Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb billigt i tyskland...
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 08-11-03 21:27

Når man kan spare f.eks. 1.000 kr ved køb et digicam hos tyske
on-line butikker, så skyldes besparelsen, at skatter og afgifter
er lavere i Tyskland.

Men det indebærer også, at den tyske moms af handlen går i den
tyske statskasse, og sælgeren/forretningen betaler også skat
i Tyskland.

Og her hjemme i Danmark går statskassen glip af moms'en og den
får heller ikke skat fra grossist og fotohandler, for de tjener
jo ikke noget, i værste fald er der endda nogle medarbejdere
som bliver arbejdsløse, og som skal ha' understøttelse.

Slutresultatet bliver, at vi kommer til at betale mere i ind-
komstskat, da den danske statskasse går glip af moms-indtægter,
og vi skal også betale 15% tysk moms, som vi intet får for.

Og når alle de danske fotohandlerne er lukket, så skal alting
købes i de tyske on-line butikker, og der skal betales 5 - 10
euro i forsendelse for de mindste småting, og vi skal hver gang
betale 15% moms til den tyske statskasse, som vi intet får for.

Og vi kan bruge en masse tid på at skaffe dansk- eller engelsk-
sprogede manueller, og hvis kameraet går i stykker, så starter
der et gedemarked, hvor vi på tysk skal forklare en forhandler,
at han skal sørge for en garantireparation.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan F.

Dato : 08-11-03 21:45

> [...]
> komstskat, da den danske statskasse går glip af moms-indtægter,
> og vi skal også betale 15% tysk moms, som vi intet får for.

Nu skal vi jo huske på at det især var de danske politikere der var
begejsterede for at få os med i EU (EF). Det er vel meningen at økonomierne
skal harmoniseres hen af vejen, kun biler og skat kan vi danskere ikke gøre
meget ved. Vi har netop set at afgiften på tobak og spiritus er blevet
sænket, og jeg er overbevist om at den danske regerings økonomer koldt og
kynisk foretager beregner på hvornår tiden er inden til en generel sænkelse
af moms og skat i Danmark - de kender muligvis allerede tidspunket.

Jan

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-11-03 22:06

Jan F. <itjfSLETDETTE@ofir.dk> wrote:

> "Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

Det har jeg også sagt mange gange. Det er dobbeltmoralsk, at vi vil have
gratis veje, skoler hospitaler samt sociale ydelser i lange baner, når
vi samtidig ikke vil betale til det. Men jeg forstår for så vidt godt
den enkelte, og man skal jo heller ikke være dum, hvis der er mange
penge at spare.

> Nu skal vi jo huske på at det især var de danske politikere der var
> begejsterede for at få os med i EU (EF).

Det kan til gengæld være et meget godt argument, som jeg ikke har tænkt
over. Det er såmænd ikke fordi, jeg har noget imod EU, men på mange
måder har vi slet ikke fået det, politikerne lovede os. Bl.a. skal vi
betale moms af mange ting.
De seneste shareware-betalinger, som var på ganske små beløb,
som jeg har gjort i USA, er blevet pålagt dansk moms. EU har efterhånden
nogle lange arme. Og vi skal også betale dansk moms ved køb indenfor EU,
hvis forhandleren sælger mere end kr. 200.000,- i Danmark om året, og
det er stik imod, hvad politikerne lovede os. Og som du skriver, så er
adskillige afgifter som moms, spiritus og biler slet ikke blevet
harmoniseret. Så det var måske på sin plads at vise sin protest overfor
politikerne ved at købe i udlandet.
Hvis de tyske, franske og italienske politikere kan klare sig
med langt lavere skatter og afgifter, hvorfor kan de danske så ikke?
Hvad bruger de alle pengene til? Foruden at vi betaler 2/3 af vores løn
i skat, så skal vi betale 25% moms af alle køb. Også madvarer og andre
livsfornødenheder. Og så er der særlige afgifter på bl.a. spiritus,
parfume og biler. Man kan jo godt have det synspunkt, at nok er nok. Og
vi har betalt nok.
Misforstå mig nu ikke. Jeg er faktisk en af de få, der betaler
min skat med glæde. Jeg er glad for, at vi har et velfærdssamfund, hvor
der ikke ligger tiggere på gaden, og hvor alle kan få hjælp, uddannelse,
hospitalsbehandling osv. uden hensyn til økonomi og social status. Det
kan man ikke i mange lande og heller ikke indenfor EU. Så måske skulle
vi alligevel købe varerne i Danmark. Prøv at undersøge de sociale
forhold i de andre lande. Mange danskere vil få et chock. Der er slet
ikke det sikkerhedsnet, som der er i Danmark.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Bo Bjerre

Dato : 08-11-03 21:55

> [...]

> komstskat, da den danske statskasse går glip af moms-indtægter,
> og vi skal også betale 15% tysk moms, som vi intet får for.

-sådan er det. Det er det samme med øl, vin, CD'er, biler o.s.v. Du må
arbejde for en harmonisering af skatter/afgifter indenfor EU, og det er
politik, ikke foto

Bo //

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-03 15:15

> [...]
> euro i forsendelse for de mindste småting, og vi skal hver gang
> betale 15% moms til den tyske statskasse, som vi intet får for.

rolig nu....når vi først er kommet derhen, så er der slet ikke brug for
mellemhandlere. Til den tid kan man købe sit kamera direkte ved Canon,
Olympus osv.
Ved reperation skal men hverken kunne engelsk eller tysk men via en
hjemmeside (på lokalsproget) kan man beskrive fejlsymtomerne. Da prisen på
rep. overstiger VO. prisen så vil rep.stedet bare skifte ALT indmad i
kameraet til en fast pris og det er så det.

småting/tilbehør til under 200 kr kan man købe i aldi eller supermarkedet.

OT:
.......og derefter kommer turen til autoriserede bilforhandlere som også
mener man SKAL være ekspert for at kunne lange metervarer over disken.

--
Tom

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-11-03 15:42

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> rolig nu....når vi først er kommet derhen, så er der slet ikke brug for
> mellemhandlere. Til den tid kan man købe sit kamera direkte ved Canon,
> Olympus osv.

Jeg køber da også mine Macintosh computere direkte hos Apple.

<http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore/>

> [...]
> rep. overstiger VO. prisen så vil rep.stedet bare skifte ALT indmad i
> kameraet til en fast pris og det er så det.

Da min Palm PDA for nylig var i stykker, kunne jeg bare finde
reparationsprisen på internettet. Jeg tastede serienummeret ind, og så
klikkede jeg ud for det, der var galt med min Palm. Så dukkede prisen
op, og jeg kunne tage stilling til, om jeg ville ofre det. Det var 100
gange smartere end at skulle gå ned i en forretning og derefter vente i
ugevis på at høre fra reparatøren.

> OT:
> ......og derefter kommer turen til autoriserede bilforhandlere som også
> mener man SKAL være ekspert for at kunne lange metervarer over disken.

Det er allerede på vej i USA. Jeg læste en artikel på nettet om en
journalist, der havde arbejde under cover som bilsælger. De brugte nogle
forfærdelige metoder, og det drejede sig kun om at forvirre kunden med
en masse tal med renter, afdrag o.l., så kunden slet ikke kunne overskue
det. Og de snød, så det drev, men værdien af kundens gamle bil etc. Han
fortalte, hvordan flere og flere kom ind i butikken for at hente en bil,
de havde købt over nettet. Det sparede de faktisk penge ved. De gamle
sælgere kunne naturligvis ikke forstå det, men det kunne journalisten.
--
Henrik Münster
Esbjerg