvad de har gjort tidligere, men at de
ikke har bevæget sig ud af stedet i de sidste flere hundrede år.
Det de har tilført menneskeheden er ikke sket de seneste århundreder, og
derfor må man bedømme dem på hvad de gør nu. Vi vil vel heller ikke kaldes
blodtørstige, bare fordi vores forfædre var vikinger som plyndrede og
voldtog i hele Nordeuropa og England, vel ? Det gjorde de i øvrigt for ca.
1000 år siden, og det er historisk korrekt.

Per O.

Fra : Thomas

Dato : 11-11-03 10:00

Lars Fischer <nospam@suk.dk> wrote in message news:<Xns9430997C1BF6nospamsukdk@212.54.64.134>...

> [...]
> når frem til de 1000 år? Du kan jo tage udgangspunkt i det faktum, at
> i perioden 1000-1500 var de muslimske samfund på stort set enhver måde

Men siden er det kun gået tilbage for dem, med hensyn til demokrati,
menneskerettigheder, kvindefrigørelse, unge muslimers selvbestemmelse,
accepten af politisk vold og terrorisme, tolerance over for andre
religioner, åbenhed overfor moderne videnskab og så videre.

Det er jo ikke tilfældigt at Hitler var meget inspireret af Islam.

VH

Thomas

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 11-11-03 14:20

On 11 Nov 2003 01:00:06 -0800, th63@ofir.dk (Thomas) wrote:

> [...]
>accepten af politisk vold og terrorisme, tolerance over for andre
>religioner, åbenhed overfor moderne videnskab og så videre.

ja sårn er de jo :)

>Det er jo ikke tilfældigt at Hitler var meget inspireret af Islam.

Nahh det var han nu ikke .... hvis han havde fået sin vilje så havde
han geninført Odin & Thor .... men det er da sandt han fandt en masse
aliancer og de var faktisk så modbydelige i KZ lejerne - at selv
nazisterne måtte bede dem tage den lidt med ro ....
--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Jacob Andersen

Dato : 11-11-03 14:37

"Thomas" <th63@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> religioner, åbenhed overfor moderne videnskab og så videre.
>
> Det er jo ikke tilfældigt at Hitler var meget inspireret af Islam.

Måske ikke tilfældigt, men dog heller ikke nødvendigvis særlig rigtigt.

/Jacob

Fra : PerX ...

Dato : 10-11-03 05:11

In article <1g465u2.n3jcs617vlwhuN%doesnt.work@spam.filter.invalid>,
> [...]
> progressive.
>
> Til ærgrelser for en del danskere, der ser Israel som det store uhyre.

Nej nej, vi siger bare at Isreal er et land som mener de kan tillade sig
hvad som helst af ummenskeligeheder på grund af noget der skete for mere
end 50 år siden.

Fra : Per O. Madsen

Dato : 10-11-03 09:05

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nej nej, vi siger bare at Isreal er et land som mener de kan tillade sig
> hvad som helst af ummenskeligeheder på grund af noget der skete for mere

Nu er 50 år jo ikke alverden. Der er stadig mange levende som kan huske at
tyskerne gassede deres forældre og bedsteforældre, og verden gjorde ikke en
skid for at hjælpe. Med det i baghovedet, kan jeg da godt forstå at du vil
blæse UN m.m. en hatfuld ! Israel må klare sig selv, og gør det uanset hvad
andre måtte mene. At jeg så mener at begge parter i den strid dernede er
nogenlunde lige åndssvage er en anden sag, men man skal passe på ikke at
fremstille palestinenserne som uskyldsrene martyrer. Hvem er det som
sprænger uskyldige kvinder og børn i stumper og stykker ??? Jeg har i den
forbindelse ikke en skid til overs for palestinenserne og deres måde at
håndtere situationen på. At deres opblæste ego ikke tillader dem at fatte,
at de ikke kan vinde en kamp mod en af verdens ti stærkeste militærmagter
viser deres begrænsede forstand. Hvis de i stedet satsede lidt på hjælp
udefra, så kunne det være det gik, men nu hader de fleste deres
selvmordaktioner, og det rammer alle palæstinensere, og se dem som bare vil
leve i fred og fordragelighed med alle.

Man kan kun håbe at der på et eller andet tidspunkt kommer nogle mennesker
til som har lidt mere forstand og lidt mindre stridbarhed i sig, så den
ulykkelige situation kan blive bedret.

Fra : vvv

Dato : 10-11-03 18:19

>Til ærgrelser for en del danskere, der ser Israel som det store uhyre.

At Israel bahandler bøsser ordentligt gør dem jo ikke uskyldsrene på alle
andre punkter.

Hvem er det som
> sprænger uskyldige kvinder og børn i stumper og stykker ???

Det gør begge sider, den ene med selvmordsbomber, ikke videre sympatisk men
det kræver da et offer fra egne rækker, den anden part er ikke spor bedre
når det kommer til at sprænge uskyldige i stumper og stykker - de bruger
bare USA-betalte kamphelikoptere til det, og det ser jo så meget bedre ud
når liget ligger i en støvet slumby end når det er en fancy cafe i Tel Aviv
der ligner noget vi kender fra strøget.

vv

Fra : Per Rønne

Dato : 10-11-03 20:03

"vvv" <?@?> wrote:

> [...]
> og det ser jo så meget bedre ud når liget ligger i en støvet slumby end
> når det er en fancy cafe i Tel Aviv der ligner noget vi kender fra

Israelerne går nu altså ikke efter at sprænge uskyldige i luften. De går
efter at ramme de terrorister, de er i krig med. Som altid i krig går
det /også/ ud over uskyldige.

Selvmordsbomberne går efter at myrde så mange mennesker som muligt,
herunder børnehavebørn.
--
Per Erik Rønne

Fra : vvv

Dato : 10-11-03 22:21

> [...]
> det /også/ ud over uskyldige.
>
> Selvmordsbomberne går efter at myrde så mange mennesker som muligt,

Man må bruge de våben man har, og da Palæstina ikke får Tanks eller jagerfly
af USA må de jo gå andre veje.
De uskyldige der dør er nok ret ligeglade om de ryger med som det tynde øl i
et af Israels angreb på modstandsfolk i civile områder, eller om der er gået
målrettet efter dem i Israel, de er under alle omstændigheder døde.

vv

Fra : PerX ...

Dato : 12-11-03 17:48

In article <bongkl$qfh$1@news.net.uni-c.dk>, pomNEJTAK@osterbo-net.dk
says...

> [...]
> blæse UN m.m. en hatfuld ! Israel må klare sig selv, og gør det uanset hvad

Ja ja, jeg siger heller ikke jeg ikke kan forstå det psykologisk aspekt -
bare at de selv er lidt blinde for det.

> At jeg så mener at begge parter i den strid dernede er
> nogenlunde lige åndssvage er en anden sag, men man skal passe på ikke at
> fremstille palestinenserne som uskyldsrene martyrer.

De gør jeg heller ikke, jeg syntes du har ret i begge sider er for langt
ude.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 10-11-03 11:37

Per Rønne wrote:
> [...]
> progressive.
>
> Til ærgrelser for en del danskere, der ser Israel som det store uhyre.

Skidt pyt med brud på menneskerettighederne, diverse konventioner,
herunder vilkårlige nedrivninger af huse og likvideringer af politiske
modstandere - hvis homosksuelle bliver behandlet ordentligt, så er det
bare helt iorden?!?

Er det bare mig, eller knækkede filmen fuldstændig?

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-11-03 11:53

Michael Zedeler <michael@zedeler.dk> wrote:

> [...]
> bare helt iorden?!?
>
> Er det bare mig, eller knækkede filmen fuldstændig?

Måske skulle du se lidt bredere på de arabiske lande. Israel er en
mønsterstat i sammenligning.
--
Per Erik Rønne

Fra : Michael Zedeler

Dato : 10-11-03 11:59

Per Rønne wrote:

> Måske skulle du se lidt bredere på de arabiske lande. Israel er en
> mønsterstat i sammenligning.

Jeg har ikke skrevet at de arabiske lande opfører sig bedre end Israel.
Den sammenligning er noget som du bringer ind i diskussionen. Din
posting handlede i første gang om Israel, hvilket så er det jeg tager
stilling til.

Det er forkasteligt at straffe folk fordi at de er homoseksuelle, men
det virker som om at du er parat til at tilgive Israel for alle de
overgreb som de begår, blot fordi at de på dette punkt har en rimelig
lovgivning og praksis. Det ville dælme være snævertsynet.

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-11-03 12:37

> [...]

> Den sammenligning er noget som du bringer ind i diskussionen. Din
> posting handlede i første gang om Israel, hvilket så er det jeg tager

Nej, den handlede faktisk i første omgang om det palæstinensiske
hjemmestyre, i anden omgang om de arabiske lande, og først i tredie
omgang om Israel.

> [...]
> overgreb som de begår, blot fordi at de på dette punkt har en rimelig
> lovgivning og praksis. Det ville dælme være snævertsynet.

Der er ikke mig bekendt tale om et enkelt område. Men om noget generelt
for de arabiske lande.
--
Per Erik Rønne

Fra : Michael Zedeler

Dato : 10-11-03 13:55

Per Rønne wrote:

> Nej, den handlede faktisk i første omgang om det palæstinensiske
> hjemmestyre, i anden omgang om de arabiske lande, og først i tredie
> omgang om Israel.

Fair nok. Lad os snakke videre.

> Der er ikke mig bekendt tale om et enkelt område. Men om noget generelt
> for de arabiske lande.

Det forstår jeg ikke. Jeg forstår ikke hvad du mener. Jeg vil sætte pris
på hvis du vil uddybe hvad det er der står. Hvad er det for områder, du
refererer til? Geografiske elelr hvordan?

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-11-03 14:12

> Det forstår jeg ikke. Jeg forstår ikke hvad du mener. Jeg vil sætte pris
> på hvis du vil uddybe hvad det er der står. Hvad er det for områder, du
> refererer til? Geografiske elelr hvordan?

På alle seksuallivets områder er den arabiske verden uhyre bigot. Det er
ikke tilfældigt at utroskab straffes med stening.

Politiske modstandere torteres rask væk ihjel, men det er vel irrelevant
i denne gruppe.
--
Per Erik Rønne

Fra : Michael Zedeler

Dato : 10-11-03 14:26

Per Rønne wrote:

> På alle seksuallivets områder er den arabiske verden uhyre bigot. Det er
> ikke tilfældigt at utroskab straffes med stening.

Ja. Det er slemt.

> Politiske modstandere torteres rask væk ihjel, men det er vel irrelevant
> i denne gruppe.

Tjaeh. Emnet er vel 50% seksualitet og 50% politik. Jeg synes stadigvæk
a din oprindelige posting forherligede Israel hvad angår de 50% der
handlede om politik. Det er svært at glæde sg over Israels behandlig af
homoseksuelle, når de iøvrigt forsøger at genindføre apartheid overfor
palestinensere.

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-11-03 15:17

Michael Zedeler <michael@zedeler.dk> wrote:

> Det er svært at glæde sg over Israels behandlig af homoseksuelle, når de
> iøvrigt forsøger at genindføre apartheid overfor palestinensere.

De palæstinensere der er israelske statsborgere, har fulde
borgerrettigheder, og kan også stille med ministre.

Og palæstinenserne havde i dag haft deres egen stat, hvis Arafat havde
accepteret Clintonplanen.

Men det er politik, og dermed off topic i denne gruppe. Hvor det vel må
dreje sig om arabernes seksualpraksis og deres behandling af seksuelle
foreteelser [seksuelle minoriteter, utroskab mv].

EOD.
--
Per Erik Rønne

Fra : Michael Zedeler

Dato : 10-11-03 18:44

Per Rønne wrote:

> [...]
> dreje sig om arabernes seksualpraksis og deres behandling af seksuelle
> foreteelser [seksuelle minoriteter, utroskab mv].

Hvordan havde du tænkt dig at diskutere hvordan man behandler
homoseksuelle i mellemøsten og samtidig undgå at diskutere politik?

Det ligner hykleri.

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-11-03 20:03

Michael Zedeler <michael@zedeler.dk> wrote:

> Hvordan havde du tænkt dig at diskutere hvordan man behandler
> homoseksuelle i mellemøsten og samtidig undgå at diskutere politik?
>
> Det ligner hykleri.

Næh, men hvis vi breder det for langt ud, så er vi jo i en forkert
gruppe.
--
Per Erik Rønne

Fra : Michael Zedeler

Dato : 10-11-03 22:32

Per Rønne wrote:

> Næh, men hvis vi breder det for langt ud, så er vi jo i en forkert
> gruppe.

Og det skriver du i denne tråd alt imens du lystigt i en anden tråd skriver:

> [...]
> det /også/ ud over uskyldige.
>
> Selvmordsbomberne går efter at myrde så mange mennesker som muligt,

Nu har du vidst slået prædikatet "hykler" grundigt fast.

M.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 11-11-03 14:30

On Sun, 9 Nov 2003 18:26:49 +0100, doesnt.work@spam.filter.invalid
(Per Rønne) wrote:

Ja hi jeg hopper lige inde fra starten - selv om tråden er lang og go

> [...]
>progressive.
>
>Til ærgrelser for en del danskere, der ser Israel som det store uhyre.

der bør du nok lige se på hvordan undersøgelsen er lavet og lidt på de
kulturelle samenhæng .... der er jo forskel på israler der er de
hellige og dem som bare bor der .... de hellige er jo fanatiker ikke
specilt meget bedre ind de rabiate satner der sider i iran &
afgahnistan + de har en masse fordele de skal ikke aftjene værnepligt
osv.

hvor de mere "almindelige" Israeler ... de er sgu meget som folk er
flest om end mærket af den væren pligt de har aftejnet , dem osm jeg
har mødt der har de fleste ikke gang været troende.... jeg hat i
sandhedens tjenetse aldrig mødt en homosekuel fra Israle men det har
jeg sgu heller ikke fra Østrig

jeg har der i mod mødt masser af homosekueller eller folk der
praktiskerede homosekualitet i den arabisk verden - jeg tror det har
noget at gøre med at de står ret stjelt på at sex med det modsatte køn
er en synd før ægteskabet - hvor homo sex er ikke så slemt ....

--

Mv.
Bo M Mogensen