Skærme
Fijala 3554
NEC 1880SX
Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 09-11-03 12:51

Hej

Jeg tænker på at købe en NEC 1880 SX i Tyskland. Men har lige et par
spørgsmål, som jeg ikke kan finde besvaret i gruppen før.

- Hvordan er det med hensyn til returret, hvis skærmen nu skulle have for
mange pixelfejl? Er det ligesom med de danske butikker med 14 dage? Jeg
regner med at købe hos enten mindfactory eller baer-shop. Andre der kan
anbefales, som har priser deromkring og som evt har bedre service ol?

- Følger der et DVI kabel med tl sådan en? Hvilket kabel skal man købe, hvis
der ikke følger et med? er der forskel på kvaliteten?

- Nogen der ejer en 1880 SX og har noget skidt / godt at sige om den, inden
jeg køber?

Håber der er nogen der vil hjælpe.

Mvh
Jacob

Fra : rane

Dato : 09-11-03 13:51

On Sun, 9 Nov 2003 12:50:39 +0100, "Jacob Jørgensen"
<post@jacobjorgensen.dk> wrote:

> [...]
>regner med at købe hos enten mindfactory eller baer-shop. Andre der kan
>anbefales, som har priser deromkring og som evt har bedre service ol?

Du har også 14 dages returret i Tyskland ja. Desuden har NEC jo deres
On-site garanti der gør at du kan "nøjes" med at sende din skærm til
NECs danske afdeling istedet for den tyske.

>- Følger der et DVI kabel med tl sådan en? Hvilket kabel skal man købe, hvis
>der ikke følger et med? er der forskel på kvaliteten?

Jeg mener, der følger et DVI kabel med ja.

>- Nogen der ejer en 1880 SX og har noget skidt / godt at sige om den, inden
>jeg køber?

Har ikke en, men den får udelukkende positive anmeldelser på prad.de
boardet. Det eneste jeg måske ikke synes så godt om, er dens design
men det er jo en smagssag.

Fra : Daniel

Dato : 09-11-03 14:04

Hej Jacob

> Jeg tænker på at købe en NEC 1880 SX i Tyskland. Men har lige et par
> spørgsmål, som jeg ikke kan finde besvaret i gruppen før.

Det er et rigtig godt valg, den er billig i Tyskland og efter min mening det
bedste man kan få under 20", da den har et S-IPS panel.

> [...]
> regner med at købe hos enten mindfactory eller baer-shop. Andre der kan
> anbefales, som har priser deromkring og som evt har bedre service ol?

I Tyskland ligesom i Danmark omfattet af pixelfejlklasse II, som tillader en
del pixelfejl. Så du skal teste den godt igennem indenfor din periode på 14
dage, hvor du ligesom i Danmark har 14 dages fuld returret, da det er en EU
regel.

Så længe du handler hos de store shops, så er serviceniveauet meget højt i
Tyskland.

Dit problem er, at det er _meget_ svært at opdrive Nec 18" skærme for tiden
i _hele_ Tyskland.
Et af de steder, hvor du stadig kan få den er hos:
http://www.mix-computer.de
Der har de den sorte på lager til 830?.

> - Følger der et DVI kabel med tl sådan en? Hvilket kabel skal man købe,
hvis
> der ikke følger et med? er der forskel på kvaliteten?

Der følger et godt DVI kabel med, så det behøver du ikke tænke på.
http://www.prad.de/guide/screen86.html

> - Nogen der ejer en 1880 SX og har noget skidt / godt at sige om den,
inden
> jeg køber?

Jeg har selv en 1860NX, som jeg kun kan sige godt om. Skærmen er simpelthen
perfekt

Håber du vil poste dine indtryk på NG, når du har testet din nye skærm.

Held og lykke med den!

/Daniel