Samle 2 ADSL forbindelser
Fra : Thomas W. Madsen

Dato : 09-11-03 13:16

Hej i gruppen

Jeg skal i en overgangsperiode have 2 ADSL fobindelser.

Hvordan samler man lettest disse, så den samlede båndbredde kan udnyttes?
Pt. har jeg en box kørende med Win XP Pro der deler forbindelsen til
netværket. Kan jeg evt. bare smide et netværkskort mere i til den nye
forbindelse, dele den på samme måde som den gamle og så sørger boxen for
fordelingen/samlingen?

På forhånd tak

Thomas W. Madsen

Fra : Rune

Dato : 09-11-03 22:05

"Thomas W. Madsen" <thomas@wormmadsen.invalid> wrote in message
> [...]
> netværket. Kan jeg evt. bare smide et netværkskort mere i til den nye
> forbindelse, dele den på samme måde som den gamle og så sørger boxen for

Det er noget med at du skal lave load balancing.
Du får 2 IP'er, så trafikken sakl deles over dem, men det kan jo godt være
lidt svært hvis f.eks. du skal uploade til en FTP-server, og kun må connecte
med 1 forbindelse.

Men jeg ved ikke om der findes noget seriøst program til den slags under
windows, men Linux *BSD burde kunne klare det.

Men søg på goolge under loadbalancing, så vil jeg tro der kommer noget frem

-Rune