Prøver lige igen
Fra : Bæ9 Bomstærk

Dato : 09-11-03 12:51

Hej NG

Jeg prøver lige igen.

Vi sad lige nogle stykker og kom til at snakke og ikke mindst grine af nogle
halvgamle vanvittigt morsomme geniale og super-timede film af og med den
franske instruktør og skuespiller Jaques Tati.

Ved nogen hvordan man kan få den sublime oplevelse at gense hans film?

Fås de til købs eller leje nogen steder??

Bæ9

Fra : Jens Thomsen

Dato : 09-11-03 15:45

"Bæ9 Bomstærk" <Da.go.d@do> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ved nogen hvordan man kan få den sublime oplevelse at gense hans film?
>
> Fås de til købs eller leje nogen steder??

De fleste af Tatis film er på vej ud i de store lande i netop disse måneder.
Amerikanske Criterion genudgiver Mon Oncle og Les Vacances de M. Hulot i
januar og vil udsende PlayTime og Jour de Fête senere. I Frankrig skulle et
par af hans fim allerede være ude i nyrestaurerede udgaver, og der er flere
på vej. I UK begynder BFI at udsende hans film fra januar.

Herhjemme ved jeg kun, at http://www.hamletfilm.dk på et tidspunkt havde
Traffic som "kommende film" på deres hjemmeside. Den rubrik er dog
forsvundet igen, så om det stadigvæk er aktuelt, skal jeg ikke kunne sige.

Mht. at leje, så er det eneste sted, jeg umiddelbart kan forestille mig, den
berømte videobutik på Fredensborggade på Nørrebro.

MVH
Jens