CC - Cisco 677 lukker konstant linjen trod~
Fra : ht

Dato : 09-11-03 11:47

Hej,

Jeg har nu længe haft problemer med at (formentlig) Cisco 677'eren på
en Cybercity linje konstant bliver lukket ned - også selvom der
løbende er aktivitet på den. Det er fx umuligt at føre en samtale via
MSN Messenger, Yahoo Msgr. etc., og når jeg opdaterer en hjemmeside og
skal gemme en ændring, kan det let tage et halvt til et minut.

Jeg har med et management kabel været inde og hæve session og idle
timeout til 3600 sekunder, men det har ikke forandret noget. Hvad
ellers kan jeg gøre?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Hans Pedersen

Dato : 09-11-03 21:10

Har du prøvet at opdatere dens firmwire? hvis ikke kan du evt at kontakte
Cybercity og høre om de ved noget. Måske kan de endda finde på sende dig en
ny router, hvis det er et hardware problem. Jeg har selv samme Cisco 677 og
ADSL fra Cybercity. Men jeg har dog slet ingen problemer med noget
overhovedet...

mvh hans pedersen

Fra : ht

Dato : 09-11-03 19:12

Lyder tiltalende, det med ingen problemer...

Jeg vil meget gerne opdatere firmwaren, men Cybercity lover bål, brand
og ikke mindst store regninger hvis man gør det, og det går galt. Jeg
har nu et par gange bestilt en anden router hos Cybercity, men første
gang smed de bestillingen væk, og jeg har nu ventet i omtrent et halvt
år på at der sker noget.

Men jeg prøver at ringe til dem igen i morgen, og ser om der så sker
noget.

Men er der ingen her, der kan komme med gode ideer mht.
routeropsætningen?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Carlo Pedersen

Dato : 09-11-03 20:11

Jeg har haft CC i 6 måneder og haft 5 forskellige routere, jeg har det samme
problem og er nød til at slukke og tænde for routeren 6 < om dagen, så jeg
skifter nu til struernet for at se om de kan få det til at virke

Carlo

Fra : karsten

Dato : 10-11-03 10:58

On Sun, 09 Nov 2003 18:11:30 +0000, ht wrote:

> [...]
> år på at der sker noget.
> Men er der ingen her, der kan komme med gode ideer mht.

prøv at opdatere cbos

http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/cisco_677/opgrader_cbos/

Fra : René

Dato : 10-11-03 16:35

On Sun, 9 Nov 2003 18:11:30 +0000 (UTC), ht <ht@spamcop.net> wrote:

>Men er der ingen her, der kan komme med gode ideer mht.
>routeropsætningen?

På denne side
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/cisco_677/manuel_installation/
kan du selv manuelt installere din router (nullstille) følg
vejledningen så skulle det altså meget gerne virke og karsten har
givet dig et link til cbos, så start med den. Jeg bruger selv de
sider, og jeg kan køre med min router tændt i flere dage uden
problemer.

Hilsen René

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-11-03 21:21

"René" <renems@vip.cybercity.dk> wrote in message news:gqbvqv8fjnjr2rciad1apoppue8jrlsa6c@4ax.com...

> [...]
> givet dig et link til cbos, så start med den. Jeg bruger selv de
> sider, og jeg kan køre med min router tændt i flere dage uden

flere dage??

mon ikke det skal gøre i flere år, for det er optimalt?

tror fx min linksys ikke har været slukket siden strømafbrydelsen

Fra : René

Dato : 17-11-03 21:33

On Mon, 17 Nov 2003 21:20:55 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

>flere dage??
>
>mon ikke det skal gøre i flere år, for det er optimalt?
>
>tror fx min linksys ikke har været slukket siden strømafbrydelsen

Hehe det skal forstås på den måde når jeg slukker for min maskine, gør
jeg det på vægkontakten, så alt edb slukker. Men nu er det meget
normalt, at min computer kører i dage af gangen

Hilsen René

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-11-03 21:50

Hej Bjarke Hansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> flere dage??
>
> mon ikke det skal gøre i flere år, for det er optimalt?

Sidst min var slukket var ca. 1. juni 2002. Lynet brændte min WAN-side
af 27. maj, hvorfor jeg skulle have byttet routeren. Siden jeg satte
den til, har har bytteren ikke været slukket. Og den sammenbrændte har
jeg ikke haft slukket fra jeg fik den i sommeren 2000 til 27. maj 2002
(de ville have resterne, inden de sendte en ny).

Ganske vist er det hos World Online/Tiscali og ikke Cybercity, men
routerne var og er Cisco 677.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : John Hinge

Dato : 18-11-03 10:36

On 17 nov 2003 Bjarke Hansen was heard to say:

> "René" wrote
>
> flere dage??
>
> mon ikke det skal gøre i flere år, for det er optimalt?

Ifølge min statistik side http://www.spoon.adsl.dk/stats.html
Så har min 677'er nu kørt i 144 dage og en halv times tid.
Jeg mener det var en pludselig strømafbrydelse som tog den
ned, men det er ved at være så længe siden at det kan jeg ikke
lige huske.. Den lille sorte skildpadde kører bare..
Min server derimod.. pyha.. :(

--
John Hinge - shayera / .sPOOn. http://www.spoon.dvd-klub.dk
"You're basing your Pixie Farie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : René

Dato : 09-11-03 19:04

On Sun, 9 Nov 2003 10:46:34 +0000 (UTC), ht <ht@spamcop.net> wrote:

>Hej,
>
>Jeg har nu længe haft problemer med at (formentlig) Cisco 677'eren på
>en Cybercity linje konstant bliver lukket ned

[snip]

Ring til deres CC support, så er du helt sikker på at få hjælp. har
selv cisco 677 og nyeste firmware. Og her kører det uden nogen
problemer Virker din router ikke, får du en ny fra CC

..
Hilsen René

Fra : ht

Dato : 11-11-03 12:50

> Ring til deres CC support, s† er du helt sikker p† at f† hj‘lp. har
> selv cisco 677 og nyeste firmware. Og her k›rer det uden nogen
> problemer Virker din router ikke, f†r du en ny fra CC

Jeg har lige været i gang i over en time med CC. De mener at deres
linje ikke har været lukket i 10 dage, og at alt kører som det skal.
Følgeligt er fejlen naturligvis i mit LAN. Nu er det bare sådan at
problemerne begyndte da jeg skiftede fra en anden udbyder til CC, og
jeg har ganske enkelt skiftet alt, både hardware og software i LAN'et,
siden. NIC/LOM og OS på maskinerne, switch etc. Det eneste der er det
samme, er Cybercity-forbindelsen. Og angiveligt er der ikke andre af
deres kunder der har det samme problem, så de kan ikke hjælpe med
forslag til hvad jeg evt. kunne gøre her i LAN'et for at optimere
tingene.

Jeg har i øvrigt fået opdateret firmwaren, men vil selvfølgelig se om
den allerseneste version kunne hjælpe. Men helt ærligt, jeg er ikke
optimist.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : René

Dato : 11-11-03 18:08

On Tue, 11 Nov 2003 11:50:00 +0000 (UTC), ht <ht@spamcop.net> wrote:

>Jeg har i øvrigt fået opdateret firmwaren, men vil selvfølgelig se om
>den allerseneste version kunne hjælpe. Men helt ærligt, jeg er ikke
>optimist.

nu kan du så starte med at se om det er blevet bedre efter firmware
opdatering. Har du haft prøvet at nullstille dn router?

Hilsen René