DCH i Sorø
Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 09-11-03 12:36

Ligger der en DCH i eller i nærheden af Sorø? Jeg har en veninde der gerne
vil starte til træning med hendes 6 mdr. gamle Samojede... Nogen
anbefalinger? Hvordan er den i nærheden af Sorø? Hendes hund har også
DKK-papirer så hun har ligeledes mulighed for at gå ved DKK. Eneste must er
selvf. at det skal være et godt sted og da de er selvstændige med børn kan
de kun gå om Søndagen.

--
Billigt fabriksnyt, moderne kvalitetstøj
Se:

Fra : Kurt

Dato : 09-11-03 17:39

DCH-Haslev har træning om søndagen men det er godt lidt langt at køre ( ca.
30 - 35 min) i bil.

men check DCH's hjemmeside for lokal afdelinger

MVH.

Labrador-ejeren
"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:bol8ur$2tp5$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...

Fra : Lars

Dato : 13-11-03 19:48

Hejsa

Lige for at fjerne en misforståelse.
Der er intet krav overhovedet om at en hund skal have DKK papirer for at
træne på en DKK træningsplads.
Jeg træner selv jævnligt blandingshunde under DKK's "faner"
Der er et krav om at ejeren skal være medlem af DKK, men det har intet med
selve hundens papirer - eller mangel på samme at gøre.

Og til info, så er der DKK pladser både i Ringsted og Slagelse - mail mig
privat, så sender jeg gerne tlf. nr. på kontaktpersonerne

Med venlig hilsen
Lars Kr. Nielsen - selv DKK hvalpeinstruktør mm.

Er du newf-interesseret, så kig på www.tavestpaa.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-03 02:39

Thu, 13 Nov 2003 19:48:00 +0100, Lars wrote:

> [...]
>Der er et krav om at ejeren skal være medlem af DKK, men det har intet med
>selve hundens papirer - eller mangel på samme at gøre.

Hvis ejeren er medlem af DKK, må han/hun ikke ha' hunde uden DKK-papirer,
så hvordan drejer du den?

>Og til info, så er der DKK pladser både i Ringsted og Slagelse - mail mig
>privat, så sender jeg gerne tlf. nr. på kontaktpersonerne

--
Mvh Sonja P. sonpet@***pc.dk fjern de 3 * http://www.sonpet.dk

En, der intet ved og ved, at han/hun intet ved, ved mere end en,
der intet ved og ikke ved, at han/hun intet ved.

Fra : Lars

Dato : 14-11-03 07:11

Hejsa

Det eneste jeg lige hurtigt har kunnet finde i DKK's regler om det du
skriver er nedenstående:

§ 11
MedlemskabStk. 1. Som medlem kan optages enhver, der fremsætter begæring
herom.
Stk. 2. Udelukket fra optagelse er bl.a. personer, der
a. er medlem af en af DKK ikke anerkendt kynologisk forening
b. med videresalg for øje opkøber hunde
c. opdrætter og/eller sælger hunde, der ikke er stambogsført i DKK
d. modarbejder DKK's eller en af denne anerkendt specialklubs interesser.
Stk. 3. Afgørelse vedrørende medlemsoptagelse træffes af DKK's bestyrelse.
Viser det sig efter medlemsoptagelsen, at betingelserne i stk. 2 ikke var
opfyldt på optagelsestidspunktet, kan bestyrelsen annullere medlemskabet.

og det der står der, er jo ikke ensbetydende med at de ikke må eje en "ikke
DKK stambogsført hund" - de må bare ikke opdrætte og/eller sælge disse.
Har du fundet noget et andet sted i reglerne, hvor der står noget om det??

Hilsen Lars

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 11:15

Fri, 14 Nov 2003 07:10:33 +0100, Lars wrote:

> [...]
>Har du fundet noget et andet sted i reglerne, hvor der står noget om det??

Fordi man ejer 1-3 "papirløse" hunde, er det ikke ensbetydende med,
at man avler eller sælger disse. Hvad det angår, tror DKK ikke på
sine medlemmer, og man bli'r "bedt" om, at få disse aflivet.
Der måtte kun være mine DKK-hunde!

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 11:35

<x Vuf x> skrev i en meddelelse

> [...]
> at man avler eller sælger disse. Hvad det angår, tror DKK ikke på
> sine medlemmer, og man bli'r "bedt" om, at få disse aflivet.

De skal vel ikke nødvendigvis aflives...
Vi købte Daffy, som er uden papirer. Familien kunne ikke beholde ham, netop
fordi de skulle starte et opdræt og de skulle så kunne bevise over for DKK,
at han ikke var far, til de kommende hvalpe.
Det er vel sådan set også, en god nok regel medmindre, at ens papirløse
hunde er kastereret, så blander DKK sig vel ikke eller ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 23:37

Sun, 16 Nov 2003 11:34:48 +0100, "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote:

>De skal vel ikke nødvendigvis aflives...

Det blev der sagt!

> [...]
>Det er vel sådan set også, en god nok regel medmindre, at ens papirløse
>hunde er kastereret, så blander DKK sig vel ikke eller ?

Netop dét, jeg prøvede at påpege. DKK stoler IKKE på deres opdrættere!
Om en kastrat måtte blive, spurgte jeg ikke om. Hvorfor skulle jeg da også
kastrere en ung Dansk Champion?

--
Mvh Sonja P. sonpet***@pc.dk fjern salamien http://www.sonpet.dk

Bevar naturen...Sylt en rotte.

Fra : Platoon

Dato : 18-11-03 19:25

<x Vuf x> skrev i en meddelelse

> Det blev der sagt!

Hej Sonja jeg har kigget på din hjemmeside og der er da vist nogle af
hundene hvis registreringsnumre ikke er DKK`s og de optræder i stambøgerne.
Kan du fortælle mig hvad det er for numre?

Jeg kan da osse sige at DKK er for alle hundeejere ikke kun for dem med FCI
godkendte stamtavler.

MVH. Kim

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-03 00:45

Tue, 18 Nov 2003 19:25:28 +0100, "Platoon" wrote:

>Hej Sonja jeg har kigget på din hjemmeside og der er da vist nogle af
>hundene hvis registreringsnumre ikke er DKK`s og de optræder i stambøgerne.
>Kan du fortælle mig hvad det er for numre?

Jamen det kan jeg da. Hvis numrene står FØR DKK-numre, er det hunde, der af
en eller anden grund er bagpå en DKK-hund. Er det numre EFTER en DKK-hund,
er det DHL-numre, da jeg er gået i DHL, og mine hvalpe registreres dér.

>Jeg kan da osse sige at DKK er for alle hundeejere ikke kun for dem med FCI
>godkendte stamtavler.

Som det hele her drejer sig om...JA, men du må ikke ha' hunde uden DKK-tavler.
Desuden kan din "papirløse" hund ikke fortsætte op i LP-hierakiet

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 19-11-03 16:24

<x Vuf x> skrev i en meddelelse
> [...]

???? Hvad er det for et hierarki papirløse hunde ikke kan fortsætte i? Det
eneste en hund uden DKK stamtavle ikke kan deltage i er Årets hund
konkurrencerne, hvilket jo egentlig er ganske logisk, og DM, som afholdes af
de enkelte DKK kredse. Årets hund er en konkurrence, der skal kåre den
bedste DKK lydighedshund, ligesom man kårer racevindere, årets senior osv.
på udstillingssiden.

En hund uden DKK stamtavle kan ikke blive lydighedschampion (DKLPCH), men
bliver i stedet lydighedsmester, i øvrigt med de samme rettigheder (at kunne
fortsætte i eliteklassen) som en lydighedschampion.

-Trine

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-03 16:14

Wed, 19 Nov 2003 16:23:58 +0100, Trine Dyrgaard wrote:

> [...]
>bliver i stedet lydighedsmester, i øvrigt med de samme rettigheder (at kunne
>fortsætte i eliteklassen) som en lydighedschampion.

Da du selv påpeger, hvad den "papirløse" ikke kan,
behøver jeg vist ikke at sige mere!

Fra : Lars

Dato : 16-11-03 19:22

<x Vuf x> skrev i en meddelelse
> [...]
> at man avler eller sælger disse. Hvad det angår, tror DKK ikke på
> sine medlemmer, og man bli'r "bedt" om, at få disse aflivet.

Hej igen

Nu kan jeg jo af gode grunde ikke forholde mig til en konkrete sag, som jeg
intet kender til.

Men uanset hvad du har oplevet ifbm. din kennel, er det stadig ikke forbudt
at træne med sin(e) blandingshund(e) på en DKK træningsplads

Mange hilsener og slut herfra i denne tråd
Lars

Er du newf-interesseret så kig på www.tavestpaa.dk

Fra : Ibens

Dato : 14-11-03 00:04

hej Rinnie,

Der findes Sorø Hundevenner
http://www.dgi.dk/_root/opslag/forening.asp?nummer=1926800 og Sorø
Hundeskole www.hundeskole.dk - jeg mener at begge har træning om søndagen.

Der findes ikke DcH i Sorø - men Slagelse, Jyderup www.dch-jyderup.dk (vi
træner der - men der træner hvalpe/unghunde om lørdagen - indskrivning
første tirsdag i januar) og Haslev www.dch-haslev.dk er nok de nærmeste DcH
foreninger.

Jeg vil også gerne slå et slag for Lars's DKK træning i Slagelse - jeg gik
der med to hvalpe for godt 1½ år siden - og vi var meget tilfredse med
træningen.

MVH

Iben
Australske Kelpier i Danmark - Kennel Born To Work
www.kelpie.dk

ps. hvis mere information vedr. DcH - Jyderup er din veninde velkommen til
at kontakte mig på info@kelpie.dk