Skrid!!!
Fra : Ann K

Dato : 09-11-03 16:03

Hejsa.
Ja... så har jeg vist fået problemer igen
Ikke med Kludetæppet denne gang - faktisk er hun og jeg ved at blive rigtig
gode venner Men....
Idag har smådrengene for første gang i lang tid haft muligheden for at
komme rigtig ud.... *jubel* især fra Tjalfes side...
De har været ude i ca 4 timer, og jeg har som sædvanligt ikke rigtig
bemærket dem, bortset fra at man med jævne mellemrum kan se Aske eller
Ranje tulle rundt i haven Tjalfe har sine gemmesteder, men vi ved jo at
han er lige i nærheden, så det at man ikke ser ham, betyder bestemt ikke,
at han er taget på langfart....
For ca 15 minutter siden kom Aske hjem - og jeg ved at det plejer at betyde
at Ranje er lige i hælene på ham Man skal bare høre efter lemmens
klappen og så stå klar til at åbne...
Som sagt, så gjort... Aske ind og få noget mad - og mig ind til pc'en for
bedre at kunne tjekke med Ranje...
Lige pludselig hører jeg et par _meget_vrede_ katte... ingen tvivl om at
der er et større slagsmål på vej! Og da jeg jo ved at Ranje sikkert er på
vej ind - og _ikke_ er i stand til at klare sig i et reelt slagsmål -
styrter jeg ud for at hjælpe ham...
*CHOK*
Jo, det var ganske rigtig Ranje... og jo, han var på vej ind/hjem....
Men vejen var spærret af.... Tjalfe!!!!
Tjalfe, der meget kampberedt gjorde _alt_ for at jage Ranje væk!
Ikke på vilkår om Ranje måtte komme ind! Tværtimod gjorde Tjalfe tydelige
udfald mod Ranje og forsøgte at få ham til at tage flugten (((
Selvfølgelig styrtede jeg ud!!! Og selvfølgelig fik jeg afbrudt Tjalfes
angreb... men.... Begge mine drenge smuttede desværre væk... jeg nåede
_ikke_ at få fat i Ranje - og få ham ind i sikkerhed
Har nu lukket Aske ud igen (noget jeg ellers ikke gør, når først han har
fået mad) - og *håber* så på at _han_ kan få de to til at forliges noget
bedre!
En ting er sikkert... Ranje _skal_ ind snarest!!! Og allerhelst _inden_
Tjalfe kommer hjem!!!
Desværre er det bedste lokkemiddel = tun i vand... men det får som regel
alle til at komme styrtende... og så står jeg måske med problemet igen!?

Jeg ved godt at der selvfølgelig har været en del spændinger mellem Ranje
og resten af Banden... men det her er alligevel rystende!!!!
Og er skyld i at vi nok alligevel skal have en ny snak ang Ranjes fremtid

Det nytter jo ikke noget at holde ham i behandling osv - hvis hans
temperament og øvrige adfærd giver sådan nogle problemer mht hans forhold
til flokken!!!
Han er ellers inde i sådan en god periode... ingen smerter - har fået en
god veninde i Kludetæppet - og en rigtig nussegris overfor mig og Manden

Men... han er samtidig også urenlig med både dit og dat næsten hver dag...
Vi troede urenligheden havde noget at gøre med spændingerne - og det faktum
at han jo tidligere er blevet overfaldet af netop Kludetæppet mens han var
på bakke... især fordi han meget gerne benytter bakkerne inde i Namacoolas
værelse... men urenligheden dækker åbenbart over noget andet og værre...

--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 09-11-03 16:22

"Ann K" <tsarsBingo@Bongo.os.dk> writes:

> Hejsa.
> Ja... så har jeg vist fået problemer igen

Damn

> Ikke med Kludetæppet denne gang - faktisk er hun og jeg ved at blive rigtig
> gode venner Men....

wow

> [...]
> der er et større slagsmål på vej! Og da jeg jo ved at Ranje sikkert er på
> vej ind - og _ikke_ er i stand til at klare sig i et reelt slagsmål -

JO tak... HÅber at Aske kan få parterne til at forliges så de kan
komme ind igen, undrer mig bare lidt over at Tjalfe ikke også prøvede
at jage Ranje væk mens de var ude...

> Jeg ved godt at der selvfølgelig har været en del spændinger mellem Ranje
> og resten af Banden... men det her er alligevel rystende!!!!
> Og er skyld i at vi nok alligevel skal have en ny snak ang Ranjes fremtid

Surt..*piv*

> Det nytter jo ikke noget at holde ham i behandling osv - hvis hans
> temperament og øvrige adfærd giver sådan nogle problemer mht hans forhold
> til flokken!!!

Men i må da så have kunnet mærke nogle spændinger indenfor også... her
tænker jeg på den seneste tid..
Ellers kunne jeg nemt fristes til at tro, at fordi Ranje bevæger sig
på en anden måde, så har han virket som en anden kat på Tjalfe *puzzled*

> Han er ellers inde i sådan en god periode... ingen smerter - har fået en
> god veninde i Kludetæppet - og en rigtig nussegris overfor mig og Manden

Det gør da ikke lige det hele nemmere at forstå..

> [...]
> værelse... men urenligheden dækker åbenbart over noget andet og værre...

Noget rigtigt skod er det...

Hils Saga og fortæl hende at jeg også savner Melissa meget og at
Anastacia bestemt påskønner deres arbejde med at opdrage mennesker,
for hun nyder jo resultatet hver dag *S*

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 09-11-03 16:28

Hej Ann

Du godeste - sikke da en oplevelse
Håber du får hele banden ind unden problemer.

Hilsen
Joan
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 09-11-03 17:06

In article <bolksi$2ip$1@sunsite.dk>, Ann K <tsarsBingo@Bongo.os.dk>
wrote:

> Hejsa.
> Ja... så har jeg vist fået problemer igen
<snip>

Sikke da noget møg!
Mon der kan være sket noget mens de har været ude, som du jo i sagens
natur ikke ved noget om? Ikke at det hjælper på sagens løsning...
Måske Henrik har ret i, at den "skadede" misser har et andet "mønster"
både i bevægelse og adfærd, noget der virker mere iøjnefaldende for de
andre katte end for jer. Og som de føler bør kanøfles? Naturen er jo
ubarmhjertig...
En løsning kan jeg ikke umiddelbart finde, desværre... hvis det var så
nemt havde du jo osse selv tænkt på det... Jeg håber at det "bare" er
noget helt andet, der er sket derude og som egentlig ikke har med dine
katte at gøre - som med Denise's katte, der røg i totterne på hinanden
over en rævs markering. For så er det måske til at rette op på?
Krydsede fingre herfra for at du får alle i hus snart..

Fra : Ann K

Dato : 09-11-03 18:08

Hejsa.
Så er alle tre drenge hjemme igen
Aske først, fulgt direkte af Ranje... og Tjalfe ca 10 minutter senere...
Ranje har fået nogle grimme sår hen over over ryggen og bagdelen (= typiske
"flugtskader") - men har åbenbart alligevel turdet markere et vist
forsvar... Tjalfe har i hvert tilfælde et stort krads hen over snuden
Jeg ved jo ikke om dette her kommer af noget de har oplevet udenfor... men
normalt ville Tjalfe faktisk beskytte Ranje... det har vi set ske et par
gange...

Der har været nogle spændinger indendøre... men, dette har vi hele tiden
ment skyldtes Tjalfes frustrationer over ikke at komme ud! Han bliver rent
ud sagt en sur stodder af at være spærret inde Og løbegården - tja -
han har åbenbart fundet _endnu_ en metode til at smutte ud, så vi har ikke
rigtig kunnet bruge den til at give ham bare lidt smag af friheden Vi
lukker jo ikke kattene ud sent om aftenen når jeg kommer fra arbejde -
eller om formiddagen før vi skal møde... vi er nemlig så sære at vi
foretrækker at Banden er inde, når vi ikke er hjemme (eller sover)
Jan er hjemme i morgen og vil så lukke Tjalfe i løbegård... og overvåge ham
nøje, så han kan se, hvordan han bærer sig ad med at smutte...

For lige at tage et tjek af deres forhold til hinanden, valgte vi så at
give gufmamse... det foregår på spisebordet, med madskåle til hver enkelt
kat... _ingen_ problemer overhovedet - udover at Aske bestemt ikke kunne
lide maden
Faktisk fandt Tjalfe og Ranje selv ud af at dele... de havde nemlig fået to
forskellige slags mamse (specifik slankekost + "noget andet")... For én
gangs skyld spiste den rigtige kat, det rigtige mad... Ranje guflede
slankefoderet og Tjalfe "det andet" Vandringen mellem de forskellige
skåle, for at få det man helst ville have, skete uden noget bøvl...
Først da de hoppede ned igen, skulle Tjalfe til at puste sig op... Må
indrømme at han fik et ordentligt strint med vandpistolen!!! Nu kan det
sør'me være nok!

Status er så at Tjalfe ligger smækfornærmet i hulen i kradsetræet... og
Ranje er lukket ind i Namacoolas værelse... Vi håber at han vil gå på bakke
der - og ikke på køkkenbordet, som han brugte i morges! ;o(

Hmmm... For resten... er der noget usædvanligt i at en mæt aby-pige er i
stand til at gumle en vis mængde gufmamse i sig... HURTIGERE end sultne
skovmisser????

Fra : Pia J

Dato : 09-11-03 19:18

> Hmmm... For resten... er der noget usædvanligt i at en mæt aby-pige er i
> stand til at gumle en vis mængde gufmamse i sig... HURTIGERE end sultne
> skovmisser????

Jeg tror jeg reviderer min opfattelse af Muddi som skabssiameser, hun er nok
snarere aby-incognito. Hvad siges om 2 x aftensmad med en stor fed
friskfange markmus til dessert, spist på 2 minutter....

:Pia

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 09-11-03 23:26

"Ann K" <tsarsBingo@Bongo.os.dk> writes:

> Hejsa.
> Så er alle tre drenge hjemme igen

juble

> Aske først, fulgt direkte af Ranje... og Tjalfe ca 10 minutter senere...

Hurra for Aske

> Der har været nogle spændinger indendøre... men, dette har vi hele tiden
> ment skyldtes Tjalfes frustrationer over ikke at komme ud! Han bliver rent
> ud sagt en sur stodder af at være spærret inde ;o

Tjae det kan nemt være... Bare surt at det så går ud over Ranje som
for første gang i lang tid har det godt...
Men jeg tror bare ikke at det bliver det sidste hul Tjalfe finder for
at komme ud..*S*

> [...]
> Først da de hoppede ned igen, skulle Tjalfe til at puste sig op... Må
> indrømme at han fik et ordentligt strint med vandpistolen!!! Nu kan det

Hmm underligt... Men det må være mavsen som fik mest ret der..
Håber sådan at i finder ud af at få lukket div huller i gården, for et
eller andet sted har jeg en formodning om at det kan være det som skal
til. Fordi jeg vil mene at Tjalfe bare vil rykke sit dårlige humør et
andet sted hen, hvis i isolerer Ranje helt fra ham...

> Status er så at Tjalfe ligger smækfornærmet i hulen i kradsetræet... og
> Ranje er lukket ind i Namacoolas værelse... Vi håber at han vil gå på bakke
> der - og ikke på køkkenbordet, som han brugte i morges! ;o(

Slet ikke noget særlig fedt sted :bavdr:

> Hmmm... For resten... er der noget usædvanligt i at en mæt aby-pige er i
> stand til at gumle en vis mængde gufmamse i sig... HURTIGERE end sultne
> skovmisser????

En tilføjelse til racebeskrivelsen på Helles side kunne fint være
støvsuger..