Skærme
Fijala 3554
Sony 17" 200ES med hængekøje
Fra : Per LH

Dato : 15-04-01 04:18

- sådan en har jeg lånt af en ven, men:
Billedet har lidt svært ved at følge lige linier, og det kan ikke rettes
ind med de tilgængelige kontroller:
Der er lidt "hængekøje" for oven, og billedet er et par mm for bredt i
nederste højre hjørne og mangler lidt i øverste højre - og farvetemperaturen
virker heller ikke.

Et hurtigt kig indeni viste at defluxer spolen var faldet af - den er sat på
igen - men jeg kan ikke finde de sædvanlige trimmere. Hvordan justerer man
så en Sony?

Jeg kan muligvis leve med fejlene - min 15" Sony har dem osse - men hvad må
jeg gi´ for sådan en sag der er ca. 3 år?

Per LH www.guitarsiden.dk

Fra : Per LH

Dato : 15-04-01 11:28

Hov, jeg fandt ud af at hængekøjen skyldtes at jeg så skærmen fra oven - det
kunne jeg se med Nokia-programmet.
Så problemet er kun : der mangler ca. 4 mm langs øverste højre side...

Kan det justeres ?

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 16-04-01 11:14

"Per LH" <xxgoto@trashcan.dkxx> wrote in message
> [...]

> igen - men jeg kan ikke finde de sædvanlige trimmere. Hvordan justerer man

Defluxer spolen? du har set for meget back to the future :)
(afmagnitiserings spolen)

Hvis du stadig har problemer med farve temperatur og menuen i det hele
taget har du fejl i micro processoren +X-tal. du skal ind i en service menu
før du kan justere noget som helst.

Du kan ikke ændre meget uden at være i service mode.

(jeg kan desværre ikke huske hvordan du kommer i service mode på den model)

> Jeg kan muligvis leve med fejlene - min 15" Sony har dem osse - men hvad

> jeg gi´ for sådan en sag der er ca. 3 år?

Svært at sige da man ikke ved hvor meget den er brugt.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen