Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Billedarkivering
Fra : Ukendt

Dato : 08-11-03 10:10

Jeg har efterhånden en del billeder fordelt på nogle brændte CD'er, og
er ret træt af at gennemse dem alle, hver gang jeg skal bruge et
bestemt billede.
Findes der et program, som vha et databasesystem, kombineret med
thumbnails, holder styr på billeder på eksterne medier? Kan ACDSee
gøre det?

/PJ

Fra : Tommy Jensen

Dato : 08-11-03 10:13

On Sat, 08 Nov 2003 10:10:19 +0100, Peter Jacobsen <> wrote:

> [...]
>Findes der et program, som vha et databasesystem, kombineret med
>thumbnails, holder styr på billeder på eksterne medier? Kan ACDSee

Tag et kig på ThumbsPlus http://www.cerious.com
Det er ikke gratis men du kan downloade en prøveversion.

MVH Tommy

Fra : emj

Dato : 08-11-03 10:20

> [...]

>Findes der et program, som vha et databasesystem, kombineret med
>thumbnails, holder styr på billeder på eksterne medier?

Ja, det kan Adobe Photoalbum, og det holder også øje med, hvilken CD,
billedet findes på.
Derudover får man en tumbe + et billede på 640x480 gemt på sin PC, så
man ikke behøver at finde sin cd frem, blot for at gense et billede
eller vise det på sit TV, hvis det er det, man vil.

>Kan ACDSee
>gøre det?
Det ved jeg ikke. Jeg har Adobes Photoalbum, som koster ca. 400 kr,
såvidt jeg husker.

Hilsen emj

--
http://home2.inet.tele.dk/elje/galleri/

Fra : Erik Aalund

Dato : 08-11-03 10:52

> [...]
> eller vise det på sit TV, hvis det er det, man vil.

> Det ved jeg ikke. Jeg har Adobes Photoalbum, som koster ca. 400 kr,

En gratis starter edition kan downloades her:

http://www.adobe.com/products/photoshopalbum/starter.html

vh
Erik

Fra : Thomas Corell

Dato : 08-11-03 10:58

Peter Jacobsen wrote:
> Findes der et program, som vha et databasesystem, kombineret med
> thumbnails, holder styr på billeder på eksterne medier? Kan ACDSee
> gøre det?

(det her er da et potientielt entry i en FAQ/OSS)

Hvis du kigger lidt tilbage i gruppen, så er spørgsmålet stillet (og
besvaret) et par gange indenfor den sidste tid.

Personligt er jeg glad for iMatch fra www.photools.com

Det kan det du søger, samt det understøtter de fleste raw-formater.

--
Don't waste space

Fra : Henrik DK

Dato : 09-11-03 12:45

> [...]
> Findes der et program, som vha et databasesystem, kombineret med
> thumbnails, holder styr på billeder på eksterne medier?

Hej Peter

FOTOSTATION er genial til at holde styr på dine billeder, både dem på HD og
dem på CD'erne.

Mvh.
Henrik Schwarz
www.digitalfotoservice.dk

Ps. Juletilbud 798,-

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-03 15:35

Ok. Så har jeg hentet trialversionen af Fotostation. Hvordan gør jeg
helt specifikt, så jeg kan se thumbnails af de billeder, jeg har
liggende på CD'erne i skabet?

/PJ