Kill Bill [Spoiler]
Fra : Lars Kim Lund

Dato : 08-11-03 21:11

Lidt forsinket fik jeg så set Kill Bill. Oplevelsen blev lidt ødelagt
af et par fjolser i biografen der åbenlyst ikke brød sig om filmen og
gjorde hvad de kunne for at ødelægge oplevelsen for de andre i salen.

Filmen har en helt speciel stemning og den blander billeder og musik
fra flere stilarter, og det fungerer i det store hele godt. Jeg synes
Anime delen gør mere skade en gavn og jeg synes det er åndsvagt de
skifter til s/h. Det skulle efter sigende være fordi det bliver meget
blodigt (faktisk skulle der være lavet to versioner af filmen, en til
usa og europa med s/h og en til asien i farver).

Historiefortællingen er klassisk Tarrantino med spring i tidslinien,
og det fungerer fint. Den er sine steder lidt langsom, men det bliver
aldrig rigtig kedeligt pga. stemningen. Der bliver talt en del
japansk, hvilket må siges at være nyskabende for en amerikansk film.

Kampscenerne er gode, de slipper forbi det mest åbenlyse wire-fu, og
jeg bliver kun irriteret over det et par enkelte steder. Det er f.eks.
klasser bedre end Matrix. Jeg synes det er ærgeligt at blodeffekterne
sine steder er overdrevne og absurde. Det er måske for at skabe en vis
komisk distance til volden, men jeg synes det virker mere latterligt
end underhldende.

Alt i alt en okay film lidt over gennemsnittet. Jeg kan ikke lade være
med at være lidt skuffet over den.

Min karakter: 3/5.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : christian

Dato : 09-11-03 15:48

øhh nå

Fra : cybamerc

Dato : 09-11-03 20:58

"christian" <nuclear75@hotmail.com> wrote in message news:<3fae5401$0$29304$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> øhh nå
Pas nu på, du ikke overanstrenger dig...

Fra : Martin Andersen

Dato : 10-11-03 20:50

> Alt i alt en okay film lidt over gennemsnittet. Jeg kan ikke lade være
> med at være lidt skuffet over den.
>
> Min karakter: 3/5.

Ikke enig....4/5 hvilket Imdbs læsere vist også er enig med mig i.

Rigtig fed stil i filmen.

Tarantinos bedste film:

1. Pulp Fiction
2. Kill Bill
3. Reservoir Dogs
4. Jackie Brown

Ifølge imdb er han ved at lave den her:

http://www.imdb.com/title/tt0361748/

Kommer om 2 år!

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 10-11-03 23:53

> Ifølge imdb er han ved at lave den her:
>
> http://www.imdb.com/title/tt0361748/
>
> Kommer om 2 år!

Jeg synes at have hørt (if.m. med Kill Bill reklame snak) at han har
skrottet pågældende projekt. Nogen der ved noget andet?

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 11-11-03 07:22

"Martin Andersen" <15andersen_removethis_@telia.com> wrote:

>Ikke enig....4/5 hvilket Imdbs læsere vist også er enig med mig i.
>Rigtig fed stil i filmen.

Uden anime og skiftet til s/h så havde jeg også givet den 4/5. De to
ting ødelægger så meget af oplevelsen for mig at det koster en
karakter.

Der går historier om at det skyldes den rating de har sigtet efter.
Volume 2 skulle efter sigende været ratet anderledes så måske er vi
fri for den slags tåbeligheder - og forhåbentlig sender de den
asiatiske version ud på DVD til den tid.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-11-03 11:09

Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk> writes:

> Uden anime og skiftet til s/h så havde jeg også givet den 4/5. De to
> ting ødelægger så meget af oplevelsen for mig at det koster en
> karakter.

I er skøre og dumme.

Begge dele er med til at øge oplevelsen. Og det er nu engang mig, der
har ret.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 11-11-03 11:46

Peter B. Juul skrev:

> Begge dele er med til at øge oplevelsen. Og det er nu engang mig,
> der har ret.

Animesekvensen er fantastisk - så langt er vi enige. Men hvad mener du,
sort-hvid-sekvensen bidrager med kvalitetsmæssigt?

--
Mvh. Peter

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 11-11-03 12:15

> Animesekvensen er fantastisk - så langt er vi enige. Men hvad mener du,
> sort-hvid-sekvensen bidrager med kvalitetsmæssigt?

Det kan være det er ligesom med Lars Trier, det er fedt fordi det er
originalt og anderledes. **BÅT** lyden over hovedrollens navn,
anime-sekvensen og sort-hvid blodscene er en original tilgang, og mange vil
sikkert synes det er fedt.
Personligt synes jeg at Kill Bill er fed og at Dogville er latterlig (hvad
de her elementer angår). Andre jeg kender har det lige omvendt. Igen, smag
er forskellig.

Fra : Christian

Dato : 11-11-03 19:06

On Tue, 11 Nov 2003 11:45:34 +0100, "Peter Bjerre Rosa"
<nospam@filmsvar.dk> wrote:

>Animesekvensen er fantastisk - så langt er vi enige. Men hvad mener du,
>sort-hvid-sekvensen bidrager med kvalitetsmæssigt?

De sort-hvide sekvenser er, ligesom 90% af filmen, en reference til
de film den lægger sig op af/hylder. Man filmede ofte blodige scener i
sort/hvid for at slippe igennem den hårde cencur hvor man kunne
argumentere for at "i virkeligheden er det grønt og ikke blod" og på
den måde slippe igennem.

/Christian

Fra : cybamerc

Dato : 12-11-03 13:08

Christian <christian@fabel.dk> wrote in message news:<f492rvk3k52cgc3o9mhopmcmlhptcimll2@4ax.com>...

> De sort-hvide sekvenser er, ligesom 90% af filmen, en reference til
> de film den lægger sig op af/hylder.

Hvordan forklarer du så, at s/h-sekvenserne er i farve i den japanske
version?

Nej, din bemærkning er blot et udtryk for den goodwill Tarantino nyder
blandt filmnørder. Folk lader tvivlen komme ham til gode, og formoder
at alt er bevidst og genialt. Var det ikke for Tarantinos navn på
plakaten ville filmen have fået en helt anden modtagelse. For hvor
underholdende den end er (og det er den da, omend den godt kunne have
været væsentligt kortere), så er det en noget ujævn affære.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 12-11-03 14:06

> Hvordan forklarer du så, at s/h-sekvenserne er i farve i den japanske
> version?

Fordi de i Japan ikke har haft den hårde censur som de havde i Hollywood?
Det japanske publikum ville ikke fatte referencen til S/H på en overblodig
sekvens, de er vant til at få det hele.

Det er et bud...

Fra : Da Meta

Dato : 14-01-04 22:46

cybamerc wrote:

> Hvordan forklarer du så, at s/h-sekvenserne er i farve i den japanske
> version?

Det har de heller ikke, det et rygte som er opstået af underlige
grunde. Scenen blev optaget på s/h film, så det findes simpelthen ikke i
farver!

Fra : Jens Thomsen

Dato : 15-01-04 08:23

Da Meta wrote:

> Det har de heller ikke, det et rygte som er opstået af underlige
> grunde. Scenen blev optaget på s/h film, så det findes simpelthen
> ikke i farver!

Pladder. Læs kommentarerne på geekculture. Der har en skribenterne rent
faktisk set filmen i Japan og taler ikke (som visse andre) ud fra
andenhåndsviden.

--
Jens Thomsen
"You are not entitled to your opinion,

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 11-11-03 17:23

p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote:

>I er skøre og dumme.

Du kan selv være skør og dum.

>Begge dele er med til at øge oplevelsen. Og det er nu engang mig, der
>har ret.

Du mener det er kunstnerisk? Tja, man kan diskutere anime-delen, det
kan man til dels forsvare fordi han plagierer så mange genrer. Men
sort/hvid? Hvis det var fordi Tarantino mente det var stor kunst,
hvorfor er den så i farver i asien?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/