billigt trådløst netværk
Fra : alten

Dato : 08-11-03 11:11

Jeg vil gerne lave et billigt trådløst netværk mellem en stationær og en
bærbar PC uden access point. Den stationære er forbundet til internettet med
TDC ADSL med router via et alm. netkort. Der er en printer tilsluttet til
den stationære. Den bærbare har et indbygget netkort som bliver brugt på
arbejdet. Der er windows XP prof. på begge PC'ere.

Jeg har tænkt mig at købe Edimax EW-7106PC, CardBus, trådløst, 11Mbps,
802.11b, Wi-Fi

til den bærbare og

Edimax EW-7126 Wireless PCI, 11Mbps, 802.11b

til den stationære (fra Zitech).

Jeg vil gerne kunne komme på internettet og printe på den bærbare gennem det
trådløse netværk.

Kan dette lade sig gøre? Jeg tænker specielt på om der går kuk i den når der
allerede sidder et netkort i den stationære. Kan man have 2 netkort i
samtidigt og få de to netværk til at spille sammen?

mvh
Henrik

Fra : pcn

Dato : 08-11-03 16:00

JA,ja,ja..........
pcn

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 09-11-03 10:44

> [...]
> allerede sidder et netkort i den stationære. Kan man have 2 netkort i
> samtidigt og få de to netværk til at spille sammen?

Hvorfor ikke ofre de ekstra kroner og købe et accesspoint? Den løsning du
vil lave vil sandsynligvis ikke være specielt stabil og kræver at den
stationære er tændt for at du kan bruge den bærbare, på nettet. Men jo, det
kan sagtens lade sig gøre.
For ca 1000 kan man købe et sæt med accesspoint og pcmcia kort.
Nu skriver du at den bærbare har netkort indbygget, hvorfor ikke bruge det?
Det eneste du mangler er så en switch, og den kan købes for 2-300,-
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus