MS Windows
briani 27239
Opdateringer win98
Fra : Anders pedersen

Dato : 09-11-03 09:46

Er der nogen der ved omder findes opdateringer til windows 98

Anders B Pedersen
ved epost fjern NOSPAM.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-11-03 11:10

In article <1apqun5hbx0ka.1ode3ikj163ka.dlg@40tude.net>,
anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk says...
> Er der nogen der ved omder findes opdateringer til windows 98

Har du prøvet på Windows Update?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Anders pedersen

Dato : 09-11-03 12:11

On Sun, 9 Nov 2003 11:09:41 +0100, Jesper G. Poulsen wrote:

> In article <1apqun5hbx0ka.1ode3ikj163ka.dlg@40tude.net>,
> anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk says...
>
> Har du prøvet på Windows Update?

Bliver den stadig supporteret?
Der har jeg også tænkt mig at gøre
Nu skal jeg først have tingene hjem først så jeg kan få den på nettet.

Med mindre jeg kan undersøge update tin 98se fra en xp maskine.
Anders B Pedersen
ved epost fjern NOSPAM.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 09-11-03 12:27

On Sun, 9 Nov 2003 12:10:56 +0100, Anders pedersen
<anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> wrote:

>Bliver den stadig supporteret?
Ja.

>Der har jeg også tænkt mig at gøre
Kan kun anbefales.

>Nu skal jeg først have tingene hjem først så jeg kan få den på nettet.
Du skal nok regne med at det tager noget tid og kræver flere reboots.
Vær ikke tilfreds før de siger at der ingen updates findes. Nogle
updates gør at der skal yderlige updates til.

/Hans

Fra : Villy Jensen

Dato : 09-11-03 14:17

> Bliver den stadig supporteret?
> Der har jeg også tænkt mig at gøre
> Nu skal jeg først have tingene hjem først så jeg kan få den på nettet.

WIN 98 SE kan stadig opdateres med opdateringsfunktionen
i startmenuen. Regn med at scanne for opdateringer og
udføre opdateringer 3 gange med reboot imellem.

Du skal downloade ca. 18 MB hver gang.

(opdatering funker ikke umiddelbart på WIN 98 (non-SE))

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-11-03 14:27

Anders pedersen skrev:

> Bliver den stadig supporteret?

Jeg er ikke helt sikker på hvad de mener, men prøv følgende skema:
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=fh;[ln];LifeWin>

Ud for Win98 står der at man skal kigge fodnote 4 og 5 som siger
følgende:

| 4. No-charge assisted support for this product will end on
| 30-Jun-2003. After 16-Jan-2004, this product will be obsolete and
| assisted support will no longer be available from Microsoft.
| Online self-help support will continue to be available until at
| least 30-Jun-2006.

Hvis Online self-help support betyder Windows Update, så må du vel
kunne hente opdateringer indtil d. 30 juni 2006.

> [...]
| assisted support will no longer be available from Microsoft.
| Online self-help support will continue to be available until at

Hvis Extended hotfix support betyder Windows Update, så kan du kun
hente opdateringer indtil d. 30 juni 2003, men eftersom man stadig
kan hente opdateringer til Win98 på Windows Update, så må Extended
hotfix vel betyde noget andet.

> Med mindre jeg kan undersøge update tin 98se fra en xp maskine.

Du kan hente Win98-opdateringer fra WinXP, hvis det er det du mener.
Brug Windows Update-kataloget.

Madsen.

Fra : Anders pedersen

Dato : 09-11-03 14:51

On Sun, 09 Nov 2003 14:27:16 +0100, Thomas Madsen wrote:

> [...]

> hente opdateringer indtil d. 30 juni 2003, men eftersom man stadig
> kan hente opdateringer til Win98 på Windows Update, så må Extended

Så efter 30 juni 2006 skal jeg så skifte windows version.
Hvis jeg skal opdradere bliver det ikke
Me for den kan jeg ikke køre med.

Jeg bruger 98se.
den første 98 ken jeg ikke køre med.

> Du kan hente Win98-opdateringer fra WinXP, hvis det er det du mener.
> Brug Windows Update-kataloget.
Det blivet ikke nødvendigt. Da jeg modtager svitch og kabler i morgen i
morgen måske.
Så har jeg nemlig milighed for at på den på internettet.

Hvortit skal jeg undersøge windows update
Anders B Pedersen
ved epost fjern NOSPAM.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-11-03 13:17

Hans Paulin skrev:

> ...bortset fra, at man så ikke kan få en anden baggrundsfarve end
> hvid i vinduerne - lidt irriterende...

Findes 'Window' ikke inde i Display Properties > Appearance >
Advanced, når man kører i Classic Style? Det undrer mig.

Madsen.

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-11-03 13:52

Thomas Madsen wrote:

> Findes 'Window' ikke inde i Display Properties > Appearance >
> Advanced, når man kører i Classic Style? Det undrer mig.

Hmnn - så skal jeg først kigge - dét ka da godt være...

Scenariet var som så: jeg havde valgt gule vinduer i XP og valgte
derefter Classic Style, hvorefter jeg fik en meddelse om at...bob bob:
ét-eller-andet ikke kunne lade sig gøre samtidig med dét, hvorefter mine
vinduer blev hvide, så det...

....men det ka da godt være at du har ret - alt andet ville da osse være
lidt fattigt...

....men nu har jeg snart vænnet mig til de buttede knapper i XP...

Jeg kigger lige!
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-11-03 13:55

Thomas Madsen wrote:

> Findes 'Window' ikke inde i Display Properties > Appearance >
> Advanced, når man kører i Classic Style? Det undrer mig.

....den er sq go nok, Madsen: du har ret som sædvanlig... *G*
Hans

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-11-03 13:51

Henrik K Hansen skrev:

> Jeg kører med Windows klassik, og man kan sætte en valgfri
> baggrundsfarve.

Det ville også undre mig meget hvis man ikke kunne. Det eneste jeg
ikke kan få til at blive grå er Outlook Depress, men den skal jo
også altid være på tværs.

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-11-03 14:49

Henrik K Hansen skrev:

> Ingen problemer her, med og uden QF.

Heller ikke her. Det var min hjerne der koksede.
Jeg kan huske at jeg på et tidspunkt har siddet og kæmpet med det
og undrede mig over at OE ikke blev grå når jeg ændrede 'Application
Background' til grå. Sidenhen har jeg så erfaret, at OE bliver grå,
hvis man i stedet ændrer 'Window' til grå. Det havde jeg bare glemt.

Madsen.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 15-11-03 13:43

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 15-11-03 14:06

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-11-03 15:13

Anders pedersen skrev:

> Så efter 30 juni 2006 skal jeg så skifte windows version.

Du bør droppe den lige så snart der ikke længere kan hentes
sikkerhedsopdateringer til den, efter min mening.

> Hvis jeg skal opdradere bliver det ikke
> Me for den kan jeg ikke køre med.

Det undrer mig egentlig ikke.

> Hvortit skal jeg undersøge windows update

Det er jo svært at svare på. Når der kommer en opdatering. :)

Madsen.

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-11-03 17:56

Thomas Madsen wrote:

> Det er jo svært at svare på. Når der kommer en opdatering. :)

....man kan downloade W Critical Update fra W Update - det tar 1 minut
med 56K - den holder (efter sigende) øje med nye updates...

....var inde på W Update i går og hente med min 98SE - no probs...
Hans

Fra : Birgitte Elisabeth S~

Dato : 10-11-03 16:18

> [...]
> med 56K - den holder (efter sigende) øje med nye updates...
>
> ...var inde på W Update i går og hente med min 98SE - no probs...
Hej Hans!

Hvor finder du den??

Venlig hilsen

Birgitte

Fra : Hans Paulin

Dato : 11-11-03 01:37

Birgitte Elisabeth Stampe Jensen wrote:

> Hej Hans!
>
> Hvor finder du den??
>

> Venlig hilsen
>

> Birgitte

....brug "Windows Update" i "Start-menu"'en - du kommer så ind på Windows
Update-siden...

....dér bliver din pc undersøgt over et par minutter (med alm. modem),
hvorefter du får (det fik jeg) tilbuddet om div. "updates" - vælg så dem
du ønsker...
Hans

Fra : Birgitte Elisabeth S~

Dato : 11-11-03 15:25

> [...]
>
> ...dér bliver din pc undersøgt over et par minutter (med alm. modem),
> hvorefter du får (det fik jeg) tilbuddet om div. "updates" - vælg så dem

Hej Hans!
Det plejer jeg også at gøre jeg troede bare der var et nyt sted man kunne
gøre det når man ikke længere kan gøre det via Windows Update.Ved du
tilfældigvis hvor man så ellers kan få fat i opdatering til Windows 98 se
når man ikke kan opdaterer den der mere?

Venlig
hilsen

Birgitte

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-11-03 17:19

Hej Birgitte Elisabeth Stampe Jensen, du skrev i
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> Update.Ved du tilfældigvis hvor man så ellers kan få fat i
> opdatering til Windows 98 se når man ikke kan opdaterer den der

Jeg bruger Win98 SE, og det fungerer fint via Windows Update her.

Muligvis er der gået koks i din
'Start -> Indstillinger -> Windows Update'

Har du prøvet med URL'en <http://windowsupdate.microsoft.com/>?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Hans Paulin

Dato : 11-11-03 23:52

Birgitte Elisabeth Stampe Jensen wrote:

> Ved du tilfældigvis hvor man så ellers kan få fat i opdatering
> til Windows 98 se når man ikke kan opdaterer den der mere?

....jeg så i går i en gruppe en opfordring til at skrotte 98, når det kom
så vidt - jeg ved desværre ikke om man til dén tid kan få hjælp andre
steder fra...

....man kan købe opgraderings-cder, så man skifter styresystem til XP -
men om modem, scanner osv. kan fungere under dét system er ikke altid
sikkert - min pc kan ikke...
Hans

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-11-03 17:41

In article <borp7g$van$1@news.cybercity.dk>, hans_fjernes_@it.invalid
says...
> ...man kan købe opgraderings-cder, så man skifter styresystem til XP -
> men om modem, scanner osv. kan fungere under dét system er ikke altid
> sikkert - min pc kan ikke...

Alle modems virker under alle OS'er.

Mht. det andet hardware, så er chancen for at det virker større med
Win2000 - og så slipper man også for Cirkus-UI.

Fra : Hans Paulin

Dato : 13-11-03 00:19

Jesper G. Poulsen wrote:

> Alle modems virker under alle OS'er.

....ét problem mindre...

> Mht. det andet hardware, så er chancen for at det virker større med
> Win2000

....er der ikke 3 år til at der ikke længere er mulighed for at update
det?

> - og så slipper man også for Cirkus-UI.

....begrebet kender jeg ikke...
Hans

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-11-03 16:02

In article <bouf6p$1f7r$1@news.cybercity.dk>, hans_fjernes_@it.invalid
says...
> ...er der ikke 3 år til at der ikke længere er mulighed for at update
> det?

Hvad mener du?

> ...begrebet kender jeg ikke...

XP's grimme brugerflade.

Fra : Hans Paulin

Dato : 14-11-03 01:12

Jesper G. Poulsen wrote:
> In article <bouf6p$1f7r$1@news.cybercity.dk>, hans_fjernes_@it.invalid
> says...
>
> Hvad mener du?

....jeg gættede på, at det var slut med opdateringer til Win2000 efter 5
år - ligesom det osse er med 98 mv. ...

> XP's grimme brugerflade.

....nåe, ok...

....skønheden kommer - osse hér - indefra...
Hans

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-11-03 15:27

In article <bp16l0$1ued$1@news.cybercity.dk>, hans_fjernes_@it.invalid
says...
> ...jeg gættede på, at det var slut med opdateringer til Win2000 efter 5

Ja, opdateringer fra Microsoft. Derfor har 2000 stadig bedre supprt af
alskens hardware, da det jo ikke er MS selv der laver al supporten.

> ...skønheden kommer - osse hér - indefra...

Bare ikke ved XP.

Fra : Hans Paulin

Dato : 14-11-03 23:17

Jesper G. Poulsen wrote:
> [...]
>
> Ja, opdateringer fra Microsoft. Derfor har 2000 stadig bedre supprt af
> alskens hardware, da det jo ikke er MS selv der laver al supporten.

....nå, okay...

> Bare ikke ved XP.

....kender kun 98SE og XP - så det...
Hans

Fra : Jens G

Dato : 15-11-03 08:03

On Thu, 13 Nov 2003 16:02:18 +0100, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen
steder.dk> wrote:

>XP's grimme brugerflade.

XP's brugerflade og Start Menu kan da ændres, så de ligner 98.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : Hans Paulin