Resultater på div. søgemaskiner
Fra : Ohlzen

Dato : 09-11-03 02:37

Hej,

Når jeg søger efter (for at tjekke) min egen side på eks. Google,
kommer ikke kun forsiden frem som svar, men også mange af
undersiderne.

Alle undersiderne kaldes frem i en iframe, og ser deror totalt
tåbelig ud, når man kalder siden direkte fra eks, Google. Siden
der kaldes skal naturligvis læses samme med min egentlige
forside.

Hvordan undgår jeg, at undersiderne kan kaldes isoleret?

Jeg mener en gang at ha' læst, at med en meta-stump kan lukke
dette problem, så selvom man forsøger at kalde undersiden, så
bliver den vist i rette sammenhæng; med forsiden...

Håber der er en der ved skebed.

Ohlzen.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-11-03 03:01

Ohlzen <ohlzen@ohlzen.dk> skrev:

> Hvordan undgår jeg, at undersiderne kan kaldes isoleret?

Undlader frames og iframes!

Jeg ved godt at det kræver en helt anden tankegang, men det
er altså den bedste løsning.

Der findes så mange muligher - og så vælger du lige frames
som den værst tænkelige - søgemaskinemæssigt set.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : SørenE

Dato : 09-11-03 13:48

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er altså den bedste løsning.
>
> Der findes så mange muligher - og så vælger du lige frames
> som den værst tænkelige - søgemaskinemæssigt set.

www.metamaten.dk kan du få dine metatag automatisk lavet udfra de data du
indtaster. Her kan du også sætte tagen til index-nofollow -> Google
indekserer kun forsiden. Du kan også lave en robots.txt fil i din rod hvor
du skriver hvad SE (søgemaskiner) må kigge på.
SørenE

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-11-03 21:33

SørenE <olskum@hotmail.com> skrev:

> Google indekserer kun forsiden.

Jamen, hvad så med resten? Du har måske 100 artikler
liggende, men Google finder kun ét link - din forside

Google søger på indhold i titler, overskrifter og brødtekst.
Kan Google ikke finde noget på dine undersider, så er det
jo ligegyldigt at du har 100 artikler liggende - der er ingen
der kan finde dem.

Læs i øvrigt: Hvorfor frames stinker!
http://vertikal.dk/artikler/show.htm?id=13

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Mads Graugaard Hanse~

Dato : 09-11-03 15:52

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> er altså den bedste løsning.
>
> Der findes så mange muligher - og så vælger du lige frames
> som den værst tænkelige - søgemaskinemæssigt set.

Det kan jeg bestemt KUN være uenig i.. Jeg gør selv meget brug
af Iframes, og hvis man sørger for at fortælle diverse
webcrawlers IKKE at indexere andet end startsiden, så er man
sluppet uden om dette problem..
Din løsning med at undlade at bruge frames og Iframes, virker
desværre på mig helt forkert, og en unødvendig kommentar herinde,
da der blev _spurgt_ om hvordan man kunne undgå dette søgeproblem
ved netop frames og Iframes

Har man ikke en løsning, well så lad da være med at svare

/Mads

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 09-11-03 18:31

> [...]
> desværre på mig helt forkert, og en unødvendig kommentar herinde,
> da der blev _spurgt_ om hvordan man kunne undgå dette søgeproblem

Hvis dine undersider ikke indexeres, så får du heller ikke søgeordene fra
de sider med. Dvs. de undersider man kan finde på google forsvinder, så
med mindre din forside også kommer frem ved samme søgeord, og ligeså højt
oppe på listen, så har du jo mistet nogle potentielle hits.
Så man er nødt til at sikre sig, at alle de vigtige søgeord indgår på
startsiden. Og stadig tror jeg ikke det giver ligeså meget.

> Har man ikke en løsning, well så lad da være med at svare

Umiddelbart synes jeg at Allan Vebel, kom med en meget god og brugbar
løsning. Det er i al fald, så vidt jeg lige kan se den bedste.
Men for ikke at blive klandret for at skrive uden nogen egentlig løsning,
så får du lige denne her:
http://www.ryankristensen.com/frames/index.html
Som er noget dårligere, da den er afhængig af, at man har javascript slået
til. Det kunne man sikkert godt rette, men da det udelukkende er lavet som
et eksperiment, så gider jeg ikke bruge mere tid på frames.

--
Ryan Kristensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-11-03 21:23

Mads Graugaard Hansen <madsNoSpam@kingmedia.dk> skrev:

> hvis man sørger for at fortælle diverse webcrawlers IKKE
> at indexere andet end startsiden, så er man sluppet uden
> om dette problem.

Jamen, så er der så mange andre problemer ved frames. Se
i øvrigt:

http://vertikal.dk/artikler/show.htm?id=13

> Din løsning med at undlade at bruge frames og Iframes,
> virker desværre på mig helt forkert

Fint nok!

> og en unødvendig kommentar herinde

Ordet er frit. Har jeg en kommentar til dette og hint kommer
jeg naturligvis med den.

> der blev _spurgt_ om hvordan man kunne undgå dette
> søgeproblem ved netop frames og Iframes

Netop! Den nemmeste måde er at undlade frames - og det
mener jeg fortsat. Læs lige den artikel jeg gav et link til højere
oppe.

> Har man ikke en løsning, well så lad da være med at svare

Ordet er stadig frit - også selv om du ikke kan lide min løsning.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-11-03 18:05

Ohlzen skrev:

> Jeg mener en gang at ha' læst, at med en meta-stump kan lukke
> dette problem, så selvom man forsøger at kalde undersiden, så
> bliver den vist i rette sammenhæng; med forsiden...

Det er ikke med meta men med javascript. Prøv at se tråden "Problem
med at linke direkte til en underside uderfra." fra i tirsdag (den
er stadig aktiv).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ohlzen

Dato : 10-11-03 02:22

Hmmm.......

Diskutionen er der vist ikke noget i vejen med.

Det eneste jeg bare savner er et meta-tag, men den skal jeg måske
bare skyde en gennemsigtig pil efter?

Snøft, snøft - jeg savner blot et lille bitte tag som gør, at hvis
man kalder en af de underliggende sider isoleret, så bliver læseren
omdirigeret til min forside, INDEHOLDENDE DEN ØNSKEDE SIDE.

Om jeg bruger iframes eller ej - findes der et sådan tag vil jeg
gerne læse om det.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-11-03 03:35

> [...]

>man kalder en af de underliggende sider isoleret, så bliver læseren
>omdirigeret til min forside, INDEHOLDENDE DEN ØNSKEDE SIDE.

Du kan ikke gøre det med metatags, du kan prøve om flg.
javascript virker med iframes.

http://www.echoecho.com/dk/jsframes.htm

Ellers er der masser af scripts, som kan, men her vil man altid
blive smidt til indexsiden.

Vil du have hjælp til ovenstående, så spørg i
--
Knud

Fra : Ohlzen

Dato : 12-11-03 02:07

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Du kan ikke gøre det med metatags,

Så er det da sagt - tak

> du kan prøve om flg. javascript virker med iframes.
>
> http://www.echoecho.com/dk/jsframes.htm

Det gør det - 1.000 tak