Skærmindstilling
Fra : Laila Mogensen

Dato : 09-11-03 16:37

Jeg vil gerne oprette mine websider i FP, så de er tilpasset en
bestemt størrelse skærm. Dermed fylder selve indholdet på siden
ikke meget hos "modtagere" med en stor skærm, men jeg sikrer at
indholdet ser ud, så det f.eks kun fylder en skærmfuld ad gangen.
Hvordan indstilles det i FP?
Laila

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-11-03 21:38

Brug en tabel med fast bredde.
Et godt råd. Lad være. Lav siden så den tilpasser sig browservinduet i
stedet.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 10-11-03 16:45

> Et godt råd. Lad være. Lav siden så den tilpasser sig browservinduet i
> stedet.

Så måtte der jo gerne være lidt gode råd til hvordan dette laves ???

Venlig hilsen
Jesper c",)

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-11-03 21:30

Brug procentvise størrelser. Tekst skal kunne ombrydes og så videre.

Fra : Jacob B

Dato : 12-11-03 09:17

Hej Jens
> Brug procentvise størrelser. Tekst skal kunne ombrydes og så videre.
Roder selv med det i øjeblikket.
Jeg synes at have læst, at de procentvise størrelser kan give problemer med
grafik, eller har jeg misforstået noget?
Selv ville jeg have valgt bredden af tabellen til 100%, men har valgt pixel
netop pga ovenstående. Men nu bliver jeg i tvivl.
Har du noge erfaringer at øse ad?
På forhånd tak
Jacob

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-11-03 03:12

Ja, grafik bør ikke angives i procent. Billeder kommer nemt til at se
underlige ud hvis de skaleres i browseren. Men derfor kan resten jo
godt være angivet i procent.