Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A70 - et par spørgsmål...
Fra : Hagman

Dato : 08-11-03 22:46

Pænt goddag.

Jeg var træt af mit gamle digital-kamera, Ezonics 2,1 MO, som faktisk tog OK
billeder idagsls.
Men, der gik evigheder før man kunne tage et nyt billed efter man tog et.

Jeg har bestilt et Canon A70, og et 256 kort med 50x speed.
....hvor hurtigt vil jeg kunne tage et nyt billed, efter jeg lige hat taget
et ?

Et andet spørgsmål om kamera'et...
....kan man sætte kamera'et til at vise dato ned i hjørnet ?
Det vil jeg nemlig meget gerne ha, men jeg har læst en masse tests om
kamera'et, og der stod intet om man kunne.

Et tredje spørgsmål...
....er Canon A70 og et 256 50x speed kort godt ?

Og tager kamera'et gode billede i mørke og dunkle belysning, som fx Jule
og -nytårs-aften indendøre ?

Takker for jeres tid, og håber i kan hjælpe mig.

Fra : Hagman

Dato : 08-11-03 22:55

Undskylder for stavefejl:

MO = MP
idagsls = I dagslys

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 08-11-03 23:32

Hagman wrote:
> Jeg har bestilt et Canon A70, og et 256 kort med 50x speed.
> ...hvor hurtigt vil jeg kunne tage et nyt billed, efter jeg lige hat taget
> et ?

det kan du med det samme hvis du bare har slået visning på LCD'en efter
optagelse fra.

> Et andet spørgsmål om kamera'et...
> ...kan man sætte kamera'et til at vise dato ned i hjørnet ?
> Det vil jeg nemlig meget gerne ha, men jeg har læst en masse tests om
> kamera'et, og der stod intet om man kunne.

Det kan man ikke. Til gengæld opbevarer kameraet EXIF data om billedet,
dvs hvornår det er blevet optaget, hvilken lukkerhastighed osv der er
brugt osv.

> Et tredje spørgsmål...
> ...er Canon A70 og et 256 50x speed kort godt ?

ja. Hvis du læser tilbage i gruppen står der en hel del om CF
korthastigheder, så der kan selvfølgelig skrives et meget længere svar -
det kan du dog også selv stykke sammen ved at læse tilbage

> Og tager kamera'et gode billede i mørke og dunkle belysning, som fx Jule
> og -nytårs-aften indendøre ?

Ja det synes jeg.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Hagman

Dato : 08-11-03 23:43

> Det kan man ikke. Til gengæld opbevarer kameraet EXIF data om billedet,
> dvs hvornår det er blevet optaget, hvilken lukkerhastighed osv der er
> brugt osv.

Kan du give lidt mere info om det ?
Hvordan virker det ?
Hvordan ser jeg hvornår billed er taget om fx 1 år frem i tiden ?

Fra : Madsen

Dato : 09-11-03 00:30

On Sat, 8 Nov 2003 23:43:14 +0100, "Hagman" <ingen@spam.nu> wrote:

>Kan du give lidt mere info om det ?
>Hvordan virker det ?
>Hvordan ser jeg hvornår billed er taget om fx 1 år frem i tiden ?

Du bruger en EXIF viewer, som f.eks. denne :
http://home.pacbell.net/michal_k/exif_v.html
Billederne taler vist for sig selv.

A70 er forøvrigt et virkeligt godt kamera til
indendørs billeder. Jeg har ikke fortrudt at
have købt et.

mvh Madsen

Fra : Hagman

Dato : 09-11-03 00:43

> Du bruger en EXIF viewer, som f.eks. denne :
> http://home.pacbell.net/michal_k/exif_v.html
> Billederne taler vist for sig selv.

Ok... kender i så et program der nemt og hutigt kan indsætte en dato printes
ind i billedet ?